*Voyager
Acemi
- Tepki puanı
- 3
Öncelik oyun formatından başlıyorum, Klasik Premium özellikleri şuan için ideal, bu konuda bir fikrim olursa daha sonra ekleme yapabilirim. Ancak konuyu hesap yöneticisi bazında ele aldığımızda ciddi sıkıntılarla karşılaşıyoruz. Oyuncu gelişim hızında, askeri gelişimin bina gelişiminin önüne geçtiği durumlarda sürekli olarak çiftlik hatası alıyorsun ve askeri üretim durduruluyor. Burada oyuncu zaten Bina için ayrılan çiftlik birimleri ve askeri birimler için gerekli çiftlik birimlerini hesaplayıp, uyguladığı için sıkıntılı bir durum. Çiftlik doldugu anda, asker üretimi dondurulup, hesap yöneticisi tarafından çiftlik tamamlandığında otomatik olarak askeri üretim devam etmeli ve bu esnada kaynak dağılımı etkin bir şekilde dağılmalı.
Oyunda mantığa aykırı bazı durumlar ortaya çıkıyor, Artık eski oyun düzeninin olmadığı kabul ediyorum, Bu baglamda olayları değerlendirmeye çalışıyorum. Çünkü eski oyun düzenin de olsa patır patır multi cezalarıyla oyun dengelenirdi. Şu an için mevcut dünyalarda bu tarz cezalar veriliyor olup bizim haberimiz olmuyor da olabilir. Ancak mevcut oynadığım dünya için konuşuyorum. Saldırı endeksli başlayıp 45 dakika mesafende bulunan bir oyuncunun Premium katkısı ile senden daha iyi bir saldırı ordusu olması neticesinde, bölge değiştirdim. Oyuna aşağı yukarı 1 hafta geç başlamış sayıyorum bu durumu. Daha sonrasında bahsi geçen oyuncuyu takip ettim ve tahmin edeceğiniz üzere silinip gitmiş.
Her neyse yeni başladığım bölge itibari ile gelebilecek tehditlere karşı oyunu savunma bazda ilerlemeye çektim. Saldırı yada savunmanın avantajı yada dezavantajı nedir diye düşünürsek, Saldırı oynarken yagma imkanı ile daha fazla hammadde ve bu da daha fazla gelişim demektir. Yalnız saldırı bazda oynadığınız için tehdit unsurlarına yapılan saldırılar ile gerçekleşen kayıpların telafi edilmesi de hesaba eklenmelidir. Savunma durumunda kaldığınızda dışarıdan gelecek tehditlere karşı daha güvenlisiniz, ve temizlik yapma imkanı ile kısmi olarak yagma şansınız var. Yani işin özü doğru yol izlenirse arada çok fazla bir fark oluşmaz. Sadece savunma oynayan açısından biraz ivme kaybı olur.
Tüm bu faktörleri göz önüne alıp oyuncu gelişim/askeri gelişim ve yapılan yagma miktarına baktığınızda mantıklı olmayan sonuçlarla karşılaşıyoruz. Birinci ihtimal ya karşındaki kitle ciddi anlamda Premium harcayarak oynuyor yada Oyunu kurallarına göre oynayan oyuncu sayısı ciddi derece az ve bu artık göz ardı ediliyor. Bu durum emek veren bir kişi olarak beni rahatsız etti.
Konudan bağımsız olarak şu konudaki fikrimi beyan ediyorum. Bir oyunda kazanan ve kaybeden olur. Ancak beraberlikte bir ihtimal olmalıdır. Oyunu tamamen kazanmaya endekslediğinizde pek de hoş olmayan durumlarla karşılaşıyoruz, herkes emek veriyor. Buradaki sıkıntı kazanan tek bir klan, ancak klan üye limiti dünyadan dünyaya farklılık gösteriyor. Savaş 100 kişiyle kazanılıyor ancak klan limiti 30 kişi olabiliyor. Ve bunun sonucunda aynı klanda oynayan oyuncular, Sadece XX adlı oyuncu QQQ adlı dünyayı ZZZZ adlı klanla ile kapattı ibaresi yada ünvanı için aşağı yukarı bir yıldan fazla oynadığı oyunculara saldırıp hesap silmeye zorluyor. Böyle bir zorbalık ve entrika düzeninin hakim olduğu bir ortamda hangi oyun ne kadar gelişir, yada eglenceli olabilir?
Oyunu genel anlamda stres atmak amacıyla oynayan bir oyuncu olarak bu bahsettiğim olaylar dizisi sonucu stres sahibi oluyorsunuz. Oyunu maksimum hız seviyesinde oynadığımı düşününce bu denli fark bana mantıklı gelmiyor. Bu konudan müzdarip olan tek kişi ben miyim? Yoksa benim gibi eski nesil oyuncular pek fazla kalmadı mı? Lütfen yorumlarınızla katkıda bulununuz.
İ
Dipnot:Mevcut oynadığım dünyayı belirtme gereği duymadım.
Oyun hızı 1.6
Birim hızı 0.625
Oyun 1. sahip olduğu köy sayısı: 224
Benim sahip olduğum köy sayısı:26
Oyun 113 gündür aktif
Oyunda mantığa aykırı bazı durumlar ortaya çıkıyor, Artık eski oyun düzeninin olmadığı kabul ediyorum, Bu baglamda olayları değerlendirmeye çalışıyorum. Çünkü eski oyun düzenin de olsa patır patır multi cezalarıyla oyun dengelenirdi. Şu an için mevcut dünyalarda bu tarz cezalar veriliyor olup bizim haberimiz olmuyor da olabilir. Ancak mevcut oynadığım dünya için konuşuyorum. Saldırı endeksli başlayıp 45 dakika mesafende bulunan bir oyuncunun Premium katkısı ile senden daha iyi bir saldırı ordusu olması neticesinde, bölge değiştirdim. Oyuna aşağı yukarı 1 hafta geç başlamış sayıyorum bu durumu. Daha sonrasında bahsi geçen oyuncuyu takip ettim ve tahmin edeceğiniz üzere silinip gitmiş.
Her neyse yeni başladığım bölge itibari ile gelebilecek tehditlere karşı oyunu savunma bazda ilerlemeye çektim. Saldırı yada savunmanın avantajı yada dezavantajı nedir diye düşünürsek, Saldırı oynarken yagma imkanı ile daha fazla hammadde ve bu da daha fazla gelişim demektir. Yalnız saldırı bazda oynadığınız için tehdit unsurlarına yapılan saldırılar ile gerçekleşen kayıpların telafi edilmesi de hesaba eklenmelidir. Savunma durumunda kaldığınızda dışarıdan gelecek tehditlere karşı daha güvenlisiniz, ve temizlik yapma imkanı ile kısmi olarak yagma şansınız var. Yani işin özü doğru yol izlenirse arada çok fazla bir fark oluşmaz. Sadece savunma oynayan açısından biraz ivme kaybı olur.
Tüm bu faktörleri göz önüne alıp oyuncu gelişim/askeri gelişim ve yapılan yagma miktarına baktığınızda mantıklı olmayan sonuçlarla karşılaşıyoruz. Birinci ihtimal ya karşındaki kitle ciddi anlamda Premium harcayarak oynuyor yada Oyunu kurallarına göre oynayan oyuncu sayısı ciddi derece az ve bu artık göz ardı ediliyor. Bu durum emek veren bir kişi olarak beni rahatsız etti.
Konudan bağımsız olarak şu konudaki fikrimi beyan ediyorum. Bir oyunda kazanan ve kaybeden olur. Ancak beraberlikte bir ihtimal olmalıdır. Oyunu tamamen kazanmaya endekslediğinizde pek de hoş olmayan durumlarla karşılaşıyoruz, herkes emek veriyor. Buradaki sıkıntı kazanan tek bir klan, ancak klan üye limiti dünyadan dünyaya farklılık gösteriyor. Savaş 100 kişiyle kazanılıyor ancak klan limiti 30 kişi olabiliyor. Ve bunun sonucunda aynı klanda oynayan oyuncular, Sadece XX adlı oyuncu QQQ adlı dünyayı ZZZZ adlı klanla ile kapattı ibaresi yada ünvanı için aşağı yukarı bir yıldan fazla oynadığı oyunculara saldırıp hesap silmeye zorluyor. Böyle bir zorbalık ve entrika düzeninin hakim olduğu bir ortamda hangi oyun ne kadar gelişir, yada eglenceli olabilir?
Oyunu genel anlamda stres atmak amacıyla oynayan bir oyuncu olarak bu bahsettiğim olaylar dizisi sonucu stres sahibi oluyorsunuz. Oyunu maksimum hız seviyesinde oynadığımı düşününce bu denli fark bana mantıklı gelmiyor. Bu konudan müzdarip olan tek kişi ben miyim? Yoksa benim gibi eski nesil oyuncular pek fazla kalmadı mı? Lütfen yorumlarınızla katkıda bulununuz.
İ
Dipnot:Mevcut oynadığım dünyayı belirtme gereği duymadım.
Oyun hızı 1.6
Birim hızı 0.625
Oyun 1. sahip olduğu köy sayısı: 224
Benim sahip olduğum köy sayısı:26
Oyun 113 gündür aktif