Harita Yerleşim Stratejisi

Stratejist-

Hafif Atlı
Tepki puanı
2.181
Bu konu hakkında herkesin çeşitli özelliklerde dünyalarda deneyimi var ve düşündüm ki belki benim gibi fikirlerinizi paylaşmak istersiniz.


Örnek bir yerleşim şöyle olsun.

KLANLAR YAYILIM.jpg

Bu haritayı da lütfen klanların en azından bir şeyler yapabilecek oyuncuları olarak görün. Yani bu haritadaki renkleri gözünüzde 4 le genişletin.
Precisi, eşi, dostu pasifi ile birlikte... Ama temel olarak Klanların yerleşimini buradaki gibi düşünün. Bu şekil yerleşim yaparken, son w'ler de olan yerleşimlerin bir kombinasyonunu yaptım. Elbette böyle olacak diye bir şey yok ama konu zaten bu haritayı değil, bu harita üzerinden yerleşim stratejisini tartışmak.

Yani etiyle buduyla harita yerleşimini şu şekilde düşünebilirsiniz.

KLANLAR YAYILIM 2.jpg


Yukarıdaki haritaya göre, şahsi görüşüm, en iyi yerleşimi sarı renkli C klanı yapmıştır. Bunun sebebi,
İlk olarak bir kıtanın merkezine yerleşmiş olması ve kıtanın tamamına yönelebilecek durumda olması.
İkinci olarak oyuncularının yakın olması ve böylece, aktif ve doğru savunma şansını yakalayabilmesidir.
Bu oyundaki şahsi görüşüm, oyundaki mantık saldırı altında iken savunmak değil, doğru savunmayı yapmaktır. Bununda en kolay yolu oyuncuların ellerindeki askerleri kaydırarak ve dönüşümlü kullanmasıdır. Bunların benzer benzer deneyimlerini sıkça yaşadım. Bir köyü setlemeyi elbette herkes ister. Ama her köyü setlemek mümkün değildir. Dolayısıyla tekraren, doğru savunma yapmak gerekir ve bunu da oyuncularınız uzak ise başaramazsınız.
Üçüncü olarak, bir kıtanın merkezi başlangıçta en fazla barbar yağması potansiyeline sahip olduğunuz yerdir. Elbette oyunda asıl yağma canlı köylerden ve az kişinin gittiği yay barbarları olabilir. Ancak Merkezi konumda başlayıp yağma odaklı oynamak adına haritanın etkili yağma yapabileceğiniz bölgesine gitmeniz yine mümkün. Ayrıca, kırmızı renkli A klanı gibi çok geniş bir alana yay atmanız klanın maksimum yağma potansiyelini arttırmaz. Çünkü her oyuncu 24 saat yağma yapmaz. Dolayısıyla bu yerleşim sadece bazı oyuncuların yağma potansiyelini arttırır. Elbette basit mantıkla, her oyuncu aynı ölçüde yağma atacağı varsayılırsa , o halde A yerleşimi en çok yağmayı sunar ancak bir çok riski de beraberinde getirir ki onları altta tartışacağım.

dördüncü olarak, örneğin bu w de olduğu gibi mis menzilinin kısa olduğu bir durumda, oyuncuların birbirine yakın olması çok çok daha kritik. Aşağıdaki haritada mis menzilini 50 olarak baz alıp, C,F,G,K klanlarının merkezini işaretleyip o bölgelerden atılabilen mis menzilini gösterdim. A klanı nı ise 2 ye bölmek durumunda kaldım.

KLANLAR YAYILIM 3 mis menzilleri.jpg

Yukarıdaki haritada, A klanı hariç diğer tüm klanlar birbirine görece yakın olduğu için, tüm oyuncuları aynı anda belli bir bölgeye daha başından itibaren odaklanabilir. İşte yukarıda Sırf daha çok yağma için yapılan cürretkar yerleşimin kusuru da burada çıkıyor. A Klanı eğer günün birinde , 2 bölgedeki aktif oyuncularını bir bölgede birleştirmeyi başarabilirse bu o klanın tüm sorunlarını çözdüğü güçlü bir haritaya sahip olması anlamına gelir. Bakın bu haritada, C ve K klanları görece H ve B ye göre daha iyi durumda, dolayısıyla A klanı B ve K ile yaşanabilecek bir sorunda çok zor durumda kalır. Hatta bırakın bu büyük savaşı, A klanı diğer ufak klanlara karşı
dahi zayıf durumdadır zira, bu bölgelerde oluşabilecek problemlere karşı dahi tüm gücüyle cevap veremez.

Son olarak yukarıdaki mis menzili çizgilerine tekrar göz gezdirin. Bu klanlar oyunun başında tüm oyuncularını bu çizgilere yerleştirip potansiyel mis menzilini arttırmak gibi doğru bir strateji hedeflerse ne olur bir de onu görmek için şimdi aşağıdaki haritaya bakın.



KLANLAR YAYILIM 4 KLAN SINIR MENZİLLERİ.jpg

Burada A,C, G ve K klanlarının kırmızı ile gösterilen başlangıçtaki maksimum mis menzillerine yerleştikleri durumda oluşan yeni mis menzili alanlarını o klanların rengiyle gösterdim.

Sarı alanlar, eğer C klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili,
Yeşil alanlar, eğer G klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili,
Siyah alanlar, eğer K klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili göstermektedir.

Haritada yine A klanı için 2 farklı bölge olması gerekiyordu ancak bunu yapmadım zira, örneğin C klanı 3 farklı sınır bölgesine her oyuncusuna 1 er köy totalde 3 köy aldırarak ulaşabilirken, A klanı için de bu yerine göre en az yine 3 ve bazı oyuncular için ise daha fazla köy alması gerekeceği şekildedir. Ayrıca C klanı merkezi bir konumda olan köyü sayesinde, sınır bölgelerine atacağı mis süresi örneğin hepsinde 30 saat ise bu A da ki oyuncunun bir sınırdan diğer sınıra gidebilmesi için minimum 50 belki de daha fazla saattir. K bölgesinden bir oyuncu C bölgesine gidebilmek için, 2 kere sekmesi lazım. Birinde menzil 30 diğerinde 20 saat olsa, 50 saatlik bir süreçte hedefini gerçekleştirir.

Ayrıca, C bölgesindeki oyuncu, gelişmiş 1 köyü ile tek akademi ile, 3 sınıra da gidebilirken, A klanı tüm sınırlarına gidebilmek için, önce yukarıdaki belirttiğim gibi 30 saatten köy almalı, sonra orada akademi kurmalı sonra tekrar oradan is basıp 20-30 saat menzile tekrar mis atmalı. Sonra ancak ve ancak orada sarayı kurup hazırlandığında o bölgede güçlü bir yerleşime sahip olabilir.


Bu haritada aslında Yay atma ve atmama stratejisini anlatmak istedim. Ancak çabamın dışında bu konu aslında çok çok daha derin. Ben gelişim için bilinen genel kanıların yanlış olabileceğini düşünüyorum.

Haritada, A ve C klanını favori olabilecek, diğer klanlarıda denge oluşturabilecek klanlar olarak düşündüm. Tekrar söylüyorum, elbette yerleşimler bölgesel olarak farklı olabilir, w özellikleri de farklı olabilir, diplomasiler bir defa başlı başına tüm yerleşimi etkileyebilir hepsi nedeniyle bu yerleşim stratejisi konusu çok çok çok daha derin düşünülebilir. Ama ben de zaten bunları bilerek bu şekilde belki farklı fikirler de doğurabilir diye düşünerek paylaşmak istedim.

Bunlar benim görüşümdü. W66, W67, W69, W71, W74 ve şimdide W75 de benzer özelliklerle bu düşüncelerimi geliştirdim ve burada ilgili herkese sunuyorum.

Hibir klanı, hiçbir oyuncuyu zan altında bırakmadığım için, ve oyunun biraz daha stratejik olarak gelişebilmesi için, emek verdim zaman ayırdım. Belki konu ilgide görmeyebilir ama lütfen konuyu kirleten veya kirletmeye teşebbüs eden kişileri engellemenizi de rica ediyorum. @Strafe @Margaret
 

58erenmca

Yasaklı
Tepki puanı
242
Hocam yanlış anlama. Tek sorum şu neden? Bunu neden yaptın açıkla lütfen. Hayır işin garibi haritaya yay atıp kıtasını kapatan A değil C iyi diyorsun :) şu oyunda kafa atma diye bir gerçek var her şeyden önce bunu biliyor musun? Yani bunu tek klan olarak yapsan yine neyse diyeceğim. Sen tüm klanları birden kapsıyorsun yaptığın iş yazdığın yazı baştan sona gereksiz geldi..
 
Tepki puanı
20
Bu konu hakkında herkesin çeşitli özelliklerde dünyalarda deneyimi var ve düşündüm ki belki benim gibi fikirlerinizi paylaşmak istersiniz.


Örnek bir yerleşim şöyle olsun.

37886 adlı eklentiyi görüntüle

Bu haritayı da lütfen klanların en azından bir şeyler yapabilecek oyuncuları olarak görün. Yani bu haritadaki renkleri gözünüzde 4 le genişletin.
Precisi, eşi, dostu pasifi ile birlikte... Ama temel olarak Klanların yerleşimini buradaki gibi düşünün. Bu şekil yerleşim yaparken, son w'ler de olan yerleşimlerin bir kombinasyonunu yaptım. Elbette böyle olacak diye bir şey yok ama konu zaten bu haritayı değil, bu harita üzerinden yerleşim stratejisini tartışmak.

Yani etiyle buduyla harita yerleşimini şu şekilde düşünebilirsiniz.

37888 adlı eklentiyi görüntüle


Yukarıdaki haritaya göre, şahsi görüşüm, en iyi yerleşimi sarı renkli C klanı yapmıştır. Bunun sebebi,
İlk olarak bir kıtanın merkezine yerleşmiş olması ve kıtanın tamamına yönelebilecek durumda olması.
İkinci olarak oyuncularının yakın olması ve böylece, aktif ve doğru savunma şansını yakalayabilmesidir.
Bu oyundaki şahsi görüşüm, oyundaki mantık saldırı altında iken savunmak değil, doğru savunmayı yapmaktır. Bununda en kolay yolu oyuncuların ellerindeki askerleri kaydırarak ve dönüşümlü kullanmasıdır. Bunların benzer benzer deneyimlerini sıkça yaşadım. Bir köyü setlemeyi elbette herkes ister. Ama her köyü setlemek mümkün değildir. Dolayısıyla tekraren, doğru savunma yapmak gerekir ve bunu da oyuncularınız uzak ise başaramazsınız.
Üçüncü olarak, bir kıtanın merkezi başlangıçta en fazla barbar yağması potansiyeline sahip olduğunuz yerdir. Elbette oyunda asıl yağma canlı köylerden ve az kişinin gittiği yay barbarları olabilir. Ancak Merkezi konumda başlayıp yağma odaklı oynamak adına haritanın etkili yağma yapabileceğiniz bölgesine gitmeniz yine mümkün. Ayrıca, kırmızı renkli A klanı gibi çok geniş bir alana yay atmanız klanın maksimum yağma potansiyelini arttırmaz. Çünkü her oyuncu 24 saat yağma yapmaz. Dolayısıyla bu yerleşim sadece bazı oyuncuların yağma potansiyelini arttırır. Elbette basit mantıkla, her oyuncu aynı ölçüde yağma atacağı varsayılırsa , o halde A yerleşimi en çok yağmayı sunar ancak bir çok riski de beraberinde getirir ki onları altta tartışacağım.

dördüncü olarak, örneğin bu w de olduğu gibi mis menzilinin kısa olduğu bir durumda, oyuncuların birbirine yakın olması çok çok daha kritik. Aşağıdaki haritada mis menzilini 50 olarak baz alıp, C,F,G,K klanlarının merkezini işaretleyip o bölgelerden atılabilen mis menzilini gösterdim. A klanı nı ise 2 ye bölmek durumunda kaldım.

37889 adlı eklentiyi görüntüle

Yukarıdaki haritada, A klanı hariç diğer tüm klanlar birbirine görece yakın olduğu için, tüm oyuncuları aynı anda belli bir bölgeye daha başından itibaren odaklanabilir. İşte yukarıda Sırf daha çok yağma için yapılan cürretkar yerleşimin kusuru da burada çıkıyor. A Klanı eğer günün birinde , 2 bölgedeki aktif oyuncularını bir bölgede birleştirmeyi başarabilirse bu o klanın tüm sorunlarını çözdüğü güçlü bir haritaya sahip olması anlamına gelir. Bakın bu haritada, C ve K klanları görece H ve B ye göre daha iyi durumda, dolayısıyla A klanı B ve K ile yaşanabilecek bir sorunda çok zor durumda kalır. Hatta bırakın bu büyük savaşı, A klanı diğer ufak klanlara karşı
dahi zayıf durumdadır zira, bu bölgelerde oluşabilecek problemlere karşı dahi tüm gücüyle cevap veremez.

Son olarak yukarıdaki mis menzili çizgilerine tekrar göz gezdirin. Bu klanlar oyunun başında tüm oyuncularını bu çizgilere yerleştirip potansiyel mis menzilini arttırmak gibi doğru bir strateji hedeflerse ne olur bir de onu görmek için şimdi aşağıdaki haritaya bakın.



37891 adlı eklentiyi görüntüle

Burada A,C, G ve K klanlarının kırmızı ile gösterilen başlangıçtaki maksimum mis menzillerine yerleştikleri durumda oluşan yeni mis menzili alanlarını o klanların rengiyle gösterdim.

Sarı alanlar, eğer C klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili,
Yeşil alanlar, eğer G klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili,
Siyah alanlar, eğer K klanı kendi ilk mis sınırına yerleşim yaparsa, misli saldırı yapabileceği yeni menzili göstermektedir.

Haritada yine A klanı için 2 farklı bölge olması gerekiyordu ancak bunu yapmadım zira, örneğin C klanı 3 farklı sınır bölgesine her oyuncusuna 1 er köy totalde 3 köy aldırarak ulaşabilirken, A klanı için de bu yerine göre en az yine 3 ve bazı oyuncular için ise daha fazla köy alması gerekeceği şekildedir. Ayrıca C klanı merkezi bir konumda olan köyü sayesinde, sınır bölgelerine atacağı mis süresi örneğin hepsinde 30 saat ise bu A da ki oyuncunun bir sınırdan diğer sınıra gidebilmesi için minimum 50 belki de daha fazla saattir. K bölgesinden bir oyuncu C bölgesine gidebilmek için, 2 kere sekmesi lazım. Birinde menzil 30 diğerinde 20 saat olsa, 50 saatlik bir süreçte hedefini gerçekleştirir.

Ayrıca, C bölgesindeki oyuncu, gelişmiş 1 köyü ile tek akademi ile, 3 sınıra da gidebilirken, A klanı tüm sınırlarına gidebilmek için, önce yukarıdaki belirttiğim gibi 30 saatten köy almalı, sonra orada akademi kurmalı sonra tekrar oradan is basıp 20-30 saat menzile tekrar mis atmalı. Sonra ancak ve ancak orada sarayı kurup hazırlandığında o bölgede güçlü bir yerleşime sahip olabilir.


Bu haritada aslında Yay atma ve atmama stratejisini anlatmak istedim. Ancak çabamın dışında bu konu aslında çok çok daha derin. Ben gelişim için bilinen genel kanıların yanlış olabileceğini düşünüyorum.

Haritada, A ve C klanını favori olabilecek, diğer klanlarıda denge oluşturabilecek klanlar olarak düşündüm. Tekrar söylüyorum, elbette yerleşimler bölgesel olarak farklı olabilir, w özellikleri de farklı olabilir, diplomasiler bir defa başlı başına tüm yerleşimi etkileyebilir hepsi nedeniyle bu yerleşim stratejisi konusu çok çok çok daha derin düşünülebilir. Ama ben de zaten bunları bilerek bu şekilde belki farklı fikirler de doğurabilir diye düşünerek paylaşmak istedim.

Bunlar benim görüşümdü. W66, W67, W69, W71, W74 ve şimdide W75 de benzer özelliklerle bu düşüncelerimi geliştirdim ve burada ilgili herkese sunuyorum.

Hibir klanı, hiçbir oyuncuyu zan altında bırakmadığım için, ve oyunun biraz daha stratejik olarak gelişebilmesi için, emek verdim zaman ayırdım. Belki konu ilgide görmeyebilir ama lütfen konuyu kirleten veya kirletmeye teşebbüs eden kişileri engellemenizi de rica ediyorum. @Strafe @Margaret
Gerçekten eline sağlık ama gerçek klanlar üzerinden yorumlasaydın keşke
 

Stratejist-

Hafif Atlı
Tepki puanı
2.181
Gerçekten eline sağlık ama gerçek klanlar üzerinden yorumlasaydın keşke

O zaman da başka sorunlar oluyor. Bu gayet basit, hemen hemende her yerleşimin olduğu olabileceği bir harita diye düşünüyorum. Mis menzili olayının da her w de muhakak olması gerektiğini düşünüyorum. Büyük klanlara karşı ufak klanlara şans verebilen bir özellik.

Haritada, tartışılmasını istediğim çok şey vardı ama başka konularda bu konuyla ilgili fikir sahibi olanlar burada fikir belirtmedi. Herkes yine sanırım bildiği gibi oynamaya devam edecek. Ne demişler en iyi yol bildiğin yol.. Ben sadece fikrimi belirttim.

Konu başında da gereksiz yorum yapanları engelledim. Neye niyet neye kısmet oldu.

Herkese iyi oyunlar..
 

FARAZA

Markiz
Tepki puanı
12.750
Hocam yanlış anlama. Tek sorum şu neden? Bunu neden yaptın açıkla lütfen. Hayır işin garibi haritaya yay atıp kıtasını kapatan A değil C iyi diyorsun :) şu oyunda kafa atma diye bir gerçek var her şeyden önce bunu biliyor musun? Yani bunu tek klan olarak yapsan yine neyse diyeceğim. Sen tüm klanları birden kapsıyorsun yaptığın iş yazdığın yazı baştan sona gereksiz geldi..
Sen daha doğrusunu yaz okuyalım cnm.
yok yazamıyorsan laf atma ortada bir emek var sana da fikir sorulmamış.
 

Seyanora123

Hafif Atlı
Tepki puanı
1.438
A klanı tam kafa atmalik sağlam 10 oyuncu 40 savunmacıyla zayıf noktaya kafayı attın mı Max 2 hafta dayanır

C klanı diplomasiye ve çevre diplomasilerine mecbur bı klan ve yayı boş bırakması çok kötü yay gibi rahat bı bölgesi olmadığı için diplomatı kötüyse tam ortak diplomasi yapılıp arada ezilecek konumda

E klanı 2 klan arasında çeyrek yayda kendisini sıkıştırmak yerine C nin yayına gitse daha rahat konumda olurdu arada patates olur

En güzel giriş K ve G klanı dünya başı rahat oynayıp diplomasiyide yaptın mı düşmanlarını kendisi seçebilir ve rahat bölgelerden dolayı sınır hattını rahatça savunur
 

Stratejist-

Hafif Atlı
Tepki puanı
2.181
A klanı tam kafa atmalik sağlam 10 oyuncu 40 savunmacıyla zayıf noktaya kafayı attın mı Max 2 hafta dayanır

C klanı diplomasiye ve çevre diplomasilerine mecbur bı klan ve yayı boş bırakması çok kötü yay gibi rahat bı bölgesi olmadığı için diplomatı kötüyse tam ortak diplomasi yapılıp arada ezilecek konumda

E klanı 2 klan arasında çeyrek yayda kendisini sıkıştırmak yerine C nin yayına gitse daha rahat konumda olurdu arada patates olur

En güzel giriş K ve G klanı dünya başı rahat oynayıp diplomasiyide yaptın mı düşmanlarını kendisi seçebilir ve rahat bölgelerden dolayı sınır hattını rahatça savunur



KLANLAR YAYILIM 2.jpg
Sondan başlayarak bu yorumunuzu yorumlayım, A klanı hariç tüm klanlar birbirine yakın ve bence olması gerektiği gibi başlamış.
K-G klanları oyucu sayıları A ve B ile yakın veya aynı dolayısıyla biraz daha sakin ve oyunun ileri aşamasına göre yerleşmeyi düşünürler diye düşündüm , D-E-F için ise muhtemel pakt oluşma durumu çizdim.

Haritada, C-G-K arasında yayılım olarak değil yerleşim olarak bir farklılık var. Ve ben bu yerleşim farklılığının potansiyel avantaj ve dezavantajlarının tartışılmasını istiyorum. G klanı Yay bölgesine küme halinde yerleşti diye, kafa atılamayacağını veya arkasına bir klan giremeyeceğini düşünmek bence yanlıştır. Ama bunun bir örneğini hiç görmedim. C klanı yerleşimi, ve yay bölgesine yay atılımını ise gördüm. w67 de buna benzer bir harita ve durum oluşmuştu.

capture-20210910-205730.png

Bakın w67 hemen hemen w75 ile aynı özelliklere sahip, ve orada oluşan bu haritada, Koyu mavi renkli klanın yerleşimi aşırı cürretkar ve hatalı. Zira oyuncuları birbirine çok uzak ve birbirleriyle yardımlaşamıyordu. Bunu doğru analiz eden, kırmızı ve siyah renkli klanlar çizilen çembere doğru yay atmaya başladı.




18.09.2021.png

Bu haritada GüneyDoğuya yay atan kırmızı-yeşil--siyah ve bir bölüm sarı beraber hareket eden klanlardı. Şimdi bu haritanın biraz daha ilerlemiş halini atalım ve değerlendirelim.

25 Ekim.png

Görüldüğü gibi, Koyu mavi ve açık mavi klanların çok cürretkar ve riskli yerleşimi olmasına rağmen, ve bunun böyle olduğunu değerlendirip oraya giren klanın başarısız olduğu güneydeki ilerleyişten çok net belli oluyor.

Esasen burada temel sorun, güneydoğudaki zayıflığın görülmesi ancak buna o zayıflığı kullanmak isteyen klanıon yanlış strateji ile karşılık vermesidir. Yani güneydeki boşluğa yay atmak yerine, kompak bir yerleşim yapılsa yani oyuncular birbirine yakın olsa, bellkide o yapılanma kazanacaktı. Belkide diyorum ancak kesinlikle oyumu o klana verirdim. Zira Koyu mavi renkli klanda oynamış ve bir klanını yöneten biriydim. Haritada koyu mavi renkli klanın temel sorunu oyuncularının dağınık yerleşmesinden kaynaklı, klan olarak tek bir hedefe odaklanamaması oldu.

Onuda şöyle anlatayım,

ggg.png

Bakın mis menzili öyle bir şey ki, bir oyuncuya bir opta kami attırabilirsiniz.Sonraki opta yine attırabilirsiniz, ama bir sonrakinde oyuncu ya ben habire kami atıyorum demeye başlar ve temposu düşer. İşte burada A-B-C-D oyuncularından oluşan klanın dağılımından kaynaklı bu sorun oluşmaya başladı.



Her opta yöneticiler, bu son diye diye oyunculardan asker istedi. Ama hiçbir bölgedeki oyuncu, bölgesel olarak koordine olamadı.
Siz eğer basitçe, her opta oyuncularınızı köy alma ihtimaliyle opa dahil ederseniz bu o yuncuların daha motive olmasını asker basmasını dolayısıyla klanın gücünü arttırır. Bu ise oyuncularınızı birbirine yakın yerleştirmenizle mümkündür. Ekip olarak tüm gücünüzle bir bölgeye vurmak ile vurmamak bu harita tasarruf değil zorunluluk olduğu için , w nin kaderi başka oldu.



Özetle, yerleşim ve dağılım birbiriyle ilişkili olmalı.
Mavi renkli klan yerleşim olarak doğru ancak dağılım olarak yanlış bir strateji izledi. Kendi yay bölgesini bilerek boş bıraktı ve oraya yay atılmasını istedi. Oraya yay atan klan ise aynı şekilde, yerleşim olarak doğru ancak dağılım olarak yanlış bir strateji izledi.

Sizin yazdığınız, Yay atma meselesine ben yine ve defalarca kez söylüyorum, katılmıyorum.
Bir klanın yay atması daha fazla yağma ve daha hızlı gelişim kapasitesi sunabilir o klanı güçlü konuma getirebilir, ama nihayetinde başarı bu klanın aktifliği ve çevre klanların stratejileriyle de ilişkilidir.

Ben onca w de oynadım ve pratikte, herhangi bir klanın bir avuç oyuncusu dışında, ne yağma atanını gördüm ne de o klanın her oyuncusunun aktif olarak o haritanın hakkını verdiğini gördüm. Yani klanlar dağınık yerleşerek hem yardımlaşma ihtimalini azaltıyor, hem de zannedildiğinin aksine o klanın daha çok yağma aldığı filan yok. Dağınık yerleşen bir kaç oyuncu sadece bundan istifade edebiliyor. Ama mis menzili olan haritalarda ise bunun da menzil sorunu yarattığını söylüyorum. Ve oyucuların daha fazla yağma için yerleşiminin onların potansiyelini düşürdüğünü düşünüyorum. Merkezi bir konumda yerleşip, kıtanın her bölgesine yayılmak, yaydan merkeze doğru gelmekten daha kolay ve daha ucuzdur.
 
Tepki puanı
20
O zaman da başka sorunlar oluyor. Bu gayet basit, hemen hemende her yerleşimin olduğu olabileceği bir harita diye düşünüyorum. Mis menzili olayının da her w de muhakak olması gerektiğini düşünüyorum. Büyük klanlara karşı ufak klanlara şans verebilen bir özellik.

Haritada, tartışılmasını istediğim çok şey vardı ama başka konularda bu konuyla ilgili fikir sahibi olanlar burada fikir belirtmedi. Herkes yine sanırım bildiği gibi oynamaya devam edecek. Ne demişler en iyi yol bildiğin yol.. Ben sadece fikrimi belirttim.

Konu başında da gereksiz yorum yapanları engelledim. Neye niyet neye kısmet oldu.

Herkese iyi oyunlar..
Kesinlikle eline emeğine sağlık ama dediğin gibi evde ki hesap bazen çarşıya uymuyor
 

Mr.AzraiL

Mızrakçı
Tepki puanı
99
37906 adlı eklentiyi görüntüle
Sondan başlayarak bu yorumunuzu yorumlayım, A klanı hariç tüm klanlar birbirine yakın ve bence olması gerektiği gibi başlamış.
K-G klanları oyucu sayıları A ve B ile yakın veya aynı dolayısıyla biraz daha sakin ve oyunun ileri aşamasına göre yerleşmeyi düşünürler diye düşündüm , D-E-F için ise muhtemel pakt oluşma durumu çizdim.

Haritada, C-G-K arasında yayılım olarak değil yerleşim olarak bir farklılık var. Ve ben bu yerleşim farklılığının potansiyel avantaj ve dezavantajlarının tartışılmasını istiyorum. G klanı Yay bölgesine küme halinde yerleşti diye, kafa atılamayacağını veya arkasına bir klan giremeyeceğini düşünmek bence yanlıştır. Ama bunun bir örneğini hiç görmedim. C klanı yerleşimi, ve yay bölgesine yay atılımını ise gördüm. w67 de buna benzer bir harita ve durum oluşmuştu.

37908 adlı eklentiyi görüntüle

Bakın w67 hemen hemen w75 ile aynı özelliklere sahip, ve orada oluşan bu haritada, Koyu mavi renkli klanın yerleşimi aşırı cürretkar ve hatalı. Zira oyuncuları birbirine çok uzak ve birbirleriyle yardımlaşamıyordu. Bunu doğru analiz eden, kırmızı ve siyah renkli klanlar çizilen çembere doğru yay atmaya başladı.




37907 adlı eklentiyi görüntüle

Bu haritada GüneyDoğuya yay atan kırmızı-yeşil--siyah ve bir bölüm sarı beraber hareket eden klanlardı. Şimdi bu haritanın biraz daha ilerlemiş halini atalım ve değerlendirelim.

37909 adlı eklentiyi görüntüle

Görüldüğü gibi, Koyu mavi ve açık mavi klanların çok cürretkar ve riskli yerleşimi olmasına rağmen, ve bunun böyle olduğunu değerlendirip oraya giren klanın başarısız olduğu güneydeki ilerleyişten çok net belli oluyor.

Esasen burada temel sorun, güneydoğudaki zayıflığın görülmesi ancak buna o zayıflığı kullanmak isteyen klanıon yanlış strateji ile karşılık vermesidir. Yani güneydeki boşluğa yay atmak yerine, kompak bir yerleşim yapılsa yani oyuncular birbirine yakın olsa, bellkide o yapılanma kazanacaktı. Belkide diyorum ancak kesinlikle oyumu o klana verirdim. Zira Koyu mavi renkli klanda oynamış ve bir klanını yöneten biriydim. Haritada koyu mavi renkli klanın temel sorunu oyuncularının dağınık yerleşmesinden kaynaklı, klan olarak tek bir hedefe odaklanamaması oldu.

Onuda şöyle anlatayım,

37910 adlı eklentiyi görüntüle

Bakın mis menzili öyle bir şey ki, bir oyuncuya bir opta kami attırabilirsiniz.Sonraki opta yine attırabilirsiniz, ama bir sonrakinde oyuncu ya ben habire kami atıyorum demeye başlar ve temposu düşer. İşte burada A-B-C-D oyuncularından oluşan klanın dağılımından kaynaklı bu sorun oluşmaya başladı.



Her opta yöneticiler, bu son diye diye oyunculardan asker istedi. Ama hiçbir bölgedeki oyuncu, bölgesel olarak koordine olamadı.
Siz eğer basitçe, her opta oyuncularınızı köy alma ihtimaliyle opa dahil ederseniz bu o yuncuların daha motive olmasını asker basmasını dolayısıyla klanın gücünü arttırır. Bu ise oyuncularınızı birbirine yakın yerleştirmenizle mümkündür. Ekip olarak tüm gücünüzle bir bölgeye vurmak ile vurmamak bu harita tasarruf değil zorunluluk olduğu için , w nin kaderi başka oldu.



Özetle, yerleşim ve dağılım birbiriyle ilişkili olmalı.
Mavi renkli klan yerleşim olarak doğru ancak dağılım olarak yanlış bir strateji izledi. Kendi yay bölgesini bilerek boş bıraktı ve oraya yay atılmasını istedi. Oraya yay atan klan ise aynı şekilde, yerleşim olarak doğru ancak dağılım olarak yanlış bir strateji izledi.

Sizin yazdığınız, Yay atma meselesine ben yine ve defalarca kez söylüyorum, katılmıyorum.
Bir klanın yay atması daha fazla yağma ve daha hızlı gelişim kapasitesi sunabilir o klanı güçlü konuma getirebilir, ama nihayetinde başarı bu klanın aktifliği ve çevre klanların stratejileriyle de ilişkilidir.

Ben onca w de oynadım ve pratikte, herhangi bir klanın bir avuç oyuncusu dışında, ne yağma atanını gördüm ne de o klanın her oyuncusunun aktif olarak o haritanın hakkını verdiğini gördüm. Yani klanlar dağınık yerleşerek hem yardımlaşma ihtimalini azaltıyor, hem de zannedildiğinin aksine o klanın daha çok yağma aldığı filan yok. Dağınık yerleşen bir kaç oyuncu sadece bundan istifade edebiliyor. Ama mis menzili olan haritalarda ise bunun da menzil sorunu yarattığını söylüyorum. Ve oyucuların daha fazla yağma için yerleşiminin onların potansiyelini düşürdüğünü düşünüyorum. Merkezi bir konumda yerleşip, kıtanın her bölgesine yayılmak, yaydan merkeze doğru gelmekten daha kolay ve daha ucuzdur.
O kadar biliyordun madem w71 de niye yanlış konuma attın bizi
 
Üst