Sorun aslında ne? (Makale)

Durum
Konu yanıtlara kapalı.

Pressman*

Baltacı
Tepki puanı
2.791
Bu oyunun eskilerinden sayılan biri olarak bu "AİLE" klanları hakkında bir makale yazmak istedim. Daha yazıma başlarken uzun olacağını düşünüyorum, bir kısmınız sonuna kadar okumayacak, ama olsun. Yine de yazacağım.

Sadece Performans Dünyası için değil, her "AİLE" klanlarının girdiği dünyalarda benzer tartışmalar dönüyor. Tartışmalara bağlı olarak da, çözüm önerileri sunuluyor.
Klanlar Takımı'na;
-Klan limitleri düşürülsün,
-Klanlar kilitlensin.
-Mis mesafesi kısaltılsın.., gibi gibi öneriler sunulurken, oyunculara da bu konuda "Herkes kendi ekibini düzeltip, az girse" gibi tavsiyelerde bulunuluyor. Ama yaklaşık 30 dünyadır aynı muhabbetler dönüp duruyor.

Peki ama aslında temel sorun ne? Düzeltilmesi gereken yanlış nerede? Kendimce bunları tek tek sıralayacağım.

Öncelikle hatırladığım ve çoğunuzun da takip ettiği birkaç dünyadan örnek vermek istiyorum. Burada ismini zikrettiğim klanlar kesinlikle onları suçladığımı düşünmesin. Sadece olaya açıklık getirmek için zikrediyorum.

-42. dünya: TROLL klanları dünyaya yanlış hatırlamıyorsam 23 klan ile girdi. Diğer klanlar da (Galaxy, Toki, Exit) sayıca az değildi. Ancak TROLL önüne geleni, hatta Kıta 44'ü komple kaplayan EXİT'i bile klana alarak, 30 belki de 40 küsür klan oldu.

-43. dünya: Dünya başında birbirleri ile sözleşen 4 klan dünyayı "SÖZ" adı altında kapadı.

-50. dünya: Dünyanın 2 ya da 3. ayında bölgesel paktlar oluşturuldu. Bu paktların matematiksel sonuçlarının öngörüsü nedeni ile, doğru dürüst savaşılmadan dünya sona erdi.

-55. dünya: Dünya başında paktlar ve birleşmeler başladı. Dünyanın 3. ayında saflar belli oldu. Üniversiteye madeni erken atan dünyayı kazandı.

-61. dünya: Hücum, kendi kalabalık ekibi üzerine 4-5 klanı daha yanına alarak pakt olarak dünyaya girdi. Dünya çok da uzun sürmedi malum.

-62. dünya: Hemen hemen bütün klanlar kalabalık girdi. Paktlar dünya başında oluştu. Bir taraf kazanıyor derken, arada saf değiştirenler nedeniyle kazanıyor gözüken taraf hesap sildi. Ardından saflar yeniden belirlendi falan filan. Acayip bir dünya oldu.

-Klasik 12:
GG&ARGO birlikte girdi. Yanlarında FURY ve RW de vardı. GG&ARGO, HÜCUM&ARTİZ ile, HÜCUM&ARTİZ UDW ile müttefik oldu. Myrmydon "Bizle niye kimse müttefik olmuyor" diye küsüp hesap sildi :p Ardından olanlar malum, çok da uzun sürmeyen bir dünya oldu.
-Klasik 5: Hatırladığım klanlar UDW-GÖLGE-PUSULA-MYRMYDON-RAKI-ALARM. Başka klan da yoktu sanırım. Yine paktlar belliydi. Bir tarafın savaşı erken bitince, diğer taraf birleşip, karşı tarafa savaş açtı falan filan....

Çok da uzatmaya gerek yok. Benim bu ve diğer dünyalardan anladığım kadarı ile, sıkıntı olan aslında klanların ekip olarak kalabalık girmesi değil, pakt olarak girmesi ve kaybedeceğini anlayan tarafın, kaybedeceği klana katılması veya direnmeden hesap silmesi. Bildiğiniz kartopu sendromu.

Peki klanlar neden pakt olma yoluna veya iki operasyonun ardından üstün olduğu klanı bünyesine katma yoluna gitmeye başladı?

Bence bunun sebebi, oyuncu sayısında yaşanan düşüş. Neden derseniz, çünkü artık haritalar küçük. Klansavaslari.net'te de 10-15 alt klanlı ekipler vardı. Ama onlara beleş köy olarak bakılırdı. Çünkü oyuncular haritadan toplanır ve o şekilde bu alt klanlara ulaşılırdı. Koordinasyon falan nerdeeee, hak getire...

Oyuncuların yıllarca bu oyunu oynaması ile kaynaşması ve oyuncu sayısında yaşanan düşüş, hem klanları ve ekipleri birbirine yaklaştırdı. Hem de haritalar küçüldüğü için, karşı tarafın yakalayabileceği avantajı engellemek veya karşı tarafa avantaj sağlamak adına bu yollara başvuruldu. Eskiden haritada kaç kıta vardı, hatırlamıyorum bile. Ben -/-'de iken, +/+'da kim vardı, hangi klan vardı, bakmıyordum bile. Orası ile savaş aklıma bile gelmiyordu ki. Ama bugün geldiğimiz noktada, kıta 33'ten, kıta 66'ya göz koyabiliyoruz. Çok da eskiye gitmeye gerek yok, W26'yı bilen arkadaşlar aklınıza bir getirin haritayı... Şu anki haritalar ile arasında dağlar kadar fark vardı.

Peki pakt giren klanları şahsen suçlayabiliyor muyum? Hayır. Çünkü pakt girmezsen, pakt girenlere karşı şansın olmaz. Kimse pakt olarak girmezse? Onun da garantisini kimse veremez :)

Sorunu kendimce tespit ettikten sonra, çözüm önerisine geliyorum.

Çözüm önerim; yok arkadaşlar. Çünkü oyun çok hızlandı. Etkinlikler, bonuslar, envanter eşyaları, premiumun dengesiz gücü...
Çözüm önerim; yok arkadaşlar. Çünkü oyuncu sayısı çok azaldı. Herkes birbirini iyi tanıyor, iyi seviyor veya iyi sevmiyor. Kimse sevdiği ekiple savaşmak istemiyor, sevmediği ekipler varken.
Çözüm önerim: yok arkadaşlar. Çünkü haritalar çok küçük. Çünkü tek klan girilse en fazla 6 ay daha uzayacak normal bir dünyada, kimse 6 ayını sabahlayarak geçirmek istemiyor.

Bu aile klanlarını ve paktları eleştiren herkes (istisnalar kaideyi bozmaz) illa ki bir aile klanında ve dolayısıyla bir pakt içerisinde yer almıştır. Gelin buna bir son verelim, kimse aile klanlarında yer almasın desem... Kimse sallamaz beni :p Yahu önceden kapanmayan CASUAL'de bile millet kaç klan olmuştu, Casuel'de yahu :)

Satırlarımın sonunda şunu belirtmek istiyorum, bu soruna biz oyuncular, oyundaki değişiklikler ve zamanla düşen oyuncu sayısı neden oldu. Çözüm olarak Klanlar Takımı, aile klanlarının oynayamayacağı dünyalar açıyor. Bakınız, w63 gibi. ÇÖZÜM ŞUDUR Kİ; herkes özelliğine göre keyif alacağı dünyaya girmeli. Aile klanlarına elverişli dünyaya aile klanları, elverişli olmayan dünyaya daha mütevazi kadrosu olan ekipler girmeli. Onun dışında tartışmanız, tartışmamız gerçekten boş ve anlamsız. Çünkü çözüm inanın ki yok.

Okuduğunuz için teşekkür ediyorum. İyi forumlar, iyi oyunlar diliyorum.
 

ohstiffany

Yasaklı
Tepki puanı
238
Recep abi makaleyi okumadan saniyesinde çat diye beğendim ve haksız çıkmadım.Ellerine sağlık.
Tüm mesele güvenlikleştirme muhabbeti.
Karşı tarafın SUV arabası var.Ben almazsam kaza anında paramparça eder diyerek herkes SUV alıyor :D
 

Sakaryale54*

Ağır Atlı
Tepki puanı
5.092
Okudum beğendim, çok güzel olmuş. Ben her zaman şu örneği veriyorum; C11 özelliklerini bilenler muhakkak vardır aramızda. O worldün özellikleri bence gayet güzeldi gayet adildi herkes eşit şartlarda başladı ama aile klanları konusunda sürekli bize suç atan modlar C11de kendi koyduğu kurallara uymayan klanlara bir yaptırım uygulamadı. Oradaki gibi klanlar eşit sayıda açılsa, alt klan yasak olsa klanlar kilitlense diplomasi ve pakt yasak olsa (geçici sa anlaşmaları hariç) herkes yakınında kim varsa onunla savaşsa gayet de güzel olur diye düşünüyorum
 

DeletedUser72279

Ziyaretçi
Orada belirtmek istediğim, Casual dünyaların kapanmadığı zamanlarda aile klanı oluşumu. Şu an kapandığı için, oradakilere de birşey diyemiyorum.
Abi bak orada 3 klanız daha fazla klan kurmayı düşünmüyoruz hatta kalabalık olduk ilgilenemiyoruz diyoruz çünkü üniversiteye hazırlanıyoruz ama orada kalabalık olmamızın sebeplerini bana wp den yazarsan açıklarım :D birde sponge bob ile ne zaman video çekiyorsun yeni kurulduk o kadar fşajsnldjlbadfsjblfklnasfd
 

akifS*

Hafif Atlı
Tepki puanı
1.557
Bu oyunun eskilerinden sayılan biri olarak bu "AİLE" klanları hakkında bir makale yazmak istedim. Daha yazıma başlarken uzun olacağını düşünüyorum, bir kısmınız sonuna kadar okumayacak, ama olsun. Yine de yazacağım.

Sadece Performans Dünyası için değil, her "AİLE" klanlarının girdiği dünyalarda benzer tartışmalar dönüyor. Tartışmalara bağlı olarak da, çözüm önerileri sunuluyor.
Klanlar Takımı'na;
-Klan limitleri düşürülsün,
-Klanlar kilitlensin.
-Mis mesafesi kısaltılsın.., gibi gibi öneriler sunulurken, oyunculara da bu konuda "Herkes kendi ekibini düzeltip, az girse" gibi tavsiyelerde bulunuluyor. Ama yaklaşık 30 dünyadır aynı muhabbetler dönüp duruyor.

Peki ama aslında temel sorun ne? Düzeltilmesi gereken yanlış nerede? Kendimce bunları tek tek sıralayacağım.

Öncelikle hatırladığım ve çoğunuzun da takip ettiği birkaç dünyadan örnek vermek istiyorum. Burada ismini zikrettiğim klanlar kesinlikle onları suçladığımı düşünmesin. Sadece olaya açıklık getirmek için zikrediyorum.

-42. dünya: TROLL klanları dünyaya yanlış hatırlamıyorsam 23 klan ile girdi. Diğer klanlar da (Galaxy, Toki, Exit) sayıca az değildi. Ancak TROLL önüne geleni, hatta Kıta 44'ü komple kaplayan EXİT'i bile klana alarak, 30 belki de 40 küsür klan oldu.

-43. dünya: Dünya başında birbirleri ile sözleşen 4 klan dünyayı "SÖZ" adı altında kapadı.

-50. dünya: Dünyanın 2 ya da 3. ayında bölgesel paktlar oluşturuldu. Bu paktların matematiksel sonuçlarının öngörüsü nedeni ile, doğru dürüst savaşılmadan dünya sona erdi.

-55. dünya: Dünya başında paktlar ve birleşmeler başladı. Dünyanın 3. ayında saflar belli oldu. Üniversiteye madeni erken atan dünyayı kazandı.

-61. dünya: Hücum, kendi kalabalık ekibi üzerine 4-5 klanı daha yanına alarak pakt olarak dünyaya girdi. Dünya çok da uzun sürmedi malum.

-62. dünya: Hemen hemen bütün klanlar kalabalık girdi. Paktlar dünya başında oluştu. Bir taraf kazanıyor derken, arada saf değiştirenler nedeniyle kazanıyor gözüken taraf hesap sildi. Ardından saflar yeniden belirlendi falan filan. Acayip bir dünya oldu.

-Klasik 12: GG&ARGO birlikte girdi. Yanlarında FURY ve RW de vardı. GG&ARGO, HÜCUM&ARTİZ ile, HÜCUM&ARTİZ UDW ile müttefik oldu. Myrmydon "Bizle niye kimse müttefik olmuyor" diye küsüp hesap sildi :p Ardından olanlar malum, çok da uzun sürmeyen bir dünya oldu.
-Klasik 5: Hatırladığım klanlar UDW-GÖLGE-PUSULA-MYRMYDON-RAKI-ALARM. Başka klan da yoktu sanırım. Yine paktlar belliydi. Bir tarafın savaşı erken bitince, diğer taraf birleşip, karşı tarafa savaş açtı falan filan....

Çok da uzatmaya gerek yok. Benim bu ve diğer dünyalardan anladığım kadarı ile, sıkıntı olan aslında klanların ekip olarak kalabalık girmesi değil, pakt olarak girmesi ve kaybedeceğini anlayan tarafın, kaybedeceği klana katılması veya direnmeden hesap silmesi. Bildiğiniz kartopu sendromu.

Peki klanlar neden pakt olma yoluna veya iki operasyonun ardından üstün olduğu klanı bünyesine katma yoluna gitmeye başladı?

Bence bunun sebebi, oyuncu sayısında yaşanan düşüş. Neden derseniz, çünkü artık haritalar küçük. Klansavaslari.net'te de 10-15 alt klanlı ekipler vardı. Ama onlara beleş köy olarak bakılırdı. Çünkü oyuncular haritadan toplanır ve o şekilde bu alt klanlara ulaşılırdı. Koordinasyon falan nerdeeee, hak getire...

Oyuncuların yıllarca bu oyunu oynaması ile kaynaşması ve oyuncu sayısında yaşanan düşüş, hem klanları ve ekipleri birbirine yaklaştırdı. Hem de haritalar küçüldüğü için, karşı tarafın yakalayabileceği avantajı engellemek veya karşı tarafa avantaj sağlamak adına bu yollara başvuruldu. Eskiden haritada kaç kıta vardı, hatırlamıyorum bile. Ben -/-'de iken, +/+'da kim vardı, hangi klan vardı, bakmıyordum bile. Orası ile savaş aklıma bile gelmiyordu ki. Ama bugün geldiğimiz noktada, kıta 33'ten, kıta 66'ya göz koyabiliyoruz. Çok da eskiye gitmeye gerek yok, W26'yı bilen arkadaşlar aklınıza bir getirin haritayı... Şu anki haritalar ile arasında dağlar kadar fark vardı.

Peki pakt giren klanları şahsen suçlayabiliyor muyum? Hayır. Çünkü pakt girmezsen, pakt girenlere karşı şansın olmaz. Kimse pakt olarak girmezse? Onun da garantisini kimse veremez :)

Sorunu kendimce tespit ettikten sonra, çözüm önerisine geliyorum.

Çözüm önerim; yok arkadaşlar. Çünkü oyun çok hızlandı. Etkinlikler, bonuslar, envanter eşyaları, premiumun dengesiz gücü...
Çözüm önerim; yok arkadaşlar. Çünkü oyuncu sayısı çok azaldı. Herkes birbirini iyi tanıyor, iyi seviyor veya iyi sevmiyor. Kimse sevdiği ekiple savaşmak istemiyor, sevmediği ekipler varken.
Çözüm önerim: yok arkadaşlar. Çünkü haritalar çok küçük. Çünkü tek klan girilse en fazla 6 ay daha uzayacak normal bir dünyada, kimse 6 ayını sabahlayarak geçirmek istemiyor.

Bu aile klanlarını ve paktları eleştiren herkes (istisnalar kaideyi bozmaz) illa ki bir aile klanında ve dolayısıyla bir pakt içerisinde yer almıştır. Gelin buna bir son verelim, kimse aile klanlarında yer almasın desem... Kimse sallamaz beni :p Yahu önceden kapanmayan CASUAL'de bile millet kaç klan olmuştu, Casuel'de yahu :)

Satırlarımın sonunda şunu belirtmek istiyorum, bu soruna biz oyuncular, oyundaki değişiklikler ve zamanla düşen oyuncu sayısı neden oldu. Çözüm olarak Klanlar Takımı, aile klanlarının oynayamayacağı dünyalar açıyor. Bakınız, w63 gibi. ÇÖZÜM ŞUDUR Kİ; herkes özelliğine göre keyif alacağı dünyaya girmeli. Aile klanlarına elverişli dünyaya aile klanları, elverişli olmayan dünyaya daha mütevazi kadrosu olan ekipler girmeli. Onun dışında tartışmanız, tartışmamız gerçekten boş ve anlamsız. Çünkü çözüm inanın ki yok.

Okuduğunuz için teşekkür ediyorum. İyi forumlar, iyi oyunlar diliyorum.
Bakın bu abimiz bilgili bir abiye benziyor. Burayı dinleyin.
Orhan Camii tarafında bi nohut pilav ısmarlayayım mı abi sana? Seyyar bir abimiz vardı orada, zabıta arabasını almadıysa tabi.
 

*Alpagu

Yasaklı
Tepki puanı
1.429
Bakın bu abimiz bilgili bir abiye benziyor. Burayı dinleyin.
Orhan Camii tarafında bi nohut pilav ısmarlayayım mı abi sana? Seyyar bir abimiz vardı orada, zabıta arabasını almadıysa tabi.
Orada ki tostçuyu tanıyorum ben. Bana, tostların hazırlık aşamasında yardım ederken malzemeyi fazla attığım için kızmışlığı var
 

Osmanbey06*

Hafif Atlı
Tepki puanı
3.808
Sayın @Pressman* burada anlattığı durum aslında oyuna özgü bir şey de değil

The Tragedy of the Commons (Ortak Malların Trajedisi) denilen duruma benzetiyorum. Buna en iyi örneğini KYK yurtlarında kalan üniversiteli arkadaşlar şıp diye anlayacaktır. Yurda kaydolurken internet kullanımıyla ilgili size bilgi verilir. İnternet bedavadır, hızı da fena değildir. Size "dosya indirmemeniz" söylenir, herkes bu dosya indirmeme kuralına uyarsa internet akıcı bir şekilde akacaktır. İnternet limitsiz bir kaynaktır ve ortak maldır. Rasyonel olan, kimsenin kuralı delmemesi ve herkesin internete belli bir hızda erişebilmesidir.

Ancak tek bir kişi bile bu kuralı bozup film vs indirmeye başlarsa çoğu kişi "Alemin enayisi ben miyim, bende indireyim" diye düşünecektir. Çünkü kendi indirmese de o kişinin indirmeye devam edeceğini biliyodur ve payın tamamını ona bırakmak istemez. Bu bir kartopu etkisiyle devam eder ve internet whatsapptan bir mesajı almakta zorlanacak hale gelir. Sonuç olarak yurttaki internet kimseye yaramaz :D

Kalabalık girmek avantaj sağladığı sürece bunu yapan klanlar olacaktır. Recep reisin de dediği gibi klanları daha çok oyuncunun oynaması lazım, bence şirketin de en önemli hedefi bu olmalı. Kişi sayısı arttıkça kamplaşmaların ve aile klanlarının önemi azalacaktır diye düşünüyorum.

Onun dışında diğer klanların da böyle her dünyada sayfalar dolusu mesaj yazarak modları ya da oyuncuları suçlamaması gerekiyor :D
 

EnesKOSOVA1

Yasaklı
Tepki puanı
910
Bu oyunun eskilerinden sayılan biri olarak bu "AİLE" klanları hakkında bir makale yazmak istedim. Daha yazıma başlarken uzun olacağını düşünüyorum, bir kısmınız sonuna kadar okumayacak, ama olsun. Yine de yazacağım.

Sadece Performans Dünyası için değil, her "AİLE" klanlarının girdiği dünyalarda benzer tartışmalar dönüyor. Tartışmalara bağlı olarak da, çözüm önerileri sunuluyor.
Klanlar Takımı'na;
-Klan limitleri düşürülsün,
-Klanlar kilitlensin.
-Mis mesafesi kısaltılsın.., gibi gibi öneriler sunulurken, oyunculara da bu konuda "Herkes kendi ekibini düzeltip, az girse" gibi tavsiyelerde bulunuluyor. Ama yaklaşık 30 dünyadır aynı muhabbetler dönüp duruyor.

Peki ama aslında temel sorun ne? Düzeltilmesi gereken yanlış nerede? Kendimce bunları tek tek sıralayacağım.

Öncelikle hatırladığım ve çoğunuzun da takip ettiği birkaç dünyadan örnek vermek istiyorum. Burada ismini zikrettiğim klanlar kesinlikle onları suçladığımı düşünmesin. Sadece olaya açıklık getirmek için zikrediyorum.

-42. dünya: TROLL klanları dünyaya yanlış hatırlamıyorsam 23 klan ile girdi. Diğer klanlar da (Galaxy, Toki, Exit) sayıca az değildi. Ancak TROLL önüne geleni, hatta Kıta 44'ü komple kaplayan EXİT'i bile klana alarak, 30 belki de 40 küsür klan oldu.

-43. dünya: Dünya başında birbirleri ile sözleşen 4 klan dünyayı "SÖZ" adı altında kapadı.

-50. dünya: Dünyanın 2 ya da 3. ayında bölgesel paktlar oluşturuldu. Bu paktların matematiksel sonuçlarının öngörüsü nedeni ile, doğru dürüst savaşılmadan dünya sona erdi.

-55. dünya: Dünya başında paktlar ve birleşmeler başladı. Dünyanın 3. ayında saflar belli oldu. Üniversiteye madeni erken atan dünyayı kazandı.

-61. dünya: Hücum, kendi kalabalık ekibi üzerine 4-5 klanı daha yanına alarak pakt olarak dünyaya girdi. Dünya çok da uzun sürmedi malum.

-62. dünya: Hemen hemen bütün klanlar kalabalık girdi. Paktlar dünya başında oluştu. Bir taraf kazanıyor derken, arada saf değiştirenler nedeniyle kazanıyor gözüken taraf hesap sildi. Ardından saflar yeniden belirlendi falan filan. Acayip bir dünya oldu.

-Klasik 12: GG&ARGO birlikte girdi. Yanlarında FURY ve RW de vardı. GG&ARGO, HÜCUM&ARTİZ ile, HÜCUM&ARTİZ UDW ile müttefik oldu. Myrmydon "Bizle niye kimse müttefik olmuyor" diye küsüp hesap sildi :p Ardından olanlar malum, çok da uzun sürmeyen bir dünya oldu.
-Klasik 5: Hatırladığım klanlar UDW-GÖLGE-PUSULA-MYRMYDON-RAKI-ALARM. Başka klan da yoktu sanırım. Yine paktlar belliydi. Bir tarafın savaşı erken bitince, diğer taraf birleşip, karşı tarafa savaş açtı falan filan....

Çok da uzatmaya gerek yok. Benim bu ve diğer dünyalardan anladığım kadarı ile, sıkıntı olan aslında klanların ekip olarak kalabalık girmesi değil, pakt olarak girmesi ve kaybedeceğini anlayan tarafın, kaybedeceği klana katılması veya direnmeden hesap silmesi. Bildiğiniz kartopu sendromu.

Peki klanlar neden pakt olma yoluna veya iki operasyonun ardından üstün olduğu klanı bünyesine katma yoluna gitmeye başladı?

Bence bunun sebebi, oyuncu sayısında yaşanan düşüş. Neden derseniz, çünkü artık haritalar küçük. Klansavaslari.net'te de 10-15 alt klanlı ekipler vardı. Ama onlara beleş köy olarak bakılırdı. Çünkü oyuncular haritadan toplanır ve o şekilde bu alt klanlara ulaşılırdı. Koordinasyon falan nerdeeee, hak getire...

Oyuncuların yıllarca bu oyunu oynaması ile kaynaşması ve oyuncu sayısında yaşanan düşüş, hem klanları ve ekipleri birbirine yaklaştırdı. Hem de haritalar küçüldüğü için, karşı tarafın yakalayabileceği avantajı engellemek veya karşı tarafa avantaj sağlamak adına bu yollara başvuruldu. Eskiden haritada kaç kıta vardı, hatırlamıyorum bile. Ben -/-'de iken, +/+'da kim vardı, hangi klan vardı, bakmıyordum bile. Orası ile savaş aklıma bile gelmiyordu ki. Ama bugün geldiğimiz noktada, kıta 33'ten, kıta 66'ya göz koyabiliyoruz. Çok da eskiye gitmeye gerek yok, W26'yı bilen arkadaşlar aklınıza bir getirin haritayı... Şu anki haritalar ile arasında dağlar kadar fark vardı.

Peki pakt giren klanları şahsen suçlayabiliyor muyum? Hayır. Çünkü pakt girmezsen, pakt girenlere karşı şansın olmaz. Kimse pakt olarak girmezse? Onun da garantisini kimse veremez :)

Sorunu kendimce tespit ettikten sonra, çözüm önerisine geliyorum.

Çözüm önerim; yok arkadaşlar. Çünkü oyun çok hızlandı. Etkinlikler, bonuslar, envanter eşyaları, premiumun dengesiz gücü...
Çözüm önerim; yok arkadaşlar. Çünkü oyuncu sayısı çok azaldı. Herkes birbirini iyi tanıyor, iyi seviyor veya iyi sevmiyor. Kimse sevdiği ekiple savaşmak istemiyor, sevmediği ekipler varken.
Çözüm önerim: yok arkadaşlar. Çünkü haritalar çok küçük. Çünkü tek klan girilse en fazla 6 ay daha uzayacak normal bir dünyada, kimse 6 ayını sabahlayarak geçirmek istemiyor.

Bu aile klanlarını ve paktları eleştiren herkes (istisnalar kaideyi bozmaz) illa ki bir aile klanında ve dolayısıyla bir pakt içerisinde yer almıştır. Gelin buna bir son verelim, kimse aile klanlarında yer almasın desem... Kimse sallamaz beni :p Yahu önceden kapanmayan CASUAL'de bile millet kaç klan olmuştu, Casuel'de yahu :)

Satırlarımın sonunda şunu belirtmek istiyorum, bu soruna biz oyuncular, oyundaki değişiklikler ve zamanla düşen oyuncu sayısı neden oldu. Çözüm olarak Klanlar Takımı, aile klanlarının oynayamayacağı dünyalar açıyor. Bakınız, w63 gibi. ÇÖZÜM ŞUDUR Kİ; herkes özelliğine göre keyif alacağı dünyaya girmeli. Aile klanlarına elverişli dünyaya aile klanları, elverişli olmayan dünyaya daha mütevazi kadrosu olan ekipler girmeli. Onun dışında tartışmanız, tartışmamız gerçekten boş ve anlamsız. Çünkü çözüm inanın ki yok.

Okuduğunuz için teşekkür ediyorum. İyi forumlar, iyi oyunlar diliyorum.

çözüm önerin yoksa işte tüm bu makalede çöpe gidiyor. Senin aksine ben daha pozitif yaklaşıyorum. Bu işin hem modlara düşen teknik yönü hemde oyunculara düşen stratejik yönüyle çözümü var.
Ben umuyorum 2 saatir bu yeni açılacak w de oyunculara düşen stratejik yönünü izah etmeye çalıştım oradaki klanlara. Tasarruf şuanda onların. Bu konuylada ilgili w açılsın sonrasında ne yaptığımı izah etmeye çalışırım.
 

Tibelda

Emekli Görevli
Tepki puanı
9.437
Okudum beğendim, çok güzel olmuş. Ben her zaman şu örneği veriyorum; C11 özelliklerini bilenler muhakkak vardır aramızda. O worldün özellikleri bence gayet güzeldi gayet adildi herkes eşit şartlarda başladı ama aile klanları konusunda sürekli bize suç atan modlar C11de kendi koyduğu kurallara uymayan klanlara bir yaptırım uygulamadı. Oradaki gibi klanlar eşit sayıda açılsa, alt klan yasak olsa klanlar kilitlense diplomasi ve pakt yasak olsa (geçici sa anlaşmaları hariç) herkes yakınında kim varsa onunla savaşsa gayet de güzel olur diye düşünüyorum

Klanlar destek ekibinin böyle bir zorunluluğu yok. Teşbihte hata olmaz, oyuncularında adil rekabet etmek için başında bir çobana ihtiyacı yok. Bu konu tamamen oyuncu davranışları ile ilgili bir konudur. Kötü, yanlış olan bir durumun olmasını istemiyor musunuz? O zaman yapmayın. O yaptı bende yapacağım diyerek hiçbir çözüm sağlamış olmazsınız. Size bunu anlatmaya çalışıyor olmamız sizi suçladığımız anlamına gelmediği gibi bizi de durumla ilgili sorumlu yapmıyor. :)
 

UBBE L0THBR0K

Kılıç Ustası
Tepki puanı
77
Her klan ne zaman kendi ekibine güvenir, başkalarıyla birleştikten sonra birşeyler yapabileceği düşüncesini kafasından siler. Anca o zaman adil savaşlar olur. İstedikleri kadar aşiret girsinler, aşirete karşı savaşmak her zaman daha zevkli olmuştur. Kimileri kolaya kaçar , kimileri zoru sever. Eh bir gün onlarında elbet kendilerine güveni gelir. Zamanla düzeleceğine inanıyorum :D
 

Tibelda

Emekli Görevli
Tepki puanı
9.437
Abi klanlar ekibinin nasıl zorunluluğu yok ya 63de alt klan yok dediniz millet 20 klan geldi c11 de diplomasi yok dediniz millet kralını yaptı destek ekibi niçin var o zaman :)

Alt, aile, aşiret klanları oyunun bir özelliği değildir. Bu nedenle klanlar destek ekibi sorumlu tutulamaz. 63. Dünyada türev isimlerin kullanılması yasaklandı ve uygulandı. Alt klan ile ilgili hiçbir ibaremiz olmadı. Daha eski dünyaların itirazlarını, tartışmalarını o dünyaların zamanında, o dönemin koşullarında yapmanız gerekir. Bilmediğim bir konu hakkında yorum yapmam uygun olmaz.
 
Durum
Konu yanıtlara kapalı.
Üst