Klan Üye Limiti

BirDost*

Ağır Atlı
Tepki puanı
408
Efendim merhabalar. Klanlar.org un kanayan bir yarasına parmak basmak istiyorum bu önerimde.

Bir füryaya kapılıp belkide oyuna giren ekip sayısını arttımak amaçlı klan üye limiti kademeli olarak 100'den 30'lara kadar geriledi.

Yöneticiler de görüyordur, oyuncular bizzat yaşıyolar bu durumu, üye limitinin düşük tutulması ekip çeşitliliğini maalesef sağlamadı. Belki eski çeşitlilik yok, bunlara birçok sebep sayılabilir. Oyun kendisini yeni potansiyel oyunculara duyurmakta sıkıntı yaşıyor ki yeni ekipler boy gösteremiyorlar. Eski ekipler bir çok dünyadır oynadıklarından artık kaynaşarak tek bir çatı altında girmeyi yeğliyorlar. Tek tek ekip saysak 20 ye yakın ekip sayabiliriz belki ancak hepsi grift bir şekilde birbiri içerisinde.

Şuan ki üye limiti bazı sıkıntılarda getiriyor.

1) Kalabalık giren klanlar üye limiti düşük olduğundan -bazı durumlarda 30 olmuşluğu dahi var- 10 / 15 klan sayısına ulaşarak dünyaya giriş yapıyorlar veya oynarken bu sayılara ulaşıyorlar.

1a) Bu durum diplomasi kısmında karışıklığa neden oluyor. Aynı ismi taşıdığınız halde müttefik gözükerek haritada ki belirgin ifade maalesef flulaşıyor. Kendi klanın ile müttefik klan arasındaki farkı belirsizleştiriyor.
1b) Açılan savaşlarda çoğunlukla tarafların tüm klanlarını davet etmemesi, edilen daveti kabul etmemesi gibi sıkıntılar yaşanarak, taraflar arasındaki savaşın seyrini net şekilde göremiyoruz. Bu oyun ki istatistikler ile oynanan bir oyun. Üstünlüğün izahı olan savaş istatistiği özelliği yine bu üye limiti konusu temelinde işlevsizleşiyor.

2) Klan sayısının fazlalaşması klan forumunun bir elden yönetilmesini de zorlaştırıyor maalesef. Forum paylaşımı ile bu hallediliyor bir nebze ancak Forumun rahat bir şekilde tek elden yönetilmesi klan sayısı 10 lara dayanmışken kaotik bir hal alabiliyor.

3) Klan dışı destek özelliği aile klanların 10-20 adet girmesiyle oyuna bir nevi sağı solu boş otopark engeli statüsüne düşüyor.

4) Dünya kapama durumlarında bazen bir klan bu değeri tek başına karşılasa da son zamanlardaki dünya kapamalara bakarsak iki aile klanının ortaklaşması neticesinde dünyalar kapatılıyor. Peki fazlalık olan oyunculara ne oluyor? Listeler belirlenip dışarda kalanların köyleri bu listedeki oyunculara dağıtılıyor. Yani yine üye limitinin bir anlamı kalmıyor.


Benim kendi teklifim en azından sıradaki bir yada iki dünya da test edilmesi adına üye limiti olmayan bir klan oluşturmaya müsade etmektir. Dünya kapama şartları bu yönde düzenlenebilir. Önerimi geliştirmek açısından burayı da açabilirim. Dünyayı kapamak için yine bir süre sınırı, Bir % sınırı olur. Ancak bu % dünyadaki 1. klanın ilk 30 oyuncusunun sağlaması istenebilir. Veyahut şuanda üniversite li bir dünyamız var buna benzer bir sistem denenebilir. Veya süreli bir dünya kurulabilir. Süre sonunda dünyayı kapatan klan değilde speed tarzı ilk 3 için bir rozet sistemi getirilebilir.

Örnekleri çoğaltmak mümkün.

Veya üye limitini 10 a düşürelim ve dünya hakimiyet oranını bununla beraber düşürelim gibi bir öneri de var. Öneri sahibi @yavuzsultan selim


Ek öneriler de yapılabilir. Benim bu konunun konuşulmasını istemekte ki amacım; Bu klan sonuna sayı muhabbetinin artık bitirilmesi. Ben oyuna yeni başlayan birisi olsam yadırgarım. W1 zamanından beri oynayan birisi olduğum halde yadırgıyorum :)

Teşekkürler
 
Tepki puanı
3.242
Yalnız, klan üye limiti artırılırsa, daha fazla kişiye ödül verilmesi gerekecek şirket gözünde. Daha fazla da kâr elde edebilmek için klan üye limiti düşük tutuluyor ki az kişiye ödül verilebilsin. Bu benim görüşüm.
 

DiOny SoS

Hafif Atlı
Tepki puanı
2.024
200 prelik ödülü kimsenin umursadıgını sanmıyorum bir dünyaya giriyoruz 100 katını harcıyoruz zaten pre ödülünü ilk 3 e versinler gerisi profilinde taşısa yeterlidir. Şu dünya sonu hesap toplama eziyetinden de kurtarsılar bizi artık
 

Strafe

Klanlar Ekip Lideri
Klanlar Takımı
Klanlar Destek Ekibi
Tepki puanı
6.764
Birazdan yazacaklarımı yetkili ünvanı ile değil oyuncu olarak yazacağım.Bu dedikleriniz aslında klanların ana ruhunu oluşturmuyor mu? Oyun içerisinde zaten resmi olarak “alt klan” kavramı yok.Bazen dünyalara bakıyorum sadece alt klanlar var tamam bir kaç alt klan ihlal yapılan hesaplar onları anlıyorum :) Ama geriye kalanları çözemiyorum...İyi diplomasi, oyun okuma, klan içerisindeki yapının koordine olması...Saydıklarınızın her birini iyi yapan klanlar ayakta kalanlar olacaktır.Sunulan önerinin oyun zevkini yükseltmek yerine oyun mantığından uzaklaştığını düşünüyorum.
 
Tepki puanı
3.242
200 prelik ödülü kimsenin umursadıgını sanmıyorum bir dünyaya giriyoruz 100 katını harcıyoruz zaten pre ödülünü ilk 3 e versinler gerisi profilinde taşısa yeterlidir. Şu dünya sonu hesap toplama eziyetinden de kurtarsılar bizi artık
Bilemiyorum Hasan :)

Birazdan yazacaklarımı yetkili ünvanı ile değil oyuncu olarak yazacağım.Bu dedikleriniz aslında klanların ana ruhunu oluşturmuyor mu? Oyun içerisinde zaten resmi olarak “alt klan” kavramı yok.Bazen dünyalara bakıyorum sadece alt klanlar var tamam bir kaç alt klan ihlal yapılan hesaplar onları anlıyorum :) Ama geriye kalanları çözemiyorum...İyi diplomasi, oyun okuma, klan içerisindeki yapının koordine olması... Saydıklarınızın her birini iyi yapan klanlar ayakta kalanlar olacaktır.Sunulan önerinin oyun zevkini yükseltmek yerine oyun mantığından uzaklaştığını düşünüyorum.
Ne yazık ki size katılmıyorum modum. En azından; klan üye limitinin artırılmasının, savaşların uzun sürmesini ve daha fazla koordinasyonun sağlanabileceği kanaatindeyim. Ayrıca, klan üye limiti düşük olunca çok fazla uğraşmak zorunda kalıyoruz. Yönetim olsun, savaş ve istatistik olsun, en kötüsü de destek alımları için yapılan daha fazla geçişler.

Benim görüşüm, klan üye limitinin en fazla 75, en az 50 olmasıdır.
 

DiOny SoS

Hafif Atlı
Tepki puanı
2.024
Birazdan yazacaklarımı yetkili ünvanı ile değil oyuncu olarak yazacağım.Bu dedikleriniz aslında klanların ana ruhunu oluşturmuyor mu? Oyun içerisinde zaten resmi olarak “alt klan” kavramı yok.Bazen dünyalara bakıyorum sadece alt klanlar var tamam bir kaç alt klan ihlal yapılan hesaplar onları anlıyorum :) Ama geriye kalanları çözemiyorum...İyi diplomasi, oyun okuma, klan içerisindeki yapının koordine olması...Saydıklarınızın her birini iyi yapan klanlar ayakta kalanlar olacaktır.Sunulan önerinin oyun zevkini yükseltmek yerine oyun mantığından uzaklaştığını düşünüyorum.

Koordinasyon kısmında beceri gerekiyor ama oyun sonu olarak bakıldığında ciddi sıkıntı yaratıyor. Hani artık kimseye aile klanla girme kardeşim diyemiyoruz e 500 kişi başlayan ekip 30 kişi ile kapatmaya çalışıyor en azından limitler yüksek tutulup az çok demeden vakit ayıran herkesin emeği korunsa çok daha adaletli olabilir 100 kişi yapsanız 5 klan olacak yine bir kordinasyon gerekecek sonuçta
 

DeletedUser58115

Ziyaretçi
Şahsi düşüncem üye sayısının azaltılması klan çeşitliliği olsun diye değil. Prenin ve oyuna gelen bonusların getirdiği hız, dünyaların kapanmasını eskiye nazaran çok daha çabuk hale getirdi.

Bonuslar ve prenin gücü sayesinde, mis limiti artık sıkıntı değil. Ordular çok daha hızlı basılıyor. Az buz değil belki de yarı yarıya azaldı dünya süreleri. Bir de bunun üstüne üye limiti artsa kapanma süresi de kısalacak.

Şu an aktif giriş yapılabilir dünya sayısı 4. Sadece 4. En eski olanı 7 aylık dünya. Üye sayısı 100'e falan çıksa girilebilir dünya 2 ya da 3 olacak maksimum. O zaman da şirket daha kısa aralıklarla dünya açmak zorunda kalacak. Şu an bile açılan dünyalar doğru dürüst dolmuyorken, daha kısa aralıklarla dünya açılırsa, dünyalarda 4er kıta bile dolmaz.

Bu nedenle üye sayısının az olması şirket açısından elzem bir durum. Arttırılması hem şirkete, hem de oyunculara zarar.
 

DeletedUser70347

Ziyaretçi
Şahsi düşüncem üye sayısının azaltılması klan çeşitliliği olsun diye değil. Prenin ve oyuna gelen bonusların getirdiği hız, dünyaların kapanmasını eskiye nazaran çok daha çabuk hale getirdi.

Bonuslar ve prenin gücü sayesinde, mis limiti artık sıkıntı değil. Ordular çok daha hızlı basılıyor. Az buz değil belki de yarı yarıya azaldı dünya süreleri. Bir de bunun üstüne üye limiti artsa kapanma süresi de kısalacak.

Şu an aktif giriş yapılabilir dünya sayısı 4. Sadece 4. En eski olanı 7 aylık dünya. Üye sayısı 100'e falan çıksa girilebilir dünya 2 ya da 3 olacak maksimum. O zaman da şirket daha kısa aralıklarla dünya açmak zorunda kalacak. Şu an bile açılan dünyalar doğru dürüst dolmuyorken, daha kısa aralıklarla dünya açılırsa, dünyalarda 4er kıta bile dolmaz.

Bu nedenle üye sayısının az olması şirket açısından elzem bir durum. Arttırılması hem şirkete, hem de oyunculara zarar.

Söyledikleriniz doğru fakat bu dünya süresini uzatacak başka bir yol bulmak ve bu öneriyi uygulamak daha güzel olur. Dünya süresini uzatmak için yapılabilecek ve akla gelen ilk şey savunmayı güçlendirmek olur. Mızraklı, kılıçlı ve okçunun üretim süresi düşürülebilir. Aynı şekilde sur yükseltme süresi de çok fazla.
Farklı bir öneriyle savunmayı güçlendirmek için öneri kısmında "Strateji çesitliliği" adı altında bir istekte bulundum. Bu da savunmayı güçlendirmek için bir yoldur. Savunmayı güçlendirerek klan üye sınırının artmasıyla kısalan dünya süresi tekrar uzatılabilir.
 

KralMerodin*

Mızrakçı
Tepki puanı
94
Aile klanlarına karşı bir önlem alınması kanaatindeyim.

Tribal warsta kalabalık aile klanlarına toplu ban atılıyor...

Hadi biz türkler kalabalığı severiz klan limitini 40 cekip klan değişiminde desteklerin anında geri dönmesi aslında güzel bir özellik olabilir. Sadece aynı klanda isen dostunun desteği sende kalabilir. Buda bir nevi aile klanların özeliğini kaybetmesine başlar.
 

BirDost*

Ağır Atlı
Tepki puanı
408
Aile klanlarına karşı bir önlem alınması kanaatindeyim.

Tribal warsta kalabalık aile klanlarına toplu ban atılıyor...

Hadi biz türkler kalabalığı severiz klan limitini 40 cekip klan değişiminde desteklerin anında geri dönmesi aslında güzel bir özellik olabilir. Sadece aynı klanda isen dostunun desteği sende kalabilir. Buda bir nevi aile klanların özeliğini kaybetmesine başlar.

bu vb önlemlerin şuanki konjektürde kalabalık aile klanlarının dünyaya girişlerini engelleyeceğini ben düşünmüyorum maalesef. Ama en iyi turnusol bir dünyada bunu demek olacaktır.

Birazdan yazacaklarımı yetkili ünvanı ile değil oyuncu olarak yazacağım.Bu dedikleriniz aslında klanların ana ruhunu oluşturmuyor mu? Oyun içerisinde zaten resmi olarak “alt klan” kavramı yok.Bazen dünyalara bakıyorum sadece alt klanlar var tamam bir kaç alt klan ihlal yapılan hesaplar onları anlıyorum :) Ama geriye kalanları çözemiyorum...İyi diplomasi, oyun okuma, klan içerisindeki yapının koordine olması...Saydıklarınızın her birini iyi yapan klanlar ayakta kalanlar olacaktır.Sunulan önerinin oyun zevkini yükseltmek yerine oyun mantığından uzaklaştığını düşünüyorum.

Oyun mantığından tabiki uzaklaştırıyor. Ancak bu furyanın da önüne geçilemiyor. Ve bu durumda var olan popülariteyle mücadele etmek yerine ona yön verelim diyorum.

misal, alt klan mantığını yıkamıyoruz, oyunda müttefik sa ve düşman kısmına ek alt klan seçeneği olsun ve burada bir limit olsun. Misal; 30 üye limitli bir dünyada 4 adet. Ne getirsin bu alt klan opsiyonu, forumlar otomatik olarak ilk klanın forumu olsun, diplomasi değişimi ilk klanla ortak ve aynı zamanlı işlensin(alt klanda diplomasi ekleme çıkarma işlemi deaktif olsun), savaş ilanları sadece ilk kalana yapılabilisn ve ilk klan bir savaşa katıldığında ekli alt klanları da otomatik olarak eklensin. Kral merodinin tavsiyesini de kullanalım ve ekli alt klanlar ve ilk klan bünyesinden çıkıldığında gelmiş olan destekler anında geri gitsin. Ve alt klan ekleme işlemi ilk klan tarafından yapılıp eklenen klan tarafından onay verilsin. Ve bu opsiyon iptal edildikten sonra (ekleme opsiyonu kullanıldıktan sonra 1 ay veya belirlenebilecek daha uzun bir süre kullanılamasın. Buda yine sülalenin önüne gecmek icin)

bende istemiyorum tüm sülale haritaya yayılalım oyunun başından bir üstünlük kuralım ilk opumuzda 100 köye gidelim. Ancak premiumun sağladığı avantajlar ekipleri bu güç karşısında kalabalık olmaya zorluyor. Ve bu yüzden20-30 klan giriliyor dünyaya. Ama aslında o klanın ekip dediği oyuncu sayısı max 100 dür şuanki konjektürde. Gerisi maksat kalabalık gözükelim diye başka ekip oyuncuları, eş dost vs.

neyi çözüyoruz bu durumda? Konjektürü bir sel gibi düşünürsek buna set ol aktansa doğru bir yere doğru yönlendirme yapıyoruz. İlk öneride saydığım bir çok sorunu bu alt klan opsiyonu ile
Çözebiliriz düşüncesindeyim.

Ancak en net çözümü, mevcut yönetim önde gelen klan yöneticileriyle (daha doğru tabirle dünyalara bu şekilde sülale mantığıyla kalabalık giren ekip liderleriyle) oturup bu kınuyu konuşması. Gerekirse toplu banlar masa da tutulmalı. Premiumun getirdiği avantajlar da biraz törpülenir veya kullanmayanlar açısından dengeleme sağlanırsa bu işi çözebiliriz ve ekip çeşitliliği artar, oyun seyir zevki de artar.
 

DeletedUser69958

Ziyaretçi
Oyuncu gözüyle bakacak olursam;

Alt klan olayı oyunun bir özelliği değil. Özelliği olmamasından dolayı da klanların koordinasyonlarını zorlaştırırak yada diplomasi olayları ile (yan klanın başka bir klana katılması vb.) oyunun strateji yönünü ön plana çıkarmaktadır. Bu ve benzeri olaylar olacakki oyunun da heyecanı zorluğu olacak.

Tamam alt klan olayı oyunun özelliği değil ancak bu kadar da sınırlandırılmamalı, zaten destek atmak isteyen alt klana yada üst klana geçip desteğini atıyor. Klan üye sayısı bakımından 30 üye yerine 75 üye olsa ilk 40'ın sıralamaları baz alınarak klanın sıralaması yada dünya sonlandırılması hesaplanabilir.
 

InFlames06

Baltacı
Tepki puanı
331
Oyuncu gözüyle bakacak olursam;

Alt klan olayı oyunun bir özelliği değil. Özelliği olmamasından dolayı da klanların koordinasyonlarını zorlaştırırak yada diplomasi olayları ile (yan klanın başka bir klana katılması vb.) oyunun strateji yönünü ön plana çıkarmaktadır. Bu ve benzeri olaylar olacakki oyunun da heyecanı zorluğu olacak.

Tamam alt klan olayı oyunun özelliği değil ancak bu kadar da sınırlandırılmamalı, zaten destek atmak isteyen alt klana yada üst klana geçip desteğini atıyor. Klan üye sayısı bakımından 30 üye yerine 75 üye olsa ilk 40'ın sıralamaları baz alınarak klanın sıralaması yada dünya sonlandırılması hesaplanabilir.
zaten alt klan yada üst klana geçip atıyor dediniz :) evet doğru ancak bu konuyla ilgilenen arkadaşlar cok gereksız yere uğraşıyor vakıt kaybedıyor yer olmuyor bastan klan acıyor sadece destekletebılmek için yani hem bölgesel olarak ayarlanmıs bır klanda düzensızlıge sebep oluyor hem iki oyuncuya aynanda ulaşma cabasına giriyorsun gercekten cok gereksız yoruluyoruz bu bızlerı .En azından eskısı gıbı klan dışı destek atılamama olayı gercekten kaldırılmalı . klan lımıt sayısını anlıyorum ancak bu ıkı durumun aynanda olması insanları oyundan soğutuyor.
 

DeletedUser69958

Ziyaretçi
zaten alt klan yada üst klana geçip atıyor dediniz :) evet doğru ancak bu konuyla ilgilenen arkadaşlar cok gereksız yere uğraşıyor vakıt kaybedıyor yer olmuyor bastan klan acıyor sadece destekletebılmek için yani hem bölgesel olarak ayarlanmıs bır klanda düzensızlıge sebep oluyor hem iki oyuncuya aynanda ulaşma cabasına giriyorsun gercekten cok gereksız yoruluyoruz bu bızlerı .En azından eskısı gıbı klan dışı destek atılamama olayı gercekten kaldırılmalı . klan lımıt sayısını anlıyorum ancak bu ıkı durumun aynanda olması insanları oyundan soğutuyor.

O kadarcık uğraş olmalı. Neticede alt klan oyunun bir özelliği değil. Koordinasyon yöneticinin becerilerine kalmış bir durum.
 

HeyBizBurdayız

Baltacı
Tepki puanı
348
O kadarcık uğraş olmalı. Neticede alt klan oyunun bir özelliği değil. Koordinasyon yöneticinin becerilerine kalmış bir durum.
bakın modum aradaki fark şu üye limti 75 olursa 150 kişi grdiğin zaman 2klan oluyorsun her klana 2 tane yönetici atıyorsun diplomasiye 1 toplam 5 yönetici 150 oyuncuyu çekip çeviriyor ama 30 olunca 5 klan giriyorsun diyeceksin ki 5 klana 1er yönetici koy yetecek öyle olmuyor hocam vallahi de olmuyor billahi de ben hastayım 1hafta yokum diyelim 1haftada dünyanın kaderi değişiyor oyuncular başına buyruk takılıyor benim ekibim burda ben diğer klana girmem diyeni bile gördüm klandaki oyuncu limiti kesinlikle arttırılmalı biz abd veya avrupa sunucuları gibi olamıyoruz çoğumuz w1 den beri olduğu için eş dost çok 30 klana kadar gidiyoruz oyuncular olarak dedik ki prenin esaretinden kaldırın bu innogames kar amaçlı bi kuruluş olduığu için mümkün değil ama bu oyuncu limiti konusunda oyuncular dediği olabilir bence
 

Seyanora123

Hafif Atlı
Tepki puanı
1.438
aile klanlarından dolayı oyuncu azlığından şikayet edip klan limitinin yükseltilmesini istemek saçma yönetemiyorsanız 10 15 klan gelmeyeceksiniz bu kadar basit :)


aile klanları yasaklanmadığı sürece hiç şekilde önüne geçilemez ama klasik 10 daki gibi klanlardan üye çıkışı ve klanı dağıtma kapatılırsa bir nevi önüne geçilebilir ama asla bitirilemez
 

HeyBizBurdayız

Baltacı
Tepki puanı
348
aile klanlarından dolayı oyuncu azlığından şikayet edip klan limitinin yükseltilmesini istemek saçma yönetemiyorsanız 10 15 klan gelmeyeceksiniz bu kadar basit :)


aile klanları yasaklanmadığı sürece hiç şekilde önüne geçilemez ama klasik 10 daki gibi klanlardan üye çıkışı ve klanı dağıtma kapatılırsa bir nevi önüne geçilebilir ama asla bitirilemez
şikayet etmiyoruz böyle olsa daha iyi olur diyoruz he aile klanları yasaklansa daha iyi olur orası ayrı :)
 

R4gn4r

Okçu
Tepki puanı
1.714
Dünya sonu 30, o dünyada 400-500 eski player var, bu playerlar 3 e 4 e bölündüğünde, dünya sonunda kendi içlerini toplamak zorunda kalıyor. Tamam hadi böyle kalsın. Kordinasyon vs gereksin.
Peki yeni gelen oyuncuyu burada nereye sokacağız ?
Oyuncu davet edeceğiz, para harcamasını isteyeceğiz, sonra birde köylerini isteyeceğiz. Buralar biraz karışıyor.
Hoş yine yapıyoruz fakat, ekstra süre, gereksiz uğraş.

daha dünya başlarken,’aa bu adamlar varken biz 30 a giremeyiz’ diye bırakan var.

50-100 birşey olsa, her dünyada yeni isimler eklenir.

her world açıldığında klasiktir, tüm dünyadan yüzde 10 siliniyor, sebebi limitler. Kapatma listesi.
 
Üst