W56 Klanların Duruşu(HARİTADA)

Skinny Pete

Okçu
Tepki puanı
1.040
Herkese selamlar w56 ile ilgili bügün biraz çalıştım ve sizlerle paylaşmak istiyorum.

Genel Harita w56 ///

http://tr56.tribalwarsmap.com/tr/userimage/5e7642889c513.png

45.103 köy

41.092 klanların sahip olduğu köyler.

4.011 KLANSIZ oyuncuların sahip olduğu köyler.



Şimdi ise Klanların mevcut durumlarını daha iyi anlamamızı sağlayacak istatislikleri resimleriyle birlikte inceleyelim.Burada 5 klanın Genel Sıralamada bulunan 250 oyunculuk dilim içersinde durumlarını analiz ettim.İlk olarak bu klanların 50, 100, 150, 200 ve 250 lik dilimlerde kaç oyuncuya sahip olduğunu göreceksiniz.

İLK 50 İçerisinde Dağılım-

AZAP:19 ÜYE
ALARM:17 ÜYE
AzTeK :7 ÜYE
sancak :3 ÜYE
VUSLAT:4 ÜYE

İLK 100 içerisinde Dağılım-

AZAP:40 ÜYE
ALARM:28 ÜYE
AzTeK :16 ÜYE
sancak:9 ÜYE
VUSLAT:7 ÜYE

İLK 150 içerisinde Dağılım-

AZAP:59 ÜYE
ALARM:38 ÜYE
AzTeK :25 ÜYE
sancak:15 ÜYE
VUSLAT:13 ÜYE

İLK 200 içerisinde Dağılım-

AZAP:76 ÜYE
ALARM:48 ÜYE
AzTeK 31 ÜYE
SANCAK:23 ÜYE
VUSLAT22 ÜYE

İLK 250 içerisinde Dağılım-
AZAP:87 ÜYE
ALARM:61 ÜYE
AzTeK :38 ÜYE
sancak:34 ÜYE
VUSLAT:29 ÜYE


AZAP //// 284 OYUNCU /// 13.737 köy

İLK 250 OYUNCU içinde;


87 oyuncunun köyleri KIRMIZI, 9.466 köy

197 oyuncunun köyleri MAVİ. 4.271 köy



http://tr56.tribalwarsmap.com/tr/userimage/5e76289e86d4f.png



ALARM /// 211 OYUNCU /// 10.080 köy

İLK 250 OYUNCU içinde;


61 oyuncunun köyleri KIRMIZI, 7.186 köy

150 oyuncunun köyleri SARI. 2.894 köy

http://tr56.tribalwarsmap.com/tr/userimage/5e762f869e49e.png



AzTeK /// 250 OYUNCU /// 6.929 köy

İLK 250 OYUNCU içinde;


38 oyuncunun köyleri MAVİ, 3.825 köy

212 oyuncunun köyleri YEŞİL. 3.104 köy

http://tr56.tribalwarsmap.com/tr/userimage/5e763dc1df61b.png



sancak-WOM /// 225 oyuncu /// 6.173 köy

İLK 250 OYUNCU içinde;


34
oyuncunun köyleri PEMBOŞ, 3.189 köy

191 oyuncunun köyleri KIRMIZI, 2.984 köy

http://tr56.tribalwarsmap.com/tr/userimage/5e763f98db64e.png





VUSLAT /// 87 oyuncu /// 4.173 köy

İLK 250 OYUNCU içinde;


29 oyuncunun köyleri KIRMIZI, 2.819 köy

191 oyuncunun köyleri SARI, 1354 köy

http://tr56.tribalwarsmap.com/tr/userimage/5e76413c3bbe9.png


Şimdi genel birkaç haritayı paylaşayım.

Genel harita //


Kritik yerleşim noktaları //



Güncel Savaşlar ve Fay Hatları //


4.011 Adet Klansız Oyuncunun Köyleri //




Strateji temelli tüm girişimlerin özünde analiz yapmak gereklidir.Analiz için ise bilgi sahibi olmak, bilgiye ulaşmak gereklidir.Ama elbette önce ne istediğimizi bilmeliyiz.Strateji oyunu olan Klanlar da yukarıda paylaştığım veriler/bilgiler ışığında birtakım analizler yapabiliriz.Örneğin 45.103 köyün şuanda mevcut olduğu W56 da bir klanın başarıya ulaşabilmesi için %70'lik oranı yani şuanda en az 31.600 köyü ele geçirmesi ve bunu 14 gün koruması gerekmekte. Klan limiti 30 veri iken kişi başına düşen köy sayısı 1.053'tür.
Herkesin birbirini koparmaya/kırmaya çalıştığı onu dedi/bunu yaptı diye itham ettiği bu oyunda aslında asıl noktayı hep kaçırıyoruz.Bu asıl nokta defalarca söylediğim ama çoğunun dalgaya aldığı GELİŞİM meselesidir. Elbette bu bir oyun sanal bir platform ancak ben gibi işi ciddiye alanlar elbette vardır.Bununla beraber oyuna çok fazla para yatırıp çok fazla vakit verip emeklerinin karşılığını almak isteyenler de vardır.Aslında 'hayatın oyun olmuş, çok ciddiye alma'' diyenlerin dahi inanıyorum ki şu oyuna verdiği değer, vakit çoğu kişiyle aynıdır.Neyse, demek istediğim, evet sanal bir oyun ve belki eğlence amaçlı oynamak ve bu kadar ince hesaplar yapmamak isteyebilirsiniz. Ama ortada şöyle bir realite var, şimdi sorun tüm klan başkanları biz oyunu ekipçe eğlencesine keyfine oynuyoruz der. Ama iş ipi göğüslemeye gelince uykusuz kalanda onlar, birilerini elimine eden birilerini güçlendiren de yine onlar, oyunda devam edebilmek için diplomasi yapanda yine onlar...Yani kazanmak için, başarmak için oynamaktan bahsediyorum.Aslında bu tatmin etmeye çalıştığımız nokta eğlenmekten daha cazip geliyor değil mi :) O zaman ilk noktayı doğru saptayalım. 1-KAZANMAK için oynuyoruz.

Günümüzde artık hem çok kaliteli oyuncular var hem de oyunun imkanları çok gelişti.Bundan 14 yıl önce oynadığım W9 zamanlarım aklıma geliyor.Örneğin, ara atmak o kadar değerliydi, etiket yapmak, süre çıkartmak, op planlamak,asker basmak,mis basmak hepsi artık aklınıza ne gelirse gerçekten meşakatli bir işti dolayısıyla çok değerliydi.Premium ayrıcalıkları bu kadar gelişmemişti, hesap yöneticisi yoktu. 1000 fakeden sonra atılan saldırıları örneğin herkes gözardı edemiyordu 1000 saldırıdan sonra giricek şekilde 1 haftadan mis atılıyor rakip çaresiz bırakılıyordu. Çok zor bir oyundu o zamanlar bu oyun. Zaman geçtikçe oyunun sunduğu imkanların artmasıyla beraber örn,hesap yöneticisi,kule vs.. aynı zamanda oyuncularda gelişti.Bakıyorsunuz ara atmayı bilmeyen yok.E tabi, eskiden bugünkü ara atan scripler işte çeşitli programlar da fazla yoktu. :) Ama bugün google a bile yazsanız çeşitli eklentiler vasıtasıyla ara atan scriptler bulabilirsiniz..Dolayısıyla bugün herkes oyuncu olmuş :) Ama iş gerçekten öyle mi ? Bugün herhangi bir W'yi kapatan bir klan için soruyorum hangi W'de rakip klanlarca hakkıyla kapattılar deniliyor? Yok şöyle oldu, yok haksız ban atıldı yok hile yaptınız yok döneklik yapıldı v.s deniliyor. Ve bence son derece de doğru :) Çünkü dediğim gibi bugün artık çok kişi gerçekten oyunun genel hatlarını biliyor ve bu da iyi bir direnç sağlıyor. Örneğin en son kapattıpımız w48 de rakibimize haksız ceza aldı bu vesileyle w yi kapattık.Ha bu demek değil ki biz orayı haketmedik, elbette hakettik ama bahsetmek istedğim şey bugün gerçekten kazanmak daha zor ve işte bu zorluk bizi bu ince analizleri hesapları yapmak zorunda bırakıyor.Ya da ikiyüzlü olup gerektiği yerde mavi boncuk vererek de biyerlere gelebilirsiniz ama yine çok zor kazanırsınız.Dolayısıyla ince hesaplar ve yine KLANLAR'ın olmazsa olması koordine olabilme yeteneği ile umuyorum domine ede ede , isteye isteye, göstere göstere ve dost düşman herkese söyleterek KAZANALIM :) [ Bir anti parantez, bu işi bu w de gerçekten yapmak istedim. Şuanda eğer gerçekten hakkım yenmese dost dediklerim hainlik yapmasa bugün 1000 köylük mis potansiyeline ulaşmış olabilirdim. ] Dolayısıyla planlama ve strateji kurma göstere göstere kazanmak için kaçınılmaz hal aldı. O zaman ikinci noktayı saptayalım. 2-KAZANMAK için Stratejiler kurmalıyız bu stratejiler ise veriyi kullanmak ve analiz etmeyi gerektirir.

AZAP
Gelelim benim verilerim ışığında analiz yapmaya. Şimdi KAZANMAK için 31.600 köye sahip olmak ve oyuncu başına en az 1.000 köy elde etmeliyiz.Peki şuanda W'deki klanların durumlarını inceleyelim ki görelim ne nedir, ne değildir ? Şuanda AZAP klanları hem köy bazında(13.737) hemde hertürlü sıralamadaki üstünlüğü ele geçirmiş vaziyette. (örnegin ilk 250'de 87). Basitçe hedefi, ortalama 20.000 e yakın köy almak öyle veya böyle. Peki bunu nasıl yapacak? Elbette savaşarak.AZAP klanları şuanda W'nin en iyi klanlarıdır.İnisiyatif kullanmalıdır.Aksi taktirde göreceli olarak geriler.Örneğin Rakiplerinden, ALARM haftalık %10 büyür , sancak %5 büyür AZAP ise diyelim ki %12 büyür ama aslında göreceli olarak kaybetmeye başlamıştır. Elbette herşey köy sayısına bağlı değişmez işin temelinde bu oyunda, online olmak ve koordine olabilmek var.Ama benim köy farkını ya da büyüme farkını ciddiye almamın nedeni w56 da gerçekten iyi klanların iyi oyuncuların olması. Meselai, bir-iki w de oynamış amakaybetmiş bir X klanının bir w de köy sayısı fazla olabilir ondan korkmam ama o oyuncular kendilerini kanıtlamış,dirençli ve tecrübeliler ise o zaman takarım. Mesele bu. w56 da her ekip şu aşamada böyle bana göre. Bu nedenle AZAP'ın göreceli kaybetme lüxü yok.Savaşacak diğer diplomasileri takip edecek gerekiyorsa diğer klanların diplomasilerini idare edecek. Ama öyle veya böyle köy sayısını arttırmalı. Ve ne olursa olsun rakiplerinin toplamından daha fazla büyümek zorunda. AZAP ın dikkat etmesi gereken bir başka mesele ise kompak yapısıdır. w56 da mis süresi 55 saattir. (yanlışım varsa bağışlayın) AZAP klanı ANTİ,EİBO,NOP ve AZAP gibi farklı isimlerin savaşmadan birleşmesiyle oluşmuş bir klan. Belki göreceli büyümesinden ve rakiplerinin yaptıklarını hesaplamasından daha mühim bir şey varsa o da budur: iç dinamizmini sağlayabilmeli. Bu anlamda gördüğüm kadarıyla Rakro.31 ön plana çıkıyor. Kendisine canı gönülden başarılar diliyorum.Liderlik etmek çok b*k tan bir iş ben şahsen elime yüzüme bulaştıran biriyim :D Allah sana kolaylık versin. Ama Rakro.31 ile beraber elbette arka planda çalışan bir çok yönetici vardır sözlerim onlar içinde geçerli bu anlamda AZAP olmuş diğer tüm oyuncularında o yapıyı benimsemesi lazım. İnsan oğlu çiğ süt emmiş ben şahsen böyle birleşmelere pek güvenebilecek deneyimler elde edemedim.Ama bu w de artık iyi oyuncu olma statüsünü hem kendine hem başkalarına göstermek için oynayan kişilerin ikiyüzlülük yapmadan / artniyet gütmeden oynayabileceğine de inanıyorum.Umarım yanılmam. Elbette problemler olacak bazen haksızlığa uğrayacaksınız ama umarım Rakro.31 e yada AZAP için oynayan yöneticilere en azından saygınız gelişir ve eğer onlar da eline yüzüne bulaştırmazssa eminim bu ipi gögüslersiniz. İşin iç boyutu Yukarı da paylaştığım Kritik yerleşim noktaları // aslında yoğun köylerin olduğu noktaları gösteriyor.Benim fikrime göre bu bölgelere hükmeden klan çok büyük bir avantaj elde eder.Çünkü bu köylere hakim olan klanın bu köyleri kaptırması daha zor olacağı gibi ham trasferleride bu köylerde daha hızlı ve etkili olur. AZAP bu alanların çoğuna sahip.Ancak bir kısmını Vuslat ile paylaşıyor.Güncel Savaşlar ve Fay Hatları // kısmında da görebileceğiniz gibi AZAP ile VUSLAT arasında bir sınır var. eibo kelimesini artık sevmiyorum bu yüzden bu bölgeye ayyıldız bölgesi diyeceğim.Ayyıldız bölgesi oyuncuları AZAP a katıldılar ama kompak bir yapıda o bölgede yer alıyorlar.Kompak yapı bir klan için önemlidir saldırı savunma ve gelişim imkanını maximize eder ama birleşerek oluşmuş klanlarda ise ben her zaman kötü sonuçlar gördüm.Bu sonuçların da giderilmesi ve uzun vadede gereken 20.000 köyün de tamamlanabilmesi için ve olası durumlarda asaişin düzenin sağlanabilmesi için AZAP, NOP oyuncularının Ayyıldız ve anti bölgesine yerleşmesi çok mühim. Ama aynı zamanda o oyuncuların da ALARM sınırına yerleşmeleri çok mühim. Çok zor çok sancılı bir dönem ama başarılırsa kesinlikle olumlu sonuçlar vereceği açık. Burda AZAP ın tek dikkat etmesi gereken bence, ilk olarak ilk 250 de olan 87 oyuncusunu tüm çatışma noktalarında yerleştirmesi gerektiğini görmeli ama bunu birden yapmaya çalışmamalıdır.Planlı programlı ve kimseyi kırmadan herkese de durumu izah ederek bu yapılmalı.Bunu hemen haritada göstereyim.



4 numaralı bölge NOp merkez, 1 numara AYYILDIZ bölgesi 2 numaralı bölge Anti Bölgesi 6-7-5 yay bölgeleri 3 nolu bölge merkez Alarm Savaşı ve bu resimde yok ama 1-2-4-6 ortasında kalan AZAP merkez bölgesi olarak isimlendireceğim. Kırmızı renk en iyi 250 içindeki 87 AZAP oyuncusunun köyleri Mavi renk ise diğer oyuncuların köyleri.
Basitçe kompak yapının ortak işbirliğine dönüştürülebilmesi ve uzun vadeli planlarda(+20k köy elde etmek) başarılı olabilmek için 1,2 ve 3 nolu merkez bölgelerin bu 87 oyuncu tarafından yerleşkesinin olması çok mühim. Bununla beraber haritadaki maviliklerin,örneğin özellikle 3 nolu bölgede olan maviliklerin bu oyuncuların iyi takibi yapılmalı.Bu oyuncular çok büyük avantaj da getirebilir zarar da getirenbilir nötr de olabilir. Mesela bu oyuncular aktif ve yoğun ilgi göstererek 250 ye girebilir bir potansiyele sahipse bu oyuncuların da sınıra taşınmaları önemli.(az puana sahip oyuncular diğerlerine göre daha çok mis basıp gelişebilir,bir klanın en büyük silahları olabilir.) ama tam tersi pasiflerse veya görece daha sakin oyun oynuyorlarsa kendilerini ikna etmeli ve durumu izah etmelisiniz özellikle 3 bolu bölge gibi bölgelerde bu sayıyı azaltmalısınız.
NOT: ALARM klanlarının AZAP'ın içine doğru girdiği noktalarda dikkat edin kırmızılık değil mavilik çok.Yani gelişmemiş oyuncuların kümelendiği yerleri AZAP kaybetmiş.Buna daha fazla tölere gösterilmemeli çözüm üretilmeli.Ve şunu da unutmamak lazım AZAP klanı GELİŞMEK zorunda bakın 1-2-3 nolu bölgelere en iyi oyuncularını yerleştirmek te bir GELİŞİM'dir. Diyelim i bu süreç tamamlanana kadar ALARM AZAP'tan 500 köy alsın.Ama bu süreç tamamlansın. O zaman da AZAP'ın karlı çıktığını görebilmesi lazım.Ben Bu yazılarımda ne AZAP'ın ne de başka klanların diğer klanlara karşı güdülerini proveke etmemeye çalışıyorum.Dolayısıyla burda AZAP' ın ALARM'a karşı şunu şunu yapsın tarzında bir yaklaşımım yok bu nedenle ALARM klanlarına karşı AZAP'ı birebir karşılaştırıp taktik üretme işine girişmedim.Bunun yerine genel hatlarıyla elindeki artıları ve eksileriyle AZAP'ın neler yapması gerektiğini kendi perspektifimce anlatmaya çalıştım.Umarım kimseyi üzmemişimdir.

ALARM

Nihayet ALARM konusuna gelebildim :D
Öncelikle yukarıdaki AZAP konusu girişinde yazdığım ve göstere göstere KAZANMAK tabirini w'nin başından beri uygulayabilen tek klan olarak ALARM'ı görüyorum.Ekip olmaları haritalarında karakteristik özelliğini gösteriyor.

http://tr56.tribalwarsmap.com/tr/userimage/5e762f869e49e.png

W'nin başından beri haritasını oynayan ve GELİŞİM gösteren bu anlamda da işine bakan bir klan oldu bence ALARM.Örn,faruk abi ve birkaç kişiyi yanlarına alarak destek vermeleri, harita yönlerini w 'yi isteyebilecekleri bir boktadan seçmeleri ve yönelimlerinide rakibi olabileceği (NOP-AZAP) bölgesine doğru yapmaları ve Kuzey blogunu müttefik görmeleri de çok çok büyük stratejik adımlar ve kazanımlar..Bu yüzden kendilerini tebrik ederim.Başarılar dilerim. Kendilerine verebileceğim bir taktik bu anlamda yok. Yani ne diyebilirim, ri linke tıklıyorum ve kırmızılar (250 kişi arasında olan 61 oyuncusu) tamamen rakip sınıra(AZAP) yerleşmiş ve geri kalan oyuncularda görece güvenli alanlarda kalmış.Tehtitten uzaklar. Gerçekten hayran kaldığım bir ekip oldu. Tek noksanları Kritik yerleşim noktaları // haritasında gözüme çarpıyor, o da (belki Kıta 55 in KuzeyDoğusu görece söylenebilir) kendi kıtalarında Bu şekilde bir yerleşim noktalarının olmayışıdır.K54ve K64 bölgelerinde göstere göstere aldıkları rakip köylerin, AZAP'ın zayıf noktaları olduğunu görmüşler mi yoksa tesadüfen mi almışlar bilemiyorum ama bu bölgeden ilerleyişleri devam ederse ve baskılarını arttırabilirlerse AZAP için zor bir sınav olacağı açık.AZAP için olan zamana karşı yarış ALARM içinde geçerli. Şuanda AZAP yaklaşık 3.700 köy önde gitmesine ve sıralamada görece daha çok oyuncu bulundurmasına rağmen geriliyor denilip hafife alınırsa ve eğer AZAP'ın belli sorunlarını giderebilecek zamanı onlara sunarlarsa ve AZAP böylece iç dinamizmini yakalarsa işte o zaman ALARM ne kadar iyi savunabiliyor onu görürüz.Saldırı inisiyatifini AZAP'a bırakmamak için daha koordineli daha istekli saldırmalı ALARM. Oyunun uzak bir geleceğinde belki sancak veya başka klanlarla olan ilişkisi ALARM için önemli olabilir ve bence olacaktırda ama W kapatmak istiyorsa uzak gelecekte de inisiyatif istiyorsa, bu ilerlediği bölgelerden daha fazla ilerlemek zorunda. ne diyeyim Başarılar :)

Uzak gelecek için kısa bir değerlendirme yapmak istiyorum.Bu AZAP için uyarı ALARM için ise iştah kabartıcı olabilir :)
4.011 Adet Klansız Oyuncunun Köyleri //

Burada paylaştığım resimde 4.000 köyün 16 kıtadaki konumu ortada.



Bu resimde ise bu köylerin hangi klanca şuanda % kaç olarak hükmedildiği kabaca gösterilmekte.Aynı zamnda bu köylerin alınması itibariyle ve ALARM-sancak birlikteliğini de gösterdim.Şuanda bu resimde de görüleceği üzere AZAP görece 1300 köye daha hakim ve böylece 13.737 olan köy sayısını 15.000 üzerinde tutuyor diyebiliriz. Öte yandan, ALARM ve sancak birlikteliği ise 16.253 köye hükmederken 1.750 köye de göreceli hükmekmekte ve böylece totalde şuanda 18.003 köye hükmetmekte. Uzak bir gelecekte ALARM-sancak birlikteliği oluşacaksa (ki bana göre bu da ALARM ve sancak tarafından göstere göstere gösterilen bir durum) AZAP aslında daha şuanda bile 3.000 köy geri diyebiliriz.Ayrıca, sancağın VUSLAT ile beraber AZTEK klanlarına vurması Aztek için de zor bir günlerin kapıda olması ve böyle devam ederse sancağın da köy sayısını arttırması yadsınamaz gerçekler olacaktır.Bu noktada AZAP'ın yine bir politikasının olması lazım. ALARM'ın ise gizli gücünün vahametine kapılmadan o gücünü göstermesi lazım.


AzTeK KLANI

W'nin başlarından beri yakından takip ettiğim ve çoğu oyuncusunun yaşını almış tecrübeli ve bir okadar da iyi işler yapmış oyuncular olarak gördüğümü belirtmek istiyorum.Ancak çokta hayal kırıklığına uğradım.Bugün AZTEK'i 7.000 köy dolaylarında görmek gerçekten en net hayal kırıklığı göstergesi. Bunca tecrübe deneyim ve emeğe rağmen bilemiyorum belkide çok fazla söz söyleyenin olmasındandır belki değil, ama AZTEK'in hatalarını üzülerek izledim.Hatırlayanlarınız muhakak vardır. EİBO ile oynadığım dönemlerde AZTEK ile VUSLAT'a karşı savaşıyorduk ve çokta iyi gidiyorduk.Ama daha sonra defalarca dil dökmeme rağmen o koca adamlar o tecrübelerini ayaklar altına alırcasına NOP ve belki daha çok NOP-EİBO birlikteliğinden çekinip kısa sürede toplayabilecekleri VUSLAT oyuncularına nefes aldırdılar ve onlarla düşman iken birden müttefik oldular.Bu süreçte planları basitçe Güney de VUSLAT ve ANTİ sınırlarını EİBO-NOP birlikteliğine karşı tutarken Kuzeyde ise sancak ile ilişkilerini geliştirip SHELBY klanlarını ortadan kaldırmak ve bu bölgede de gelişim göstermek istediler.Evet ilk bakışta mükemmel plan gibi duruyor çünkü sonuçta shelby gibi zayıf bir klanı temizleyip gelişirken bu anlamda da sancagı yanına alırken diğer yandan da güneyi tutmak hatta buralarda ileri karakol oluşturacak köyler almak (antiden) harika değil mi? Bence değil di.Şuanda da heralde hiçbir AZTEK li yönetici bu haritayı beğenmiyordur. Özellikle sancakla iş yapma güdüsüyle ve onun aslında ALARM ile yürüyeceklerini göremeyişiyle pişman olmuşlardır diye düşünüyorum.Ama en büyük pişmanlığı beraber başladıkları Destroyem ve ekibi için ileri dönük olumlu veya olumsuz hayaller kurarak yani sorunu (iyi veya kötü amaçlı, burasını tartışmıyorum) ileri ertelemek veya gözardı etmek ve daha sonra tekrar o sorunla bu sefer daha büyük bir şekilde karşılaşmak heralde en büyük pişmanlık bu olsa gerek. Evet ilk senaryo, mikail ve ekibiyle çözüm süreci başlatıp vuslat ve antiyle güneyi tutmak ve öbür taraftar sancagın yardımına koşup shelbyi ortadan kaldırmak ve gelişmek çok çok tutarlı olsada çiğ süt emmiş insan oğluna güvenmek yani örnekte mikail ve ekibine ve sancaga güvenmek ve bu güven üzerinden kar gütmek (shelby köylerini elde etmek ve Nop-eibo yu durdurmak) o zaman da dedim kendinize güvenmekten daha risklidir.Ve o riskler şuan karşınızda. O gün Vuslat ile diplomasi yapmasanız bugün vuslat gibi bir klan olmayacak o bölgeler eibo ve aztekin ortak alanı olacaktı. O gün EİBO hem AZTEK ile hem NOP ile hem de AZAP ile müttefikti. Bana bazı Aztekli Klan yöneticileri şöyle bir soru sordu, VUSLAT'ı diyelim aradan çıkardık sonra nolacak ? işte bu soru kendine güvensizliğin bir sorusuydu.Bu soruyu sordurtan tereddüt kendinize güvenmenizi engelledi dönüp vuslata sancağa güvendiniz ve geldiğimiz nokta ne ? 6.173 köylü sancak ve 4.173 köylü VUSLAT yani güvendiiniz dağlar karşınızda ve siz 7 bin köyle 3 binlik bir farkla mücadele etmek zorundasınız....İŞTE TA O ZAMAN, TÜM ALTINI ÇİZDİĞİM KONU BUYDU. Kendinize güvenin başkalarına değil. Tecrübelerinize yaşınıza güvenseydiniz, Enes, Vuslat bittiğinde ne olacak diye sormasaydınız başkalarına güvenip kar amacı gütmeseydiniz bugun belki daha iyi haritanız olabilirdi.

3 anti parantez açacağım.
1) Mikail kim sadece ismini bilirim.Kendisiyle hiçbir muhabbetim olmadı. Kendisine burda ''çiğ süt emmiş'' benzetmesi yaparken bu bakışı AZTEK adına değerlendirdiğimi söylemeliyim. Gerçekten Mikail-AZTEK ekibi arasında olanlarda kim haklı kim haksız bunu değerlendirecek o vasıf ne bende var ne de meselelerinize derinlemesine hakimim.O yüzden Mikail yani destroyem ismini burda karalamak veya kakalamak için yazmadığımı ama bir argüman olarak ''GÜVENSİZLİK'' üzerine o veya bu sebeble gelecek kurmanın ne kadar hatalı olabileceğini 2 taraf adına da gösterebileceğim çok güzel bir örnek olduğu için ve daha öncede bu durumu AZTEK için hatalı olarak öngördüğüm için ve bugünde bunlar ortaya çıktığı için belirtmek istedim. sancak klanlarına hiçbir sempatim yoktur.Antipatim vardır.Ama onları da burda karalamak için yazmadım.sancak için söyleyebileceğim, sancak her zaman her w de başka bir klan ile yürüyen bir klan sonrada w kapatan bir klan ben böyle gördüm.AZTEK'in sancagı kendisiyle bir gelecekte görmesi yine bir hata olmuştur.Bunuda belirtmek istedim.

2) Tüm hataları önce öne koyuyorum ki biz bu hadde nasıl geldik bir onu enine boyuna tam bi görmemiz analiz yapmamızda ve dogru kararlar almamızda referans olacak.Bir defa bu hataları tekrar yapmamak ve dersler çıkartmak ilk adımımız bu yüzden bu kadar geriye gidip bu durumları tekrar değindim.

3) Vuslat dağıldıktan sonra nolacak Enes? Sorusuna o gün hem kendime hemde VSCF ye verdiğim cevap şöyleydi, biz Vuslatı AZTEK ile yiyecektik sonrasında NOP'a karşı savaş hazırlıklarına girecektik :) En başında bile NOP ile diplomasi yapmamızın amacı VUSLAT'ın bu imkanını elinden akmaktı.Biz eğer emin habire sallanmasaydı ta en başından CİN'e destek vererek oynucaktık.Yani aslında Nop ile bir gönül bagımız yoktu bir mecburiyet ve haritamızın gereği olarak o diplomasiyi yapmıştık.Yani siz kendinize güvenip Vuslatı aradan bizimle çıkartsaydınız ve VUSLAT payını o zaman ortak bölüşeseydik bugun belki çok daha farklı şeyleri konuşurduk.


Şimdi AZTEK'in yapacağı ilk şey ne olursa olsun önce kendilerine güvenecek.Hala söylüyorum çok güzel bir haritası ve çok iyi oyuncuları var. 7 bin köylerine karşı sancak ve VUSLATIN 10k köyü var.ilk 250 deki 38 AZTEK oyuncusunun 3.825 köyü var buna karşın VUSLAT-sancak ilk 250 de 63 oyuncuya sahipken 6.008 köy tutmakta.Yani AZTEK'in 1 kafa oyuncusuna karşı diğer klanlar nerdeyse 2 kişi çıkartmış vaziyette.Ayrıca köy sayısı olarakta durum böyle. Evet işleri çok zor ama Örneğin bu 2 haritada VUSLAT ve sancak zayıflıklarına karşı bir oyun sergilemek zorunda.


AZTEK için yapılan hataları farketmek ve tekrarlamamaya çalışmaktan sonra 2. önemli adım durumun ciddiyetinin farkına varmalı ve büyük idealarla değil ufak basit fikirlerle ufak ufak kazançlar kovalaması ve en kötü senaryoda kar-zarar meselesini bir şekilde dengede tutmasıdır.Bunun için imkanı yok değil.Gücü hiç yok değil. Rakiplerinin de zaafiyetleri yok değil. Öncelikle K35 kesinlikle AZTEK için saldırı hedefi olmalıdır. Bu bölgeve akabinde k36 yı tehtit etmek en önemli hedefi olmalı.Örneğin resim üzerinden göstereyim,



Resimde sancak-VUSLAT en iyi 250deki oyuncuları yeşil renkte gösterilmekte.( 63 oyuncu-6.008 köy).
Buna karşın AZTEK'in en iyi 250 deki 38 oyuncusu koyu mavi gösterilmekte.(38 oyuncu-3.825 köy).

Bu harita için AZTEK adına 2 temel hedef olmalı.Bunlar, resimdeki 1 ve 2 nolu bölgelerde sert savunma 3'nolu bölgeden sert saldırı). Her halükarda AZTEK'in k35 de hakimiyet sağlaması ve k36 yı tehtit etmesi gerekmekte.Buna karşın Merkez bölgelerindeki gücünü korumaya yönelik yani agrasif olmayan bir tutumu olmalı. Stratejik olarak merkezde eşitliğin oldugu noktalarda kanat saldırı yapmak gerekir.Ayrıca Merkez bölgesine yapılacak op set ile karşılanabilme ihtimali yüksek bölge iken kanat bölgeleri daha zayıftır.Bununla beraber kanat bölgelerinde saldırı yapıp adım adım ilerlemek savunma gerektirmez.Çünkü rakip burdan aldıgınız köylerin tamamını tekrar misleyemez. 1 ve 2 nolu bölgelerde sadece casuslama ve görece kami opu kafidir.Ancak yay kesinlikle ele geçirilmeli.Resimdede gördüğüm kadarıyla sancağın kafa oyuncuları k35 yay tarafına yerleşmiş.Bunların ordan ilerlemesine izin verilirse merkez bölge kaybedilir...4 ve 5 nolu bölgelerden 4 nolu bölge 5 e göre daha zayıf ama bence önce 5 e odaklanıp yine yaydan başlayan bir temizleme yapılmalı.Ama bu bölgeye op K35 den daha önemli değildir.K35 İ asla ve asla hafife almaması ve tam konsantrasyon oraya odaklanması AZTEK'in saldırıda tek yapması gerekendir. özetle belki tekrar olcak AZTEK için,Kanat bölgelerinden hakimiyet elde etmeye çalışmak ve merkezi sadece tutmak en en en önemli iş.Sabırla kendine güvenerek ilerleyecek AZTEK in muhakkak bir yardımcısı olacaktır.Bu kaçınılmaz. Ama ne olursa olsun AZTEK kendi göbeğini kesecek.Eski ve iyi oyuncular için bu hiiç zor olmayacatır. AZTEK'e onca hayal kırıklığıma rağmen güvenim tamdır.

sancak klanları----
kendilerine sadece başarılar diliyorum.

Vuslat klanları---
Yönetim ekibinine başarılar diliyorum oyuncularına taktirlerimi sunmakla beraber böyle bir yönetimle oynamalarından dolayı sabır diliyorum.W'nin başında çok büyük potansiyelle oyuna giren bu imkana bu haritaya da sahip olabilecek bir VUSLAT var iken şuanda 4.173 köy ile w'nin en son klanı konumunda. Bu klana gönül vermiş yönetimin sadece sözünü dinlemekten öte gitmeyen oyuncular umarım herşey gönlünüzce olsun.
Pro ekibine de sevgilerimi ve saygılarımı sunarım.

Okuduğunuz için teşekkürler.

enescim eline sağlık güzel olmuş bi konuya değinmek istiyorum 48 de bence herkes elinden geldiğince savaştı ve klan olarak bu haritadan çıktık kapatmamızı sadece ban olayıyla bağdaştırmamak lazım ki süleymanın ban yemesi zaten savaşı kazanmamıza yetecekti ondada zaten haksız bişey yoktu
E43F93E1-40E6-4706-83D4-CFD3DCC1B8AF.jpeg
 

Stratejist*

Yasaklı
Tepki puanı
175
ALARM klanlarını tebrik ederim AZTEK'e vurma stratejisi çok etkileyici.Bu yazıyı yazdıgımda ALARM'ın genişlemek için AZAP'tan başka bir bölgeye vuramayacağını söylemiştim. Ama yanılmışım. Merkez bölge ve rakip pakttan köy almak taktir edilmeli
 

Deleted User - 5547864

Ziyaretçi
ALARM klanlarını tebrik ederim AZTEK'e vurma stratejisi çok etkileyici.Bu yazıyı yazdıgımda ALARM'ın genişlemek için AZAP'tan başka bir bölgeye vuramayacağını söylemiştim. Ama yanılmışım. Merkez bölge ve rakip pakttan köy almak taktir edilmeli
Sen bu istatistiği yaptığında ben 251. Ydim artık ben de ilk 250 deyim aynı istatistiği bidaha yapta farkı gör istersen :D
 

Stratejist*

Yasaklı
Tepki puanı
175
ALARM'ın k45den AZTEK'den aldığı köylere karşın AZAP'ın da birşeyler yapması lazım. AZTEK'in 2 cephesi değil artık 3 cephesi var.AZAP'ın kafa oyuncularının k44 e yerleşmesi lazım.Ayyıldız oyuncularına karşı VUSLAT direnç gösteriyor gibi görünüyor. ALARM'ı tebrik ediyorum.W'yi istediklerini açık açık gösteriyorlar.
 

Bilmedenoldu*

Yasaklı
Tepki puanı
773
ALARM'ın k45den AZTEK'den aldığı köylere karşın AZAP'ın da birşeyler yapması lazım. AZTEK'in 2 cephesi değil artık 3 cephesi var.AZAP'ın kafa oyuncularının k44 e yerleşmesi lazım.Ayyıldız oyuncularına karşı VUSLAT direnç gösteriyor gibi görünüyor. ALARM'ı tebrik ediyorum.W'yi istediklerini açık açık gösteriyorlar.
Destek atıyorlar zaten ama yetmez gibi :)
 

-Kingostatic-

Yasaklı
Tepki puanı
93
ALARM'ın k45den AZTEK'den aldığı köylere karşın AZAP'ın da birşeyler yapması lazım. AZTEK'in 2 cephesi değil artık 3 cephesi var.AZAP'ın kafa oyuncularının k44 e yerleşmesi lazım.Ayyıldız oyuncularına karşı VUSLAT direnç gösteriyor gibi görünüyor. ALARM'ı tebrik ediyorum.W'yi istediklerini açık açık gösteriyorlar.
Worldde oynamayıpta bu kadar taktik geliştiren senden daha boş insan görmedim kardeşim :)
 

Stratejist*

Yasaklı
Tepki puanı
175


AZAP'ın bünyesine oyuncu katarak ilerliyor tezine net cevap olan bu haritadan anlaşılan, 22 Mart tarihindeki azapın en iyi 87 oyuncusu kırmızı renkte geri kalanlar ise mavi renkteler idi.Şuanda bu listeden;
MoneyisMoneyLan
Beleşçi001
Irokuhokul
faiksoz
Xaero
Wilson1923
Mentalist
Mavisu
bayburtlufb
AgaBEY

bu 10 isim çıkarıldığı halde ve herhangi yeni bir isim eklenmediği halde AZAP'ın en iyi oyuncularının geliştiğini ve haritalarını genişlettiklerini net görebiliriz.(Şuanda bu listeye eklenme yapılabilir ama ben olayın daha net anlaşılabilmesi için ekleme yapmadım.Böylece bu oyuncuların nasıl geliştiği daha kolay haritada gözükmekte.) Evet AZAP, bünyesine oyuncu katabilir ama bu kattığı bölgelerde kendi oyuncularıda gelişiyor ve köyler alıyorlar.Kim ne derse desin AZAP çok iyi ilerliyor.22Mart tarihli analizimde AZAP'ın ALARM sınırından ilerlemekten daha mühim kazanımlarının olabileceğini ALARM sınırını tutmasının yeterli olacağını ve hatta belki biraz köy kaybetmesinin dahi önemsiz olabileceğini ifade etmiştim.Ve bu süreçte de AZAP'ın durumu iyi algılayıp bunu gayet güzel değerlendirdiği yadsınamaz bir gerçektir. Toplam köy sayısına köy sayısı oranı, oyuncu sayıları vs gibi verileri içeren daha detaylı bir analiz burada yapılabilir ama ben görünen köyün klavuz istemediği gerçeğiyle, bu ağır topun altına giremeyeceğim.


1587285342454.png


Şuanda AZAP burada 5 büyük merkezin 3 üne doğrudan, 1 ine da kurduğu diplomasi ile dolaylı yoldan sahip. Bu ise onlara çok ciddi avantaj sağlamakta.

Dilerim AZAP içinde herhangi bir bölünmeye gitmez ve birlikteliğini bu w yi kapatarak neticelendirebilir.
Aynı temennileri, AZTEK ve ALARM içinde dilerim.Onlar içinde 1-2 cümle kurmak istiyorum.
AZTEK'in tıpkı 'Destroyem' olayında olan olaydan ders alması gerektiğini ve ne olursa olsun sancak bitmeden diplomasisini değiştirmemesi gerektiğini düşünüyorum.Çünkü ertelenen,ötelenen bir mesele yarın daha büyük bir şekilde karşılarına gelebilir.Bugün elimizde imkan varken onu halletmeliyiz.Asla duygusal davranmadan ama sorumluluktan da kaçmadan Gerçeklerle yüzleşmeli AZTEK..
ALARM için ise, ALARM'ın elini çabuk tutması gerektiğini söylemiştim ama neredeyse 1 ay geçmiş olmasına ragmen böylesi hızlı bir w de ve kendi içinde gelişmiş oyuncuları rakip bölgeye en yakın olan klan olarak yani en hazır klan olarak son 1 ayda yalnızca merkez bölgede AZTEK'e karşı ilerleyişleri dikkat çekiyor.Ama buna karşın en büyük rakibi AZAP'ın ilerleyişi daha mutlak. Ben açıkcası bu zamana kadar ilerleyemeyen ALARM'ın bundan sonra da ilerleyebileceğini düşünmüyorum.Eğer rakip paktta iç yada dış(diplomasi) bir bölünme olmassa ilerleyen günlerde ALARM savunan olarak yetenek sergileyecek.
ALARM adına, sancagın hızlı elenmesi bu w yi dengeler.Bu yorumumu anti sancak perspektifimle söylemiyorum. AZTEK şuanda bu w'nin bir numaraları belirleyicisi konumundadır.3. en büyük klanıdır. Ben şahsen AZTEK ile sancagın içinde olduğu bir ALARM ilişkisinin verimli olmayacağını düşündüğüm için de, böyle bir ilişkinin ancak ve ancak sancagın aradan çıkarılmasıyla mümkün olacağına inanmaktayım. Ve bu ilişkinin kurulmasıyla da bu w 'nin dengeleneceğini düşünüyorum.Neyse, neler olacak takip ediyorum. Allah herkese ağız tadı versin.Sağlık versin. Herkese iyi oyunlar dilerim.
 
Üst