ingiliz klasiğine alışınca burası yavaş gelecek
Bence aile/pakt engelini aşmak isteyenleri engellemek adına ön kayıt açıp köy taşıma ve yeniden başlamayı iptal etmek en iyisi olur. Tabi oyun açıldıktan sonra başlayanların da yön seçimi yapamaması lazım. Böylece herkes haritada düştüğü yerde durmak zorunda kalır. Tabi bu durumda klanından çok ayrı yere düşenler ne yapacak sorunu var. Şöyle bir şey geldi aklıma onun için de ama ne kadar mümkün olur bilmiyorum:
Köy taşıma itemi sadece ön kayıtla girenlere verilecek, taşıma sadece klan üyelerine yapılabilecek ve itemin süresi dolana kadar klanlar kilitli olacak ama tabi sonra açılmalı çünkü baştan kilitleyip hiç açmamak oyuna klansız başlayan oyunculara haksızlık gibi bir sürü soruna sebep olur.
Biraz karmaşık oldu ama düşüncem şu: Amaç klanların yerleşimlerini ortak belirleyip pakt/aile klan gibi hareket etmesini engellemekse en iyisi ön kayıtları açmak, ön kayıtsız girenlere yön seçim hakkı vermemek ve taşıma itemini sadece ön kayıtla girenlere o da sadece klan arkadaşının yanına taşıma seçeneğiyle vermek ki klanından çoook uzağa atılan oyuncuların oyundan düşmesini engellensin.
Oyun başında taşıma itemi süresi dolana kadar klanların kilitli durması(yeni klan da kurulamayacak bu arada) gerektiğini söyleme nedenim şu. Diyelim ki X klanı var, oyuncular itemi almak için ön kayıt yapmış ama klan kurmamış. Oyun başlayınca klanı kuruyorlar ve kimin yerleşimi iyiysee hoop herkes onun yanına ışınlanıyor. Ya da klanı öncesinden kursalar da farketmez, birden çok hesapla sonradan başlayıp yerlerine bakıp, hesabı klana aldıktan sonra toplu ışınlama da yapılır.
Ama eğer ki taşıma itemi ön kayıtla başlayanlara verilir ,sadece klan arkadaşının yanına atmaya yarar ve klanlar da itemin süresi bitene kadar kilitlenirse millet ön kayıttan klanını kurmak ve sistemin başlattığı yerde durmak zorunda kalır. En fazla klanından çok uzağa düşen kişiler merkezdeki birinin yanına ışınlanır. Böyle yapılırsa haritada aile ya da pakt klanların kurgulu yerleşim yapmasının önü engellenir gibi geldi bana. Açığını düşünebilen varsa yazsın, benim aklıma gelmedi.
Bir de barbar arttırım olayıyla alakalı bir şey söylemediniz? 3 kişiye 1 barbara fazla olur demiştiniz. 5 kişiye 1 barbar iyi sanki?
Aklımdakileri sırayla yazayım , değerlendirmek @Mayis 'ın işi .
- 2.5x1.1 bence iyi .
- Premium değişimi olmamalı .
- Klanlar en fazla 1 alt klan kurabilmeli . 2 ve daha fazlasında dağıtılmalı .
- Ön kayıt sonrası dünya başlangıcında köyler aralıklı olmalı ve barbar sayısı artırılmalı .
- Yeniden yerleşme itemi verilmemeli .
- Okçu birimleri olmamalı .
- Tapınak olmamalı .
- Klan dışı destek atma olmalı . (Yoksa 2 güçlü klan savaştığında operasyonlar çok verimsiz geçiyor . Aman aman bir özellik değil ama olsa güzel olur bence)
- Günlük giriş ödülleri olmalı . Ama etkinliler olmamalı ki güçlü olanlar gücünü snowball effect gibi büyütemesin . (Byarak katlama vs gibi)
Oyuncular için ; (Bu Kısım Önemli !)
- Arkadan iş çevrilmesin .
- 20 klanlık aileler kurulmasın .
- Puan için değil arkadaşlık için oynansın .
- 3.parti yazılım veya botlar kullanılmasın .
- Gerçekten 10 sene önceki tadı versin .
Baya bir liste oldu . Uygun olanlar geçsin . Geçmeyenin de canı sağolsun
Her oyuncunun klanındaki arkadaşlarıyla birlikte harita yakın şekilde oynamasını bizler de istiyoruz. Ancak özellikle ön kayıtla birlikte dünya açıldığında harita hesaplamaları bazen tabir-i caizse sapıtabiliyor ve bazı oyuncular klanının merkezinden uzağa düşebiliyor. Açıkcası bu can sıkıcı bir durum. Aynı şekilde her ne kadar yön seçimi olsa da özellikle yay atma diye tabir edilen toplu yeniden başlangıçlarda bir bölgede yoğunluk olduğunda sistem bazı oyuncuları X bölgeyi seçse de başka bölgelere atayabiliyor.
En azından bu durumun önüne geçebilmek için böyle bir şey olursa oyuncular oynamak istemediği hesabını sile alarak başka bir hesapla dünyaya giriş yapabilmeli diye düşünüyorum.
Bu nedenle dünya açıldığı anda klanları kilitlemek bu tür durumu yaşayan arkadaşların ikinci kez mağdur olmasına neden olacak. Bundan dolayı açıkcası dünya başlar başlamaz klanları kilitlemek yerine en azından 3-5 ya da 7 gün gibi bir süreye düşürülebilir diye düşünüyorum klanların kilitlenme süresi.
Sizler bu konuda neler düşünüyorsunuz yorumlarınızı bekliyorum.
Aynı şekikde klan dışına destek olayı da var. Bir tarafım açmak istiyor diğer tarafım gerek yok diyor. Açıkcası bayağı kararsızım. Mantıken bir klanın müttefik klanını desteklemesi çok normal. Aynı şekilde operasyon sonrası mislerin peşine destek atılabilmesi de bence bu seçeneği cazip kılıyor. Tek dezavantaj gibi görünen ama aslında avantaja da çevrilebilecek konu; bazı klanlar bu klan dışı destek olayını suistimal eder mi sorusu. Suistimal edilmeyeceğini bilsem sadece müttefiklerini gerekli noktalarda destekleyeceklerini bilsem klan dışına desteği açacağım ama eminim ki bir çok multi ile destek alacak olanlar olacak ve elbette farkettiklerimizi banlayacağız ama yoğunluktan dolayı hepsini farketmemiz münkün değil ve farkedilmeyenler işlerini görecek.
Bu konudaki fikirlerinizi de paylaşabilirseniz sevinirim.
Her oyuncunun klanındaki arkadaşlarıyla birlikte harita yakın şekilde oynamasını bizler de istiyoruz. Ancak özellikle ön kayıtla birlikte dünya açıldığında harita hesaplamaları bazen tabir-i caizse sapıtabiliyor ve bazı oyuncular klanının merkezinden uzağa düşebiliyor. Açıkcası bu can sıkıcı bir durum. Aynı şekilde her ne kadar yön seçimi olsa da özellikle yay atma diye tabir edilen toplu yeniden başlangıçlarda bir bölgede yoğunluk olduğunda sistem bazı oyuncuları X bölgeyi seçse de başka bölgelere atayabiliyor.
En azından bu durumun önüne geçebilmek için böyle bir şey olursa oyuncular oynamak istemediği hesabını sile alarak başka bir hesapla dünyaya giriş yapabilmeli diye düşünüyorum.
Bu nedenle dünya açıldığı anda klanları kilitlemek bu tür durumu yaşayan arkadaşların ikinci kez mağdur olmasına neden olacak. Bundan dolayı açıkcası dünya başlar başlamaz klanları kilitlemek yerine en azından 3-5 ya da 7 gün gibi bir süreye düşürülebilir diye düşünüyorum klanların kilitlenme süresi.
Sizler bu konuda neler düşünüyorsunuz yorumlarınızı bekliyorum.
Aynı şekikde klan dışına destek olayı da var. Bir tarafım açmak istiyor diğer tarafım gerek yok diyor. Açıkcası bayağı kararsızım. Mantıken bir klanın müttefik klanını desteklemesi çok normal. Aynı şekilde operasyon sonrası mislerin peşine destek atılabilmesi de bence bu seçeneği cazip kılıyor. Tek dezavantaj gibi görünen ama aslında avantaja da çevrilebilecek konu; bazı klanlar bu klan dışı destek olayını suistimal eder mi sorusu. Suistimal edilmeyeceğini bilsem sadece müttefiklerini gerekli noktalarda destekleyeceklerini bilsem klan dışına desteği açacağım ama eminim ki bir çok multi ile destek alacak olanlar olacak ve elbette farkettiklerimizi banlayacağız ama yoğunluktan dolayı hepsini farketmemiz münkün değil ve farkedilmeyenler işlerini görecek.
Bu konudaki fikirlerinizi de paylaşabilirseniz sevinirim.
Evet teknik olarak açılabiliyor ama denemem gerekiyor bir speed raundda. Bazen dünya açıldıktan sonra değiştirilse de etki etmeyen özellikler oluyor ya da bazı özellikleri değiştirdiğinizde bug’a neden oluyor. Speed de deneyebilirim ama yine de orası farklı bir sunucu olduğundan oradaki sonucun aynısı klasikte olur diyemem. Ama olmazsa da çok bir şey kaybetmeyiz sanırım kapalı olarak kalır.Klandışı desteği belli bir süre sonra açma gibi bir şansımız varsa uygulanabilir bence. Dünya başında pakt-set-gizli müttefiklikler gibi durumlar daha çok olacaktır fakat bir süre sonra yancı olan klanlar saf dışı kalacaktır. Klanlar ve oyuncular oturmaya başladıktan sonra desteğin açılması bu dezavantajları biraz daha nötrler diye düşünüyorum.
Tabi ki sunabilirsiniz bu başlığın amacı o zaten.dediğiniz gibi oyun başka yerlere atabiliyor bu yüzden klan kitlemesi çaylak koruması kalktıktan iki gün sonrasına kadar olmalı bence
çaylak koruma 5 gün ise 7 gün sonra klanlar kilitlenmeli.
klan dışına destek olayını açarsanız oyun çok renklenir
oynadığımız oyundaki arkadaşlar her zamanki gibi suistimal edecekler ama
bir iki hafta suistimal edebilirler daha uzun süre edemezler
eğer güzel bir dünya olmasını istiyorsanız benim bakış açıma göre dünya özelliklerini yazıp burda sunabilirim sebepleri ile
Evet teknik olarak açılabiliyor ama denemem gerekiyor bir speed raundda. Bazen dünya açıldıktan sonra değiştirilse de etki etmeyen özellikler oluyor ya da bazı özellikleri değiştirdiğinizde bug’a neden oluyor. Speed de deneyebilirim ama yine de orası farklı bir sunucu olduğundan oradaki sonucun aynısı klasikte olur diyemem. Ama olmazsa da çok bir şey kaybetmeyiz sanırım kapalı olarak kalır.
Tabi ki sunabilirsiniz bu başlığın amacı o zaten.
Evet teknik olarak açılabiliyor ama denemem gerekiyor bir speed raundda. Bazen dünya açıldıktan sonra değiştirilse de etki etmeyen özellikler oluyor ya da bazı özellikleri değiştirdiğinizde bug’a neden oluyor. Speed de deneyebilirim ama yine de orası farklı bir sunucu olduğundan oradaki sonucun aynısı klasikte olur diyemem. Ama olmazsa da çok bir şey kaybetmeyiz sanırım kapalı olarak kalır.
Pakt-Aile-Alt-Müttefik Klan ise
Sınırlama Getirerek 1 klan olması.
işte bu olay çok karışık bi olayMüttefiklik konusunda bir yasak olduğunu düşünmüyorum. Açıkçası klan kurma düşüncem var fakat ciddi şekilde birilerini çağırmadım daha. Eğer girdiğimde güvenebileceğim bir klan olursa diplomasi yapıp dünya sonuna kadar müttefik kalmayı ve sonunda o klanla savaşmayı düşünürüm. Fakat ortak hedefler belirlemek yerine haritama göre rotamı çizerim. Bunun da adının pakt olacağını sanmıyorum. Eğer 3. bir klanı da aramıza alıp 3 müttefik beraber hareket edersek o zaman Mayıs dağıtır klanları herhalde