DeletedUser1833
Ziyaretçi
Klan Sistemi Şuan ki hali ;
-Her oyuncu istediği klanı kura biliyor. İstediği ismi vere biliyor.
-İstediği oyuncuyu ala biliyor veya ata biliyor.
-Hiç tanımadığı oyuncular ile klan arkadaşı olunuyor.
-Klanlar arası diplomasi koşulsuz başlatılıp anında koşulsuzca bitirilebiliyor.
Peki bu özelliklerin hepimizin de bildiği eksik yönleri neler.
-Hiç klan yönetimi tecrübesi olmayan bir üyede kurucu olup kötü bir yönetim sergileye biliyor. Tecrübesi olup bencilce yönetim yapan üyede kötü bir yönetim sergileye biliyor.
Örneğin : Çok iyi bir üyeyi kendi şahsi düşüncesi yüzünden klandan atıp köylerini klana toplattıran yönetici üyeler var dimi ? Yada aksine en pasif üyeyi klandan atmaya biliyor.
-Her üye klan aça bildiğinden dolayı klan isimleri oldukça kötü bir görünüm içeriyor.
Örneğin : XXXXX klanı her dünyada farklı kurucu ve farklı üyelere sahip. Yani XXXXX klanı kurucusu ve üye kadrosu nam salamıyor tüm dünyalara. Aksine diğer dünyaya hep beraber geçmiş olsalar da dahi o dünyada başka üye o isim ile açtıysa klanı o klan ismini de kullanamıyorlar.
-Diplomasi durumu ise oyunu en derinden etkileyen konu. Klanlar arasındaki diplomasi üyelere sorulmadan klan yöneticileri tarafından tek taraflı başlatılıyor. Tek taraflı diyorum çünkü diplomasi resmi olarak bir bağ yok oyun içinde.
Örneğin : A klanı B klanı düşman ekliyor B nin haberi yok. B klanı C yi müttefik ekliyor C nin haberi yok gibi problemler ve bağ kopukluluğu yaşanıyor.
Yine diplomasinin en büyük eksikliği ise her hangi bir koşul olmaması. Yani A klanı B klanına müttefiklik teklif ediyor. Kabulünde bu müttefiklik 1 ay geçerlidir 2 ay yada oyun sonuna kadardır diye bir seçim yok. Her an başlaya bilir her an bite bilir. Hatta müttefikken birbirlerine saldırıp köy alımı bile yapıla bilir durumda.
Peki ya klan sistemi bu şekilde olsaydı ;
+Klan kurmak için en az 1 yıllık hesap sahibi olmak ve önceden 10 & 20 üzeri köy sahibi olmak.
+Klan ismini para karşılığında satın almak. Satın alınmış bir klan ismini diğer dünyalarda başka üyelerin kullanamaması.
+Klan yöneticisi üyeyi kendi seçimiyle değil klan üyelerinin oylaması ile belli bir yüzde oranını geçtiğinde klana alınması-atılması gerçekleşmesi. Aynı şekilde klan üyesinin klan arkadaşlarına ihanetini önlemek amaçlı klandan çıkış talebinde diğer üyelerin onayı ile gerçekleşmesi.
+Klan yöneticisinin yöneticiliği beğenilmediğinde üyelerin oylama sonucu yöneticiliği elinden alma hakkı.
+Diplomasilerin koşullu bir şekilde yapılması. Gün/Hafta/Ay şeklinde dostluk beyan edilip anlaşma bozulamaz koşulu.
+Diplomaside resmi olarak karşılıklı bağlar kurulup müttefik klana saldırı emiri verilememesi ve düşman klana da savunma desteği verilememesi.
Önerim klan sistemin biraz daha kontrollü olmasıdır. Tabi ki de 2 cümle ile anlattığım şekilde yapılırsa açıkları ve eksikleri çok olur. (Örn: Diplomaside düşman köye savunma desteği atılmazsa köyü alırken peşine savunmada koyamayız. Çözüm gerektiren bir problem oluşur.) Geri kalanını eğer uygun görülürse oyun yönetimi zaten tamamlar diye düşünüyorum
Oyun klan oyunu ve nam salmak hepimiz istiyoruz. Gururla anlattığım oyuncular, klanlar var. Hepimizin var. Rest klanı kurucusu xxxx efsane olsun yani. Ocean kurucusu ve kadrosu. Ceset ,Gyotin,Akıncı,Anatol vs. düşünsenize resmi olarak sahibine ait ve başkası ondan alamıyor Hemen kendi klanınızı almazmıydınız. Oyun içinde para kazanma yolu olur. Bir klan ismi 10.000 dolar :O
-Her oyuncu istediği klanı kura biliyor. İstediği ismi vere biliyor.
-İstediği oyuncuyu ala biliyor veya ata biliyor.
-Hiç tanımadığı oyuncular ile klan arkadaşı olunuyor.
-Klanlar arası diplomasi koşulsuz başlatılıp anında koşulsuzca bitirilebiliyor.
Peki bu özelliklerin hepimizin de bildiği eksik yönleri neler.
-Hiç klan yönetimi tecrübesi olmayan bir üyede kurucu olup kötü bir yönetim sergileye biliyor. Tecrübesi olup bencilce yönetim yapan üyede kötü bir yönetim sergileye biliyor.
Örneğin : Çok iyi bir üyeyi kendi şahsi düşüncesi yüzünden klandan atıp köylerini klana toplattıran yönetici üyeler var dimi ? Yada aksine en pasif üyeyi klandan atmaya biliyor.
-Her üye klan aça bildiğinden dolayı klan isimleri oldukça kötü bir görünüm içeriyor.
Örneğin : XXXXX klanı her dünyada farklı kurucu ve farklı üyelere sahip. Yani XXXXX klanı kurucusu ve üye kadrosu nam salamıyor tüm dünyalara. Aksine diğer dünyaya hep beraber geçmiş olsalar da dahi o dünyada başka üye o isim ile açtıysa klanı o klan ismini de kullanamıyorlar.
-Diplomasi durumu ise oyunu en derinden etkileyen konu. Klanlar arasındaki diplomasi üyelere sorulmadan klan yöneticileri tarafından tek taraflı başlatılıyor. Tek taraflı diyorum çünkü diplomasi resmi olarak bir bağ yok oyun içinde.
Örneğin : A klanı B klanı düşman ekliyor B nin haberi yok. B klanı C yi müttefik ekliyor C nin haberi yok gibi problemler ve bağ kopukluluğu yaşanıyor.
Yine diplomasinin en büyük eksikliği ise her hangi bir koşul olmaması. Yani A klanı B klanına müttefiklik teklif ediyor. Kabulünde bu müttefiklik 1 ay geçerlidir 2 ay yada oyun sonuna kadardır diye bir seçim yok. Her an başlaya bilir her an bite bilir. Hatta müttefikken birbirlerine saldırıp köy alımı bile yapıla bilir durumda.
Peki ya klan sistemi bu şekilde olsaydı ;
+Klan kurmak için en az 1 yıllık hesap sahibi olmak ve önceden 10 & 20 üzeri köy sahibi olmak.
+Klan ismini para karşılığında satın almak. Satın alınmış bir klan ismini diğer dünyalarda başka üyelerin kullanamaması.
+Klan yöneticisi üyeyi kendi seçimiyle değil klan üyelerinin oylaması ile belli bir yüzde oranını geçtiğinde klana alınması-atılması gerçekleşmesi. Aynı şekilde klan üyesinin klan arkadaşlarına ihanetini önlemek amaçlı klandan çıkış talebinde diğer üyelerin onayı ile gerçekleşmesi.
+Klan yöneticisinin yöneticiliği beğenilmediğinde üyelerin oylama sonucu yöneticiliği elinden alma hakkı.
+Diplomasilerin koşullu bir şekilde yapılması. Gün/Hafta/Ay şeklinde dostluk beyan edilip anlaşma bozulamaz koşulu.
+Diplomaside resmi olarak karşılıklı bağlar kurulup müttefik klana saldırı emiri verilememesi ve düşman klana da savunma desteği verilememesi.
Önerim klan sistemin biraz daha kontrollü olmasıdır. Tabi ki de 2 cümle ile anlattığım şekilde yapılırsa açıkları ve eksikleri çok olur. (Örn: Diplomaside düşman köye savunma desteği atılmazsa köyü alırken peşine savunmada koyamayız. Çözüm gerektiren bir problem oluşur.) Geri kalanını eğer uygun görülürse oyun yönetimi zaten tamamlar diye düşünüyorum
Oyun klan oyunu ve nam salmak hepimiz istiyoruz. Gururla anlattığım oyuncular, klanlar var. Hepimizin var. Rest klanı kurucusu xxxx efsane olsun yani. Ocean kurucusu ve kadrosu. Ceset ,Gyotin,Akıncı,Anatol vs. düşünsenize resmi olarak sahibine ait ve başkası ondan alamıyor Hemen kendi klanınızı almazmıydınız. Oyun içinde para kazanma yolu olur. Bir klan ismi 10.000 dolar :O