Bu konuda tek taraflı eleştiri yapmak mümkün değil. Açılan dünya yıllar sonra şövalye eşyalarını sunuyor. Gayet güzel bu oyuncu isteğiydi tşk ederiz. Ama bunu 1 aya ve özellikle klasik adı altına sıkıştırmak gerçekten mantıksız geliyor. Malum HP dünyamız yok, speed ise uzun süreli açılmıyor. Ee normal şartlarda 3-4 ay süren klasiği 1 aya sığdıralım olmuyor. Savaş dönmez diye süre kısaltma ekliyorsunuz bu bir PP özelliği ve klasikte yeri yok. Kısacası bu bence TR için ofsayt bir uygulama oldu. Hazır şövalye eşyalarını geri getirmişken premium puan olmayan standart bir dünya açsaydınız bu topluluk da C12 aktifliğini görürdük.
Gelelim geniş açıdan durumu değerlendirmeye, klanlar ekibinin oyuncu isteklerine kapalı olduğunu düşünmüyorum. Burada 2 sorun görüyorum. Bu sorunlardan 1. si geri bildirim konularına çok az oyuncunun çok az istenen geri bildirim vermesi. Açılan dünyaların geri bildirim konularına bakarsanız hemen hemen her konuda aynı oyuncuların aynı konu başlıklarında yorum yaptığını ya da sırf oyun içi mesaj alıp foruma gelip hızlı dünya isteyenler olduğunu görebilirsiniz. Bir sistemden memnun değilseniz bunun için yorum yapmanız, talep etmeniz, istemeniz gerekir. Bunlar sağlıklı şekilde olmuyorsa zaten şirkete de bir şey diyemezsiniz. Gel gelelim "Hız, yön seçimi, klan limiti" başlıklarına sıkışan geri bildirimleri de değerlendirdiklerini zaten görebilirsiniz. Yani şirket oyuncuların isteklerine kulak vermiyor diyemeyiz. Oyuncular isteklerini iletemiyor diyebiliriz.
Bu konu yönetim açısından bir boşluk yaratıyor. Bu boşluk da olması gereken geri bildirim, talep, istek gelmeyince yönetimin aldığı inisiyatif boşluğudur. Olmayacak geri bildirimleri es geçince karar mekanizması da aslında oyuncuların gerçekten hoşuna gitmeyen özellikleri yine (Şirket & topluluk politikaları gereği) tercih edebiliyor. Tabi bunda yine oyuncuların yarattığı algılar da etkiliyor olabilir. Nedir? Bugün tapınaklı dünya açılsa "Mübarek ramazan ayında neden cami değil tapınak?" diyecek bir sürü oyuncu var. Farklı bir zafer koşulu getirilse aman aman hakimiyetin suyu mu çıktı diyecekler var. Oysa temel sorunun "ZAFER KOŞULU" ve "EZBER OYNANIŞ" olduğu aşikardır. Hakimiyet koşuluna göre klanların diplomasi, birleşme, alt klan vb. aslında oyuna bu kadar etki etmemesi gereken opsiyonları daha fazla değerlendirmesi günün sonunda hem kural ihlaline, hem ihlal olmayan etik dışı davranışlara yol açmaktadır.
Özetle bence sorunun çözümü anlamlı geri bildirimlerin artması ve olası boşluklarda klanlar yönetiminin daha cesur ve oyun ruhunu koruyan inisiyatifler alması ile gerçekleşir. Oyuncular geri bildirim sunarken diğer toplulukların dünya özelliklerine, yorumlarına bakarak ufkunu açabilir. Vizyonu ve amacı olan tartışmalara sevgili topluluk yöneticisinin kulağını tıkayacağını sanmıyorum. Herkese iyi oyunlar dilerim.