ROOT - Android

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Deleted User - 5332039
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Deleted User - 5332039

Ziyaretçi

  • Android Dünyasındaki Root İşlemi Nedir ve Neden Uygulanır?

Google’ın günümüzde 2 milyar insan tarafından kullanılan mobil işletim sistemi Android, onun daha özgür bir ortam sunması gerektiğini düşünen geliştiriciler tarafından sürekli kurcalanıyor. Temelde hem Google, hem de daha özgür bir ortam isteyen geliştiriciler istediklerini almayı biliyorlar.


Teknik ve yasal açıdan Android’in açık bir platform olduğu söylenebilir. Ancak akıllı telefonların sürekli kullanımı konusuna gelecek olursak Android, iOS'un duvarlarla örülü bahçesinden çok da farklı bir ortam sunmuyor. Tamamen sınırlanmasa da, kullanıcılar kendi özelleştirmelerini tam anlamıyla diledikleri gibi yapamıyorlar. İşte bu engelleri aşmak için harıl harıl çalışan Android kullanıcıları var. Bazı kullanıcılar, onların ne yaptığını anlamazlar ve onlara deli gözüyle bakarlar.

android-m-root.png

Root’un Kökeni nedir?
"Rooting" ya da “rootlama” terimi, PC dünyasının özgür bahçesi Linux’tan gelir. Ancak Linux, Windows gibi masaüstü odaklı sistemler için kolayca erişilebilirken, mobil cihazlarda tam anlamıyla kullanılamıyor. İşte bu özgür bahçenin Android dünyasındaki adı Root’tur ve her şeyi kullanıcı denetimine bırakabildiği için fazlasıyla sorumluluk ister.

Root İşlemine Neden İhtiyaç Duyulur?
Günümüzdeki Android, daha birkaç yıl önce kullandığımız sürümleriyle karşılaştırıldığında daha özgün ve özgür bir ortam sunuyor. Eskiden işlevsellik çok sınırlıydı ve root sayesinde özelleştirmeler yapmak mümkün hale geldi. Olması gereken bir özelliği getirmek, sınırları kaldırmak, bozulan şeyleri düzeltmek ve cihazın performansına ince ayar çekmek için zamanla vazgeçilmez bir işlem oldu.


Root Nasıl Yapılır?


Root yetkisi Linux sistemlerde basit şekilde alınmasına karşın Android sistemlerde birkaç yükleme yapmanız gereklidir. Bu işlemlerden sonra sorun çıkmadığı taktirde(cihazın açılmaması v.b.) hiçbir veriniz silinmez.

Telefonunuzu root etmenin birkaç farklı yöntemi vardır;

-
Cihaza odin ile insecure kernel flaşlayıp SuperOneClick programı ile root yapmak

- Cihazınıza uygun olan bir custom kerneli(cf-root, siyah kernel vb.) odin ile flaşlamak

- Odin ile cwm recovery flaşlayarak buradan root içeren(hemen hemen hepsi root içerir) bir custom rom yüklemek

- DoomLord Root yöntemi (her model ve sürümde çalışmayabilir)​
 
Garanti kapsamı dışına çıktığı söyleniyor rootlanınca. Sırf o yüzden yapmıyorum.

Teşekkürler paylaşım için. +rep :P
 
GAranti dolmadan bu işlemi yapmanızı pek tavsiye etmem.
 
Android her ne kadar linux çekirdeği üzerine yapılandırılmış olsa da, onu linux felsefesine dahil pek doğru olmaz, zira içeriğini, kaynak kodunu göremediğiniz veya müdahale edemediğiniz sürece özgürlük terimi dışında kalmış olursunuz. Üzülerek söyleyebilirim ki, Android'in de, Apple ve Microsoft ürünlerinden pek bir farkı kalmadı, tekelleşti.

Şimdi ise piyasada nasıl rootlarımcılar, kali linux ile nasıl wi-fi, hacklerimci lamerler ile doldu. Gidişat hiç iyi değil :)
 
Android - Açık kaynak kodlu zaten

Android her ne kadar linux çekirdeği üzerine yapılandırılmış olsa da, onu linux felsefesine dahil pek doğru olmaz, zira içeriğini, kaynak kodunu göremediğiniz veya müdahale edemediğiniz sürece özgürlük terimi dışında kalmış olursunuz. Üzülerek söyleyebilirim ki, Android'in de, Apple ve Microsoft ürünlerinden pek bir farkı kalmadı, tekelleşti.

Şimdi ise piyasada nasıl rootlarımcılar, kali linux ile nasıl wi-fi, hacklerimci lamerler ile doldu. Gidişat hiç iyi değil :)
 
Android - Açık kaynak kodlu zaten

Neden söylediklerimi bir bütün olarak okumak yerine bir kelimeyi cımbızla seçiyorsunuz anlam veremiyorum. Bakın ne yazmışım yukarıda, "zira içeriğini, kaynak kodunu göremediğiniz veya müdahale edemediğiniz" veya kelimesi sizce burada ne amaçla kullanılmış ? Hemen açalım ; kaynak kodunu göremediğiniz ya da görüp de müdahale edemediğiniz" demek istenmiş. Dil bilgisi mi vereyim şimdi :)

Özgürlüğü kısıtlayan kıstasları belirtmek istiyorum, ben 10 yıllık yazılımcı ve linux kullanıcısıyım açık olduğunu ben de biliyorum yoksa :)
 
Ben telefonu ilk aldığım gün yaptım 2.5 yıl oldu 1 kez garantiye göndermedim 350 defa yere düştü camının sol köşesinde serçe parmağı tırnağı kadar bir kırık var kasasında çatlaklar var. Kore malı olunca hala kullanıyorum :D:D. My poor little LG G3 :rolleyes:
 
Neden söylediklerimi bir bütün olarak okumak yerine bir kelimeyi cımbızla seçiyorsunuz anlam veremiyorum. Bakın ne yazmışım yukarıda, "zira içeriğini, kaynak kodunu göremediğiniz veya müdahale edemediğiniz" veya kelimesi sizce burada ne amaçla kullanılmış ? Hemen açalım ; kaynak kodunu göremediğiniz ya da görüp de müdahale edemediğiniz" demek istenmiş. Dil bilgisi mi vereyim şimdi :)

Özgürlüğü kısıtlayan kıstasları belirtmek istiyorum, ben 10 yıllık yazılımcı ve linux kullanıcısıyım açık olduğunu ben de biliyorum yoksa :)

Dil bilgisinin yanında deyimleri falan da anlatabilirseniz güzel olur :D
 
Geri
Üst