BirDost*
Ağır Atlı
- Tepki puanı
- 408
Efendim merhabalar. Klanlar.org un kanayan bir yarasına parmak basmak istiyorum bu önerimde.
Bir füryaya kapılıp belkide oyuna giren ekip sayısını arttımak amaçlı klan üye limiti kademeli olarak 100'den 30'lara kadar geriledi.
Yöneticiler de görüyordur, oyuncular bizzat yaşıyolar bu durumu, üye limitinin düşük tutulması ekip çeşitliliğini maalesef sağlamadı. Belki eski çeşitlilik yok, bunlara birçok sebep sayılabilir. Oyun kendisini yeni potansiyel oyunculara duyurmakta sıkıntı yaşıyor ki yeni ekipler boy gösteremiyorlar. Eski ekipler bir çok dünyadır oynadıklarından artık kaynaşarak tek bir çatı altında girmeyi yeğliyorlar. Tek tek ekip saysak 20 ye yakın ekip sayabiliriz belki ancak hepsi grift bir şekilde birbiri içerisinde.
Şuan ki üye limiti bazı sıkıntılarda getiriyor.
1) Kalabalık giren klanlar üye limiti düşük olduğundan -bazı durumlarda 30 olmuşluğu dahi var- 10 / 15 klan sayısına ulaşarak dünyaya giriş yapıyorlar veya oynarken bu sayılara ulaşıyorlar.
1a) Bu durum diplomasi kısmında karışıklığa neden oluyor. Aynı ismi taşıdığınız halde müttefik gözükerek haritada ki belirgin ifade maalesef flulaşıyor. Kendi klanın ile müttefik klan arasındaki farkı belirsizleştiriyor.
1b) Açılan savaşlarda çoğunlukla tarafların tüm klanlarını davet etmemesi, edilen daveti kabul etmemesi gibi sıkıntılar yaşanarak, taraflar arasındaki savaşın seyrini net şekilde göremiyoruz. Bu oyun ki istatistikler ile oynanan bir oyun. Üstünlüğün izahı olan savaş istatistiği özelliği yine bu üye limiti konusu temelinde işlevsizleşiyor.
2) Klan sayısının fazlalaşması klan forumunun bir elden yönetilmesini de zorlaştırıyor maalesef. Forum paylaşımı ile bu hallediliyor bir nebze ancak Forumun rahat bir şekilde tek elden yönetilmesi klan sayısı 10 lara dayanmışken kaotik bir hal alabiliyor.
3) Klan dışı destek özelliği aile klanların 10-20 adet girmesiyle oyuna bir nevi sağı solu boş otopark engeli statüsüne düşüyor.
4) Dünya kapama durumlarında bazen bir klan bu değeri tek başına karşılasa da son zamanlardaki dünya kapamalara bakarsak iki aile klanının ortaklaşması neticesinde dünyalar kapatılıyor. Peki fazlalık olan oyunculara ne oluyor? Listeler belirlenip dışarda kalanların köyleri bu listedeki oyunculara dağıtılıyor. Yani yine üye limitinin bir anlamı kalmıyor.
Benim kendi teklifim en azından sıradaki bir yada iki dünya da test edilmesi adına üye limiti olmayan bir klan oluşturmaya müsade etmektir. Dünya kapama şartları bu yönde düzenlenebilir. Önerimi geliştirmek açısından burayı da açabilirim. Dünyayı kapamak için yine bir süre sınırı, Bir % sınırı olur. Ancak bu % dünyadaki 1. klanın ilk 30 oyuncusunun sağlaması istenebilir. Veyahut şuanda üniversite li bir dünyamız var buna benzer bir sistem denenebilir. Veya süreli bir dünya kurulabilir. Süre sonunda dünyayı kapatan klan değilde speed tarzı ilk 3 için bir rozet sistemi getirilebilir.
Örnekleri çoğaltmak mümkün.
Veya üye limitini 10 a düşürelim ve dünya hakimiyet oranını bununla beraber düşürelim gibi bir öneri de var. Öneri sahibi @yavuzsultan selim
Ek öneriler de yapılabilir. Benim bu konunun konuşulmasını istemekte ki amacım; Bu klan sonuna sayı muhabbetinin artık bitirilmesi. Ben oyuna yeni başlayan birisi olsam yadırgarım. W1 zamanından beri oynayan birisi olduğum halde yadırgıyorum
Teşekkürler
Bir füryaya kapılıp belkide oyuna giren ekip sayısını arttımak amaçlı klan üye limiti kademeli olarak 100'den 30'lara kadar geriledi.
Yöneticiler de görüyordur, oyuncular bizzat yaşıyolar bu durumu, üye limitinin düşük tutulması ekip çeşitliliğini maalesef sağlamadı. Belki eski çeşitlilik yok, bunlara birçok sebep sayılabilir. Oyun kendisini yeni potansiyel oyunculara duyurmakta sıkıntı yaşıyor ki yeni ekipler boy gösteremiyorlar. Eski ekipler bir çok dünyadır oynadıklarından artık kaynaşarak tek bir çatı altında girmeyi yeğliyorlar. Tek tek ekip saysak 20 ye yakın ekip sayabiliriz belki ancak hepsi grift bir şekilde birbiri içerisinde.
Şuan ki üye limiti bazı sıkıntılarda getiriyor.
1) Kalabalık giren klanlar üye limiti düşük olduğundan -bazı durumlarda 30 olmuşluğu dahi var- 10 / 15 klan sayısına ulaşarak dünyaya giriş yapıyorlar veya oynarken bu sayılara ulaşıyorlar.
1a) Bu durum diplomasi kısmında karışıklığa neden oluyor. Aynı ismi taşıdığınız halde müttefik gözükerek haritada ki belirgin ifade maalesef flulaşıyor. Kendi klanın ile müttefik klan arasındaki farkı belirsizleştiriyor.
1b) Açılan savaşlarda çoğunlukla tarafların tüm klanlarını davet etmemesi, edilen daveti kabul etmemesi gibi sıkıntılar yaşanarak, taraflar arasındaki savaşın seyrini net şekilde göremiyoruz. Bu oyun ki istatistikler ile oynanan bir oyun. Üstünlüğün izahı olan savaş istatistiği özelliği yine bu üye limiti konusu temelinde işlevsizleşiyor.
2) Klan sayısının fazlalaşması klan forumunun bir elden yönetilmesini de zorlaştırıyor maalesef. Forum paylaşımı ile bu hallediliyor bir nebze ancak Forumun rahat bir şekilde tek elden yönetilmesi klan sayısı 10 lara dayanmışken kaotik bir hal alabiliyor.
3) Klan dışı destek özelliği aile klanların 10-20 adet girmesiyle oyuna bir nevi sağı solu boş otopark engeli statüsüne düşüyor.
4) Dünya kapama durumlarında bazen bir klan bu değeri tek başına karşılasa da son zamanlardaki dünya kapamalara bakarsak iki aile klanının ortaklaşması neticesinde dünyalar kapatılıyor. Peki fazlalık olan oyunculara ne oluyor? Listeler belirlenip dışarda kalanların köyleri bu listedeki oyunculara dağıtılıyor. Yani yine üye limitinin bir anlamı kalmıyor.
Benim kendi teklifim en azından sıradaki bir yada iki dünya da test edilmesi adına üye limiti olmayan bir klan oluşturmaya müsade etmektir. Dünya kapama şartları bu yönde düzenlenebilir. Önerimi geliştirmek açısından burayı da açabilirim. Dünyayı kapamak için yine bir süre sınırı, Bir % sınırı olur. Ancak bu % dünyadaki 1. klanın ilk 30 oyuncusunun sağlaması istenebilir. Veyahut şuanda üniversite li bir dünyamız var buna benzer bir sistem denenebilir. Veya süreli bir dünya kurulabilir. Süre sonunda dünyayı kapatan klan değilde speed tarzı ilk 3 için bir rozet sistemi getirilebilir.
Örnekleri çoğaltmak mümkün.
Veya üye limitini 10 a düşürelim ve dünya hakimiyet oranını bununla beraber düşürelim gibi bir öneri de var. Öneri sahibi @yavuzsultan selim
Ek öneriler de yapılabilir. Benim bu konunun konuşulmasını istemekte ki amacım; Bu klan sonuna sayı muhabbetinin artık bitirilmesi. Ben oyuna yeni başlayan birisi olsam yadırgarım. W1 zamanından beri oynayan birisi olduğum halde yadırgıyorum
Teşekkürler