Pressman*
Baltacı
- Tepki puanı
- 2.791
Bu oyunun eskilerinden sayılan biri olarak bu "AİLE" klanları hakkında bir makale yazmak istedim. Daha yazıma başlarken uzun olacağını düşünüyorum, bir kısmınız sonuna kadar okumayacak, ama olsun. Yine de yazacağım.
Sadece Performans Dünyası için değil, her "AİLE" klanlarının girdiği dünyalarda benzer tartışmalar dönüyor. Tartışmalara bağlı olarak da, çözüm önerileri sunuluyor.
Klanlar Takımı'na;
-Klan limitleri düşürülsün,
-Klanlar kilitlensin.
-Mis mesafesi kısaltılsın.., gibi gibi öneriler sunulurken, oyunculara da bu konuda "Herkes kendi ekibini düzeltip, az girse" gibi tavsiyelerde bulunuluyor. Ama yaklaşık 30 dünyadır aynı muhabbetler dönüp duruyor.
Peki ama aslında temel sorun ne? Düzeltilmesi gereken yanlış nerede? Kendimce bunları tek tek sıralayacağım.
Öncelikle hatırladığım ve çoğunuzun da takip ettiği birkaç dünyadan örnek vermek istiyorum. Burada ismini zikrettiğim klanlar kesinlikle onları suçladığımı düşünmesin. Sadece olaya açıklık getirmek için zikrediyorum.
-42. dünya: TROLL klanları dünyaya yanlış hatırlamıyorsam 23 klan ile girdi. Diğer klanlar da (Galaxy, Toki, Exit) sayıca az değildi. Ancak TROLL önüne geleni, hatta Kıta 44'ü komple kaplayan EXİT'i bile klana alarak, 30 belki de 40 küsür klan oldu.
-43. dünya: Dünya başında birbirleri ile sözleşen 4 klan dünyayı "SÖZ" adı altında kapadı.
-50. dünya: Dünyanın 2 ya da 3. ayında bölgesel paktlar oluşturuldu. Bu paktların matematiksel sonuçlarının öngörüsü nedeni ile, doğru dürüst savaşılmadan dünya sona erdi.
-55. dünya: Dünya başında paktlar ve birleşmeler başladı. Dünyanın 3. ayında saflar belli oldu. Üniversiteye madeni erken atan dünyayı kazandı.
-61. dünya: Hücum, kendi kalabalık ekibi üzerine 4-5 klanı daha yanına alarak pakt olarak dünyaya girdi. Dünya çok da uzun sürmedi malum.
-62. dünya: Hemen hemen bütün klanlar kalabalık girdi. Paktlar dünya başında oluştu. Bir taraf kazanıyor derken, arada saf değiştirenler nedeniyle kazanıyor gözüken taraf hesap sildi. Ardından saflar yeniden belirlendi falan filan. Acayip bir dünya oldu.
-Klasik 12: GG&ARGO birlikte girdi. Yanlarında FURY ve RW de vardı. GG&ARGO, HÜCUM&ARTİZ ile, HÜCUM&ARTİZ UDW ile müttefik oldu. Myrmydon "Bizle niye kimse müttefik olmuyor" diye küsüp hesap sildi Ardından olanlar malum, çok da uzun sürmeyen bir dünya oldu.
-Klasik 5: Hatırladığım klanlar UDW-GÖLGE-PUSULA-MYRMYDON-RAKI-ALARM. Başka klan da yoktu sanırım. Yine paktlar belliydi. Bir tarafın savaşı erken bitince, diğer taraf birleşip, karşı tarafa savaş açtı falan filan....
Çok da uzatmaya gerek yok. Benim bu ve diğer dünyalardan anladığım kadarı ile, sıkıntı olan aslında klanların ekip olarak kalabalık girmesi değil, pakt olarak girmesi ve kaybedeceğini anlayan tarafın, kaybedeceği klana katılması veya direnmeden hesap silmesi. Bildiğiniz kartopu sendromu.
Peki klanlar neden pakt olma yoluna veya iki operasyonun ardından üstün olduğu klanı bünyesine katma yoluna gitmeye başladı?
Bence bunun sebebi, oyuncu sayısında yaşanan düşüş. Neden derseniz, çünkü artık haritalar küçük. Klansavaslari.net'te de 10-15 alt klanlı ekipler vardı. Ama onlara beleş köy olarak bakılırdı. Çünkü oyuncular haritadan toplanır ve o şekilde bu alt klanlara ulaşılırdı. Koordinasyon falan nerdeeee, hak getire...
Oyuncuların yıllarca bu oyunu oynaması ile kaynaşması ve oyuncu sayısında yaşanan düşüş, hem klanları ve ekipleri birbirine yaklaştırdı. Hem de haritalar küçüldüğü için, karşı tarafın yakalayabileceği avantajı engellemek veya karşı tarafa avantaj sağlamak adına bu yollara başvuruldu. Eskiden haritada kaç kıta vardı, hatırlamıyorum bile. Ben -/-'de iken, +/+'da kim vardı, hangi klan vardı, bakmıyordum bile. Orası ile savaş aklıma bile gelmiyordu ki. Ama bugün geldiğimiz noktada, kıta 33'ten, kıta 66'ya göz koyabiliyoruz. Çok da eskiye gitmeye gerek yok, W26'yı bilen arkadaşlar aklınıza bir getirin haritayı... Şu anki haritalar ile arasında dağlar kadar fark vardı.
Peki pakt giren klanları şahsen suçlayabiliyor muyum? Hayır. Çünkü pakt girmezsen, pakt girenlere karşı şansın olmaz. Kimse pakt olarak girmezse? Onun da garantisini kimse veremez
Sorunu kendimce tespit ettikten sonra, çözüm önerisine geliyorum.
Çözüm önerim; yok arkadaşlar. Çünkü oyun çok hızlandı. Etkinlikler, bonuslar, envanter eşyaları, premiumun dengesiz gücü...
Çözüm önerim; yok arkadaşlar. Çünkü oyuncu sayısı çok azaldı. Herkes birbirini iyi tanıyor, iyi seviyor veya iyi sevmiyor. Kimse sevdiği ekiple savaşmak istemiyor, sevmediği ekipler varken.
Çözüm önerim: yok arkadaşlar. Çünkü haritalar çok küçük. Çünkü tek klan girilse en fazla 6 ay daha uzayacak normal bir dünyada, kimse 6 ayını sabahlayarak geçirmek istemiyor.
Bu aile klanlarını ve paktları eleştiren herkes (istisnalar kaideyi bozmaz) illa ki bir aile klanında ve dolayısıyla bir pakt içerisinde yer almıştır. Gelin buna bir son verelim, kimse aile klanlarında yer almasın desem... Kimse sallamaz beni Yahu önceden kapanmayan CASUAL'de bile millet kaç klan olmuştu, Casuel'de yahu
Satırlarımın sonunda şunu belirtmek istiyorum, bu soruna biz oyuncular, oyundaki değişiklikler ve zamanla düşen oyuncu sayısı neden oldu. Çözüm olarak Klanlar Takımı, aile klanlarının oynayamayacağı dünyalar açıyor. Bakınız, w63 gibi. ÇÖZÜM ŞUDUR Kİ; herkes özelliğine göre keyif alacağı dünyaya girmeli. Aile klanlarına elverişli dünyaya aile klanları, elverişli olmayan dünyaya daha mütevazi kadrosu olan ekipler girmeli. Onun dışında tartışmanız, tartışmamız gerçekten boş ve anlamsız. Çünkü çözüm inanın ki yok.
Okuduğunuz için teşekkür ediyorum. İyi forumlar, iyi oyunlar diliyorum.
Sadece Performans Dünyası için değil, her "AİLE" klanlarının girdiği dünyalarda benzer tartışmalar dönüyor. Tartışmalara bağlı olarak da, çözüm önerileri sunuluyor.
Klanlar Takımı'na;
-Klan limitleri düşürülsün,
-Klanlar kilitlensin.
-Mis mesafesi kısaltılsın.., gibi gibi öneriler sunulurken, oyunculara da bu konuda "Herkes kendi ekibini düzeltip, az girse" gibi tavsiyelerde bulunuluyor. Ama yaklaşık 30 dünyadır aynı muhabbetler dönüp duruyor.
Peki ama aslında temel sorun ne? Düzeltilmesi gereken yanlış nerede? Kendimce bunları tek tek sıralayacağım.
Öncelikle hatırladığım ve çoğunuzun da takip ettiği birkaç dünyadan örnek vermek istiyorum. Burada ismini zikrettiğim klanlar kesinlikle onları suçladığımı düşünmesin. Sadece olaya açıklık getirmek için zikrediyorum.
-42. dünya: TROLL klanları dünyaya yanlış hatırlamıyorsam 23 klan ile girdi. Diğer klanlar da (Galaxy, Toki, Exit) sayıca az değildi. Ancak TROLL önüne geleni, hatta Kıta 44'ü komple kaplayan EXİT'i bile klana alarak, 30 belki de 40 küsür klan oldu.
-43. dünya: Dünya başında birbirleri ile sözleşen 4 klan dünyayı "SÖZ" adı altında kapadı.
-50. dünya: Dünyanın 2 ya da 3. ayında bölgesel paktlar oluşturuldu. Bu paktların matematiksel sonuçlarının öngörüsü nedeni ile, doğru dürüst savaşılmadan dünya sona erdi.
-55. dünya: Dünya başında paktlar ve birleşmeler başladı. Dünyanın 3. ayında saflar belli oldu. Üniversiteye madeni erken atan dünyayı kazandı.
-61. dünya: Hücum, kendi kalabalık ekibi üzerine 4-5 klanı daha yanına alarak pakt olarak dünyaya girdi. Dünya çok da uzun sürmedi malum.
-62. dünya: Hemen hemen bütün klanlar kalabalık girdi. Paktlar dünya başında oluştu. Bir taraf kazanıyor derken, arada saf değiştirenler nedeniyle kazanıyor gözüken taraf hesap sildi. Ardından saflar yeniden belirlendi falan filan. Acayip bir dünya oldu.
-Klasik 12: GG&ARGO birlikte girdi. Yanlarında FURY ve RW de vardı. GG&ARGO, HÜCUM&ARTİZ ile, HÜCUM&ARTİZ UDW ile müttefik oldu. Myrmydon "Bizle niye kimse müttefik olmuyor" diye küsüp hesap sildi Ardından olanlar malum, çok da uzun sürmeyen bir dünya oldu.
-Klasik 5: Hatırladığım klanlar UDW-GÖLGE-PUSULA-MYRMYDON-RAKI-ALARM. Başka klan da yoktu sanırım. Yine paktlar belliydi. Bir tarafın savaşı erken bitince, diğer taraf birleşip, karşı tarafa savaş açtı falan filan....
Çok da uzatmaya gerek yok. Benim bu ve diğer dünyalardan anladığım kadarı ile, sıkıntı olan aslında klanların ekip olarak kalabalık girmesi değil, pakt olarak girmesi ve kaybedeceğini anlayan tarafın, kaybedeceği klana katılması veya direnmeden hesap silmesi. Bildiğiniz kartopu sendromu.
Peki klanlar neden pakt olma yoluna veya iki operasyonun ardından üstün olduğu klanı bünyesine katma yoluna gitmeye başladı?
Bence bunun sebebi, oyuncu sayısında yaşanan düşüş. Neden derseniz, çünkü artık haritalar küçük. Klansavaslari.net'te de 10-15 alt klanlı ekipler vardı. Ama onlara beleş köy olarak bakılırdı. Çünkü oyuncular haritadan toplanır ve o şekilde bu alt klanlara ulaşılırdı. Koordinasyon falan nerdeeee, hak getire...
Oyuncuların yıllarca bu oyunu oynaması ile kaynaşması ve oyuncu sayısında yaşanan düşüş, hem klanları ve ekipleri birbirine yaklaştırdı. Hem de haritalar küçüldüğü için, karşı tarafın yakalayabileceği avantajı engellemek veya karşı tarafa avantaj sağlamak adına bu yollara başvuruldu. Eskiden haritada kaç kıta vardı, hatırlamıyorum bile. Ben -/-'de iken, +/+'da kim vardı, hangi klan vardı, bakmıyordum bile. Orası ile savaş aklıma bile gelmiyordu ki. Ama bugün geldiğimiz noktada, kıta 33'ten, kıta 66'ya göz koyabiliyoruz. Çok da eskiye gitmeye gerek yok, W26'yı bilen arkadaşlar aklınıza bir getirin haritayı... Şu anki haritalar ile arasında dağlar kadar fark vardı.
Peki pakt giren klanları şahsen suçlayabiliyor muyum? Hayır. Çünkü pakt girmezsen, pakt girenlere karşı şansın olmaz. Kimse pakt olarak girmezse? Onun da garantisini kimse veremez
Sorunu kendimce tespit ettikten sonra, çözüm önerisine geliyorum.
Çözüm önerim; yok arkadaşlar. Çünkü oyun çok hızlandı. Etkinlikler, bonuslar, envanter eşyaları, premiumun dengesiz gücü...
Çözüm önerim; yok arkadaşlar. Çünkü oyuncu sayısı çok azaldı. Herkes birbirini iyi tanıyor, iyi seviyor veya iyi sevmiyor. Kimse sevdiği ekiple savaşmak istemiyor, sevmediği ekipler varken.
Çözüm önerim: yok arkadaşlar. Çünkü haritalar çok küçük. Çünkü tek klan girilse en fazla 6 ay daha uzayacak normal bir dünyada, kimse 6 ayını sabahlayarak geçirmek istemiyor.
Bu aile klanlarını ve paktları eleştiren herkes (istisnalar kaideyi bozmaz) illa ki bir aile klanında ve dolayısıyla bir pakt içerisinde yer almıştır. Gelin buna bir son verelim, kimse aile klanlarında yer almasın desem... Kimse sallamaz beni Yahu önceden kapanmayan CASUAL'de bile millet kaç klan olmuştu, Casuel'de yahu
Satırlarımın sonunda şunu belirtmek istiyorum, bu soruna biz oyuncular, oyundaki değişiklikler ve zamanla düşen oyuncu sayısı neden oldu. Çözüm olarak Klanlar Takımı, aile klanlarının oynayamayacağı dünyalar açıyor. Bakınız, w63 gibi. ÇÖZÜM ŞUDUR Kİ; herkes özelliğine göre keyif alacağı dünyaya girmeli. Aile klanlarına elverişli dünyaya aile klanları, elverişli olmayan dünyaya daha mütevazi kadrosu olan ekipler girmeli. Onun dışında tartışmanız, tartışmamız gerçekten boş ve anlamsız. Çünkü çözüm inanın ki yok.
Okuduğunuz için teşekkür ediyorum. İyi forumlar, iyi oyunlar diliyorum.