Stratejist-
Hafif Atlı
- Tepki puanı
- 2.181
Bu konu hakkında herkesin çeşitli özelliklerde dünyalarda deneyimi var ve düşündüm ki belki benim gibi fikirlerinizi paylaşmak istersiniz.
Örnek bir yerleşim şöyle olsun.
Bu haritayı da lütfen klanların en azından bir şeyler yapabilecek oyuncuları olarak görün. Yani bu haritadaki renkleri gözünüzde 4 le genişletin.
Precisi, eşi, dostu pasifi ile birlikte... Ama temel olarak Klanların yerleşimini buradaki gibi düşünün. Bu şekil yerleşim yaparken, son w'ler de olan yerleşimlerin bir kombinasyonunu yaptım. Elbette böyle olacak diye bir şey yok ama konu zaten bu haritayı değil, bu harita üzerinden yerleşim stratejisini tartışmak.
Yani etiyle buduyla harita yerleşimini şu şekilde düşünebilirsiniz.
Yukarıdaki haritaya göre, şahsi görüşüm, en iyi yerleşimi sarı renkli C klanı yapmıştır. Bunun sebebi,
İlk olarak bir kıtanın merkezine yerleşmiş olması ve kıtanın tamamına yönelebilecek durumda olması.
İkinci olarak oyuncularının yakın olması ve böylece, aktif ve doğru savunma şansını yakalayabilmesidir.
Bu oyundaki şahsi görüşüm, oyundaki mantık saldırı altında iken savunmak değil, doğru savunmayı yapmaktır. Bununda en kolay yolu oyuncuların ellerindeki askerleri kaydırarak ve dönüşümlü kullanmasıdır. Bunların benzer benzer deneyimlerini sıkça yaşadım. Bir köyü setlemeyi elbette herkes ister. Ama her köyü setlemek mümkün değildir. Dolayısıyla tekraren, doğru savunma yapmak gerekir ve bunu da oyuncularınız uzak ise başaramazsınız.
Üçüncü olarak, bir kıtanın merkezi başlangıçta en fazla barbar yağması potansiyeline sahip olduğunuz yerdir. Elbette oyunda asıl yağma canlı köylerden ve az kişinin gittiği yay barbarları olabilir. Ancak Merkezi konumda başlayıp yağma odaklı oynamak adına haritanın etkili yağma yapabileceğiniz bölgesine gitmeniz yine mümkün. Ayrıca, kırmızı renkli A klanı gibi çok geniş bir alana yay atmanız klanın maksimum yağma potansiyelini arttırmaz. Çünkü her oyuncu 24 saat yağma yapmaz. Dolayısıyla bu yerleşim sadece bazı oyuncuların yağma potansiyelini arttırır. Elbette basit mantıkla, her oyuncu aynı ölçüde yağma atacağı varsayılırsa , o halde A yerleşimi en çok yağmayı sunar ancak bir çok riski de beraberinde getirir ki onları altta tartışacağım.
dördüncü olarak, örneğin bu w de olduğu gibi mis menzilinin kısa olduğu bir durumda, oyuncuların birbirine yakın olması çok çok daha kritik. Aşağıdaki haritada mis menzilini 50 olarak baz alıp, C,F,G,K klanlarının merkezini işaretleyip o bölgelerden atılabilen mis menzilini gösterdim. A klanı nı ise 2 ye bölmek durumunda kaldım.
Yukarıdaki haritada, A klanı hariç diğer tüm klanlar birbirine görece yakın olduğu için, tüm oyuncuları aynı anda belli bir bölgeye daha başından itibaren odaklanabilir. İşte yukarıda Sırf daha çok yağma için yapılan cürretkar yerleşimin kusuru da burada çıkıyor. A Klanı eğer günün birinde , 2 bölgedeki aktif oyuncularını bir bölgede birleştirmeyi başarabilirse bu o klanın tüm sorunlarını çözdüğü güçlü bir haritaya sahip olması anlamına gelir. Bakın bu haritada, C ve K klanları görece H ve B ye göre daha iyi durumda, dolayısıyla A klanı B ve K ile yaşanabilecek bir sorunda çok zor durumda kalır. Hatta bırakın bu büyük savaşı, A klanı diğer ufak klanlara karşı
dahi zayıf durumdadır zira, bu bölgelerde oluşabilecek problemlere karşı dahi tüm gücüyle cevap veremez.
Son olarak yukarıdaki mis menzili çizgilerine tekrar göz gezdirin. Bu klanlar oyunun başında tüm oyuncularını bu çizgilere yerleştirip potansiyel mis menzilini arttırmak gibi doğru bir strateji hedeflerse ne olur bir de onu görmek için şimdi aşağıdaki haritaya bakın.
Burada A,C, G ve K klanlarının kırmızı ile gösterilen başlangıçtaki maksimum mis menzillerine yerleştikleri durumda oluşan yeni mis menzili alanlarını o klanların rengiyle gösterdim.
Sarı alanlar, eğer C klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili,
Yeşil alanlar, eğer G klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili,
Siyah alanlar, eğer K klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili göstermektedir.
Haritada yine A klanı için 2 farklı bölge olması gerekiyordu ancak bunu yapmadım zira, örneğin C klanı 3 farklı sınır bölgesine her oyuncusuna 1 er köy totalde 3 köy aldırarak ulaşabilirken, A klanı için de bu yerine göre en az yine 3 ve bazı oyuncular için ise daha fazla köy alması gerekeceği şekildedir. Ayrıca C klanı merkezi bir konumda olan köyü sayesinde, sınır bölgelerine atacağı mis süresi örneğin hepsinde 30 saat ise bu A da ki oyuncunun bir sınırdan diğer sınıra gidebilmesi için minimum 50 belki de daha fazla saattir. K bölgesinden bir oyuncu C bölgesine gidebilmek için, 2 kere sekmesi lazım. Birinde menzil 30 diğerinde 20 saat olsa, 50 saatlik bir süreçte hedefini gerçekleştirir.
Ayrıca, C bölgesindeki oyuncu, gelişmiş 1 köyü ile tek akademi ile, 3 sınıra da gidebilirken, A klanı tüm sınırlarına gidebilmek için, önce yukarıdaki belirttiğim gibi 30 saatten köy almalı, sonra orada akademi kurmalı sonra tekrar oradan is basıp 20-30 saat menzile tekrar mis atmalı. Sonra ancak ve ancak orada sarayı kurup hazırlandığında o bölgede güçlü bir yerleşime sahip olabilir.
Bu haritada aslında Yay atma ve atmama stratejisini anlatmak istedim. Ancak çabamın dışında bu konu aslında çok çok daha derin. Ben gelişim için bilinen genel kanıların yanlış olabileceğini düşünüyorum.
Haritada, A ve C klanını favori olabilecek, diğer klanlarıda denge oluşturabilecek klanlar olarak düşündüm. Tekrar söylüyorum, elbette yerleşimler bölgesel olarak farklı olabilir, w özellikleri de farklı olabilir, diplomasiler bir defa başlı başına tüm yerleşimi etkileyebilir hepsi nedeniyle bu yerleşim stratejisi konusu çok çok çok daha derin düşünülebilir. Ama ben de zaten bunları bilerek bu şekilde belki farklı fikirler de doğurabilir diye düşünerek paylaşmak istedim.
Bunlar benim görüşümdü. W66, W67, W69, W71, W74 ve şimdide W75 de benzer özelliklerle bu düşüncelerimi geliştirdim ve burada ilgili herkese sunuyorum.
Hibir klanı, hiçbir oyuncuyu zan altında bırakmadığım için, ve oyunun biraz daha stratejik olarak gelişebilmesi için, emek verdim zaman ayırdım. Belki konu ilgide görmeyebilir ama lütfen konuyu kirleten veya kirletmeye teşebbüs eden kişileri engellemenizi de rica ediyorum. @Strafe @Margaret
Örnek bir yerleşim şöyle olsun.
Bu haritayı da lütfen klanların en azından bir şeyler yapabilecek oyuncuları olarak görün. Yani bu haritadaki renkleri gözünüzde 4 le genişletin.
Precisi, eşi, dostu pasifi ile birlikte... Ama temel olarak Klanların yerleşimini buradaki gibi düşünün. Bu şekil yerleşim yaparken, son w'ler de olan yerleşimlerin bir kombinasyonunu yaptım. Elbette böyle olacak diye bir şey yok ama konu zaten bu haritayı değil, bu harita üzerinden yerleşim stratejisini tartışmak.
Yani etiyle buduyla harita yerleşimini şu şekilde düşünebilirsiniz.
Yukarıdaki haritaya göre, şahsi görüşüm, en iyi yerleşimi sarı renkli C klanı yapmıştır. Bunun sebebi,
İlk olarak bir kıtanın merkezine yerleşmiş olması ve kıtanın tamamına yönelebilecek durumda olması.
İkinci olarak oyuncularının yakın olması ve böylece, aktif ve doğru savunma şansını yakalayabilmesidir.
Bu oyundaki şahsi görüşüm, oyundaki mantık saldırı altında iken savunmak değil, doğru savunmayı yapmaktır. Bununda en kolay yolu oyuncuların ellerindeki askerleri kaydırarak ve dönüşümlü kullanmasıdır. Bunların benzer benzer deneyimlerini sıkça yaşadım. Bir köyü setlemeyi elbette herkes ister. Ama her köyü setlemek mümkün değildir. Dolayısıyla tekraren, doğru savunma yapmak gerekir ve bunu da oyuncularınız uzak ise başaramazsınız.
Üçüncü olarak, bir kıtanın merkezi başlangıçta en fazla barbar yağması potansiyeline sahip olduğunuz yerdir. Elbette oyunda asıl yağma canlı köylerden ve az kişinin gittiği yay barbarları olabilir. Ancak Merkezi konumda başlayıp yağma odaklı oynamak adına haritanın etkili yağma yapabileceğiniz bölgesine gitmeniz yine mümkün. Ayrıca, kırmızı renkli A klanı gibi çok geniş bir alana yay atmanız klanın maksimum yağma potansiyelini arttırmaz. Çünkü her oyuncu 24 saat yağma yapmaz. Dolayısıyla bu yerleşim sadece bazı oyuncuların yağma potansiyelini arttırır. Elbette basit mantıkla, her oyuncu aynı ölçüde yağma atacağı varsayılırsa , o halde A yerleşimi en çok yağmayı sunar ancak bir çok riski de beraberinde getirir ki onları altta tartışacağım.
dördüncü olarak, örneğin bu w de olduğu gibi mis menzilinin kısa olduğu bir durumda, oyuncuların birbirine yakın olması çok çok daha kritik. Aşağıdaki haritada mis menzilini 50 olarak baz alıp, C,F,G,K klanlarının merkezini işaretleyip o bölgelerden atılabilen mis menzilini gösterdim. A klanı nı ise 2 ye bölmek durumunda kaldım.
Yukarıdaki haritada, A klanı hariç diğer tüm klanlar birbirine görece yakın olduğu için, tüm oyuncuları aynı anda belli bir bölgeye daha başından itibaren odaklanabilir. İşte yukarıda Sırf daha çok yağma için yapılan cürretkar yerleşimin kusuru da burada çıkıyor. A Klanı eğer günün birinde , 2 bölgedeki aktif oyuncularını bir bölgede birleştirmeyi başarabilirse bu o klanın tüm sorunlarını çözdüğü güçlü bir haritaya sahip olması anlamına gelir. Bakın bu haritada, C ve K klanları görece H ve B ye göre daha iyi durumda, dolayısıyla A klanı B ve K ile yaşanabilecek bir sorunda çok zor durumda kalır. Hatta bırakın bu büyük savaşı, A klanı diğer ufak klanlara karşı
dahi zayıf durumdadır zira, bu bölgelerde oluşabilecek problemlere karşı dahi tüm gücüyle cevap veremez.
Son olarak yukarıdaki mis menzili çizgilerine tekrar göz gezdirin. Bu klanlar oyunun başında tüm oyuncularını bu çizgilere yerleştirip potansiyel mis menzilini arttırmak gibi doğru bir strateji hedeflerse ne olur bir de onu görmek için şimdi aşağıdaki haritaya bakın.
Burada A,C, G ve K klanlarının kırmızı ile gösterilen başlangıçtaki maksimum mis menzillerine yerleştikleri durumda oluşan yeni mis menzili alanlarını o klanların rengiyle gösterdim.
Sarı alanlar, eğer C klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili,
Yeşil alanlar, eğer G klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili,
Siyah alanlar, eğer K klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili göstermektedir.
Haritada yine A klanı için 2 farklı bölge olması gerekiyordu ancak bunu yapmadım zira, örneğin C klanı 3 farklı sınır bölgesine her oyuncusuna 1 er köy totalde 3 köy aldırarak ulaşabilirken, A klanı için de bu yerine göre en az yine 3 ve bazı oyuncular için ise daha fazla köy alması gerekeceği şekildedir. Ayrıca C klanı merkezi bir konumda olan köyü sayesinde, sınır bölgelerine atacağı mis süresi örneğin hepsinde 30 saat ise bu A da ki oyuncunun bir sınırdan diğer sınıra gidebilmesi için minimum 50 belki de daha fazla saattir. K bölgesinden bir oyuncu C bölgesine gidebilmek için, 2 kere sekmesi lazım. Birinde menzil 30 diğerinde 20 saat olsa, 50 saatlik bir süreçte hedefini gerçekleştirir.
Ayrıca, C bölgesindeki oyuncu, gelişmiş 1 köyü ile tek akademi ile, 3 sınıra da gidebilirken, A klanı tüm sınırlarına gidebilmek için, önce yukarıdaki belirttiğim gibi 30 saatten köy almalı, sonra orada akademi kurmalı sonra tekrar oradan is basıp 20-30 saat menzile tekrar mis atmalı. Sonra ancak ve ancak orada sarayı kurup hazırlandığında o bölgede güçlü bir yerleşime sahip olabilir.
Bu haritada aslında Yay atma ve atmama stratejisini anlatmak istedim. Ancak çabamın dışında bu konu aslında çok çok daha derin. Ben gelişim için bilinen genel kanıların yanlış olabileceğini düşünüyorum.
Haritada, A ve C klanını favori olabilecek, diğer klanlarıda denge oluşturabilecek klanlar olarak düşündüm. Tekrar söylüyorum, elbette yerleşimler bölgesel olarak farklı olabilir, w özellikleri de farklı olabilir, diplomasiler bir defa başlı başına tüm yerleşimi etkileyebilir hepsi nedeniyle bu yerleşim stratejisi konusu çok çok çok daha derin düşünülebilir. Ama ben de zaten bunları bilerek bu şekilde belki farklı fikirler de doğurabilir diye düşünerek paylaşmak istedim.
Bunlar benim görüşümdü. W66, W67, W69, W71, W74 ve şimdide W75 de benzer özelliklerle bu düşüncelerimi geliştirdim ve burada ilgili herkese sunuyorum.
Hibir klanı, hiçbir oyuncuyu zan altında bırakmadığım için, ve oyunun biraz daha stratejik olarak gelişebilmesi için, emek verdim zaman ayırdım. Belki konu ilgide görmeyebilir ama lütfen konuyu kirleten veya kirletmeye teşebbüs eden kişileri engellemenizi de rica ediyorum. @Strafe @Margaret