Dünya Özellikleri Hakkındaki Görüşleriniz

Durum
Konu yanıtlara kapalı.

CaSiAn *

Okçu
Tepki puanı
411
Klan limiti 60 olsun diyelim
Barbar alımı kısıtlamasi olsun oyuncu başı 15 30 tane Barbar yeterli
 

Deleted User - 848880814

Ziyaretçi
Eskiden klan yönetimi olarak barbar köy fethini yasaklardık, herkes yağma yapsın yağma engellenmesin diye, bütün oyuncular rakip oyunculardan köy almak zorunda kalırdı. Barbarlarda mis harcanmadığı için rakip klanlara operasyona gidildiğinde daha fazla köye gidilir, operasyona katılım max seviyede olurdu. (Hoş o zamanlar pre etkisi böyle değildi)

Kusura bakmayın ama barbar köy fethi açık olsun diyenler bu oyunu pre harici ya da illegal işler harici oynamamış, tek dertleri barbar köy alıp sıralama yapmak isteyenlerdir.

Buyurun er meydanı, barbar yok, canlı oyuncudan köy alamadığınız takdirde prenizin bi’ gücü de yok. Oynayın, görelim.
 

Cpt. Price*

Yasaklı
Tepki puanı
2.898
Benim anlamadığım hemen hemen her konuda mutlaka bir "pay to win" vurgusu "Pp olmayan dünya" isteği olurdu. Bu dünya geri bildirimlerinde ise premium harcayan oyuncular nasıl köy alacak kaygısı var. Ya isteklerinizin amacını doğru belirtmiyorsunuz ya da bence ne istediğinizi bilmiyorsunuz.

Genel olarak dünya özelliklerini her dünyada olduğu gibi eleştirileri düşünecek olursak ya mevcut stratejileriniz dışında strateji bilmiyorsunuz ya da (400-500 üye + diplomasi + yerleşim = win) taktiği varken kim uğraşacak diye bakıyorsunuz gibi geliyor.

Hep istediğimiz olsun hep hızlı olsun hep uçsun kaçsın diyen oyuncularımıza son zamanlarda açılan 50-56-62-67 ve bazı klasik/performans dünyalarında ne kadar keyif alabildiklerini, ne konuda sıkıntı yaşadıklarını, keyiflerinin neden kaçtığını hatırlamasını ve kendine bu soruları sormasını istiyorum.

Sonuç olarak elde yeterince simülasyonu olan veri var. Topluluğun hangi özelliklere katılım/sonuç etkisi yaşandığı belli. Biraz bakış açınızı değiştirseniz, biraz farklı düşünseniz. Bu özellikleri sevin, beğenin, koşa koşa gelin demiyorum ama daha mantıklı ve farklı eleştiriler sunsanız nasıl olur? :)

Pay to Win olmayan dünya zaten birkaç hafta önce açıldı, açılmaya da devam ediyor "Klasik" adı altında. Premiumsuz oynamak isteyenler girip o dünyalarda oynayabilir öyle değil mi?

Eğer simülasyonu olan verilere bakacaksak bu dünyaya benzer olan 63. Dünya'ya bakalım. Ne kadar istenildiği gibi oldu? Yine bir sürü aile klanı, yine diplomasi, yine birden çok klanın birleşmesiyle kapatılan bir dünya.
 

Cpt. Price*

Yasaklı
Tepki puanı
2.898
Eskiden klan yönetimi olarak barbar köy fethini yasaklardık, herkes yağma yapsın yağma engellenmesin diye, bütün oyuncular rakip oyunculardan köy almak zorunda kalırdı. Barbarlarda mis harcanmadığı için rakip klanlara operasyona gidildiğinde daha fazla köye gidilir, operasyona katılım max seviyede olurdu. (Hoş o zamanlar pre etkisi böyle değildi)

Kusura bakmayın ama barbar köy fethi açık olsun diyenler bu oyunu pre harici ya da illegal işler harici oynamamış, tek dertleri barbar köy alıp sıralama yapmak isteyenlerdir.

Buyurun er meydanı, barbar yok, canlı oyuncudan köy alamadığınız takdirde prenizin bi’ gücü de yok. Oynayın, görelim.

Tanımadığın insanlar hakkında genelleme yapma.
 

Deleted User - 848880814

Ziyaretçi
Tanımadığın insanlar hakkında genelleme yapma.
Barbar köy fethi olmalı diyen herkes için genelleme yapabilirim çünkü herhangi bir mantığı yok:) karşı hamle yapma imkanı olmayan bir köyü almak yerine canlı oyuncudan köy alın işte, emin ol daha zevkli:)
 

Deleted User - 848880814

Ziyaretçi
Adam çıkmış morale laf yapıyor, kendisi 200k olacak, 5k lık adamdan köy alacak. Bunu yapamadığı için de laf edecek. Alma kardeşim, klanında 15k adam varsa 5klık adamın köyünü de o alsın. Sen 150lık, 90klık adama saldır, alabiliyorsan al. Bu kadar basit.
 

Cpt. Price*

Yasaklı
Tepki puanı
2.898
Barbar köy fethi olmalı diyen herkes için genelleme yapabilirim çünkü herhangi bir mantığı yok:) karşı hamle yapma imkanı olmayan bir köyü almak yerine canlı oyuncudan köy alın işte, emin ol daha zevkli:)

Senin mantığından bakarsak barbar köy fethi olmasını istemeyen kim varsa hepsi ya kardeşime, biladerime, kankama köy kastırır toplarım diye düşünüyor ya da multici.

Genelleme :) yapabilirler :) çünkü :) barbar :) köy:) fethi :) olmamasının :) herhangi :) bir :) mantığı yok. :) Oyuncudan :) köy :) almak :) yerine :) barbar :) alın :) işte, :) emin :) ol :) daha :) zevkli. :)

Allah sizin gibi karşısındaki insanları tanımadan saçma sapan genelleyen at gözlüklülerle karşılaştırmasın.
 

Deleted User - 848880814

Ziyaretçi
İşte aradaki fark bu, sen barbar köy alıp büyütüp oyun oynadığını sanıyorsun:)

diyecek bir şey yok, saygı duymak lazım.
 

Z4M4Z1NGO

Yasaklı
Tepki puanı
877
Benim anlamadığım hemen hemen her konuda mutlaka bir "pay to win" vurgusu "Pp olmayan dünya" isteği olurdu. Bu dünya geri bildirimlerinde ise premium harcayan oyuncular nasıl köy alacak kaygısı var. Ya isteklerinizin amacını doğru belirtmiyorsunuz ya da bence ne istediğinizi bilmiyorsunuz.

Genel olarak dünya özelliklerini her dünyada olduğu gibi eleştirileri düşünecek olursak ya mevcut stratejileriniz dışında strateji bilmiyorsunuz ya da (400-500 üye + diplomasi + yerleşim = win) taktiği varken kim uğraşacak diye bakıyorsunuz gibi geliyor.

Hep istediğimiz olsun hep hızlı olsun hep uçsun kaçsın diyen oyuncularımıza son zamanlarda açılan 50-56-62-67 ve bazı klasik/performans dünyalarında ne kadar keyif alabildiklerini, ne konuda sıkıntı yaşadıklarını, keyiflerinin neden kaçtığını hatırlamasını ve kendine bu soruları sormasını istiyorum.

Sonuç olarak elde yeterince simülasyonu olan veri var. Topluluğun hangi özelliklere katılım/sonuç etkisi yaşandığı belli. Biraz bakış açınızı değiştirseniz, biraz farklı düşünseniz. Bu özellikleri sevin, beğenin, koşa koşa gelin demiyorum ama daha mantıklı ve farklı eleştiriler sunsanız nasıl olur? :)


Konuşanların yarısı, pre kasacak mevcut sistemde işleri zor buncan tantanaları bundan. Presi ile oyun oynayanlar bu w de yine avantajlı. Ancak normal w ye göre p2w daha az hissedilecek.
 

Z4M4Z1NGO

Yasaklı
Tepki puanı
877
Adam çıkmış morale laf yapıyor, kendisi 200k olacak, 5k lık adamdan köy alacak. Bunu yapamadığı için de laf edecek. Alma kardeşim, klanında 15k adam varsa 5klık adamın köyünü de o alsın. Sen 150lık, 90klık adama saldır, alabiliyorsan al. Bu kadar basit.


Bu oyunda hemen hemen her türlü hesaplamayı yapmışlığım vardır. w65 de moral konusu üzerine kafa yormuştum. Orada da hatırlıyorum mevcut moral faktörü bile yetersiz. Köyü geliştiren askerini basan çatır çatur köy alacak. Bu w bakın iddia ediyorum, p2w farkı çok daha net öne çıkacak. Pre harcayan klan çok çok avantajlı olacak. Ama bunu oyunun barbar alımı olmaması, klan sayısının düşük olması v.s bu dinamikleri dengeleyebilir durumda şuanda.
 

Z4M4Z1NGO

Yasaklı
Tepki puanı
877
Eskiden klan yönetimi olarak barbar köy fethini yasaklardık, herkes yağma yapsın yağma engellenmesin diye, bütün oyuncular rakip oyunculardan köy almak zorunda kalırdı. Barbarlarda mis harcanmadığı için rakip klanlara operasyona gidildiğinde daha fazla köye gidilir, operasyona katılım max seviyede olurdu. (Hoş o zamanlar pre etkisi böyle değildi)

Kusura bakmayın ama barbar köy fethi açık olsun diyenler bu oyunu pre harici ya da illegal işler harici oynamamış, tek dertleri barbar köy alıp sıralama yapmak isteyenlerdir.

Buyurun er meydanı, barbar yok, canlı oyuncudan köy alamadığınız takdirde prenizin bi’ gücü de yok. Oynayın, görelim.

Barbar işi boş iş ancak geniş haritalarda bir nebze zaruri. Dolayısıyla ben barbar alımı karşısında durmuyorum. Olaylara çok yanlış bakılıyor. Bu w dede barbar alımı kapatılarak en azından br ilk denenecek. Bu yüzden hevesliyim. Ancak barbar alımı genel olarak kapatmak yanlıştır. Bırakın bu w denensin.

Daha evvel 40 kere yazdım. Bu oyunda aşiret sistemini bitirecek şey, misyoner menzilidir. Mis menzili düşürülürse ve yoğun barbar atılırsa bu oyunda birçok sorun çözülecektir.
 

ATAKAN ADAK

Kılıç Ustası
Tepki puanı
277
Klan limiti 25 cok az yön secimi yok sadece 25 kisiyle sıkıntı barbar alim yok pre basip herkese 20 kat yiyen adamin yapicagi bisey yok elinde limiti olan adam ne yapicak.Oyuncuların pre harcamasini istiyorsaniz barbar alimi acip moral kısmını kapatmaniz temizligi acmaniz lazim.Belli kisiler harici cogu kisi oynamak istemeyecektir.
 

LAragon99

Baltacı
Tepki puanı
458
Benim anlamadığım hemen hemen her konuda mutlaka bir "pay to win" vurgusu "Pp olmayan dünya" isteği olurdu. Bu dünya geri bildirimlerinde ise premium harcayan oyuncular nasıl köy alacak kaygısı var. Ya isteklerinizin amacını doğru belirtmiyorsunuz ya da bence ne istediğinizi bilmiyorsunuz.

Genel olarak dünya özelliklerini her dünyada olduğu gibi eleştirileri düşünecek olursak ya mevcut stratejileriniz dışında strateji bilmiyorsunuz ya da (400-500 üye + diplomasi + yerleşim = win) taktiği varken kim uğraşacak diye bakıyorsunuz gibi geliyor.

Hep istediğimiz olsun hep hızlı olsun hep uçsun kaçsın diyen oyuncularımıza son zamanlarda açılan 50-56-62-67 ve bazı klasik/performans dünyalarında ne kadar keyif alabildiklerini, ne konuda sıkıntı yaşadıklarını, keyiflerinin neden kaçtığını hatırlamasını ve kendine bu soruları sormasını istiyorum.

Sonuç olarak elde yeterince simülasyonu olan veri var. Topluluğun hangi özelliklere katılım/sonuç etkisi yaşandığı belli. Biraz bakış açınızı değiştirseniz, biraz farklı düşünseniz. Bu özellikleri sevin, beğenin, koşa koşa gelin demiyorum ama daha mantıklı ve farklı eleştiriler sunsanız nasıl olur? :)

Dünya açılmadan fikir sorulursa bu yaşanır. Şaşırmanızı anlayamıyorum. İnsanlar özelliklere bakıp, fikirlerini yazıp gidiyorlar. Önemli olan dünya oynanırken oyuncularda ne hissettirdiği. Oyunun en sıcak anında anket yapılır, o ankete göre anket yapılan tip dünyalar şekillenirler. Sonraki açılışları için... Şimdi herkes hayalindeki dünyayı anlatıyor. Bunca insanı mutlu edemezsiniz.

Örneğin son oynadığım dünyada özellikler yüzünden çok sıkıldığım oldu. Şimdi sorsanız neye takıldığımı hatırlamam bile. Belki gidip aynı özellikteki bir dünyaya yine girerim. O dünyanın ortasında bir anket doldursaydım size işlenebilir bir veri sunardım. Buradan ne desem boş.
 

Deleted User - 848880814

Ziyaretçi
Bu oyunda hemen hemen her türlü hesaplamayı yapmışlığım vardır. w65 de moral konusu üzerine kafa yormuştum. Orada da hatırlıyorum mevcut moral faktörü bile yetersiz. Köyü geliştiren askerini basan çatır çatur köy alacak. Bu w bakın iddia ediyorum, p2w farkı çok daha net öne çıkacak. Pre harcayan klan çok çok avantajlı olacak. Ama bunu oyunun barbar alımı olmaması, klan sayısının düşük olması v.s bu dinamikleri dengeleyebilir durumda şuanda.
Bence mevcut özelliklere göre pre etkisini azaltacak tek unsur ışınlanmaydı, nedeni ise yerleşimini düzgün yapan klandan köy almak zorunda olunmasıydı. şimdi dağınık yerleşim nedeniyle pre basan her türlü avantajı eline alıyor, zaten pre basan hep avantajlı ama bu özelliklere göre ışınlanma olmaması elini güçlendiriyor.

ışınlanmanın iptal edilme sebebi de sülale klanlarına karşı, buna da bir şey diyemeyiz ama 25 limit de baya az olmuş. tr şartlarında en yeni kurulan klan bile 50-100 kişiden başlıyor sonuçta.

Moral noktasında haklısın, kesinlikle katılıyorum. Yeni oyuncuları pre etkisinden kurtarmak için moral faktörü yükseltilmeli bana kalırsa, ayrıca @Tibelda nın dediği farklı önerilerden birini zamanında yapmıştım, yine yapayım.

Oyuncu bazlı gece bonusu, bu özelliği aynı zaman diliminde oynayan oyuncular için getirirseniz çok renkli bi’ dünya olur. bir kez deneyin, rica ediyorum:)
 

Z4M4Z1NGO

Yasaklı
Tepki puanı
877
Bence mevcut özelliklere göre pre etkisini azaltacak tek unsur ışınlanmaydı, nedeni ise yerleşimini düzgün yapan klandan köy almak zorunda olunmasıydı. şimdi dağınık yerleşim nedeniyle pre basan her türlü avantajı eline alıyor, zaten pre basan hep avantajlı ama bu özelliklere göre ışınlanma olmaması elini güçlendiriyor.

ışınlanmanın iptal edilme sebebi de sülale klanlarına karşı, buna da bir şey diyemeyiz ama 25 limit de baya az olmuş. tr şartlarında en yeni kurulan klan bile 50-100 kişiden başlıyor sonuçta.

Tam olarak ne demek istediğini anlamadım.
-Şuanda ışınlanma yok bu sebeple pre etkisi azalmadı diyorsan destekliyorum. Bunun sebebi, ışınlanamayan presiz oyuncular, preli oyuncuların içinde çatır çutur ezilecek. Bundan kaçış yok. Doğru oyun, doğru bölgesel diplomasi ve dinamikler burada presizlerin tek şansıdır.
 

Deleted User - 848880814

Ziyaretçi
Barbar işi boş iş ancak geniş haritalarda bir nebze zaruri. Dolayısıyla ben barbar alımı karşısında durmuyorum. Olaylara çok yanlış bakılıyor. Bu w dede barbar alımı kapatılarak en azından br ilk denenecek. Bu yüzden hevesliyim. Ancak barbar alımı genel olarak kapatmak yanlıştır. Bırakın bu w denensin.

Daha evvel 40 kere yazdım. Bu oyunda aşiret sistemini bitirecek şey, misyoner menzilidir. Mis menzili düşürülürse ve yoğun barbar atılırsa bu oyunda birçok sorun çözülecektir.
Normal şartlar altında barbar alımına ben de karşı değilim ama günümüzde oyun tamamen şuna döndü;

Preyle ilk köyünü geliştir, herkesle sa mütlük imzala, bölgedeki barbarları topla geliştir, geliştirene kadar hıza göre 1-2-3 ay savaşma, alacak barbar kalmayınca mecbur x klanla savaşa gir. oyun başındaki heyecan tamamen gitti, sadece köy geliştirmece oyunu oldu. barbar alımının kapatılması bu açıdan güzel ama ilerleyen dönemde barbar köy alımına sınır getirilmesi de mantıklı ama o da pre harcamalarını düşüreceği için şirketin işine gelmez, yani iki ucu b*klu değnek diyebiliriz.
 

Deleted User - 848880814

Ziyaretçi
Tam olarak ne demek istediğini anlamadım.
-Şuanda ışınlanma yok bu sebeple pre etkisi azalmadı diyorsan destekliyorum. Bunun sebebi, ışınlanamayan presiz oyuncular, preli oyuncuların içinde çatır çutur ezilecek. Bundan kaçış yok. Doğru oyun, doğru bölgesel diplomasi ve dinamikler burada presizlerin tek şansıdır.
Onu diyorum, ışınlanma olsaydı presiz oyuncular da kendilerine güvenli alan bulabilirdi ama ışınlanma olmadığı için güvenli alanı bulmak zor olacak.
 
Durum
Konu yanıtlara kapalı.
Üst