Klan Sistemi Farklı Olsaydı ?

  • Konuyu başlatan DeletedUser1833
  • Başlangıç tarihi
Durum
Konu yanıtlara kapalı.

DeletedUser1833

Ziyaretçi
Klan Sistemi Şuan ki hali ;

-Her oyuncu istediği klanı kura biliyor. İstediği ismi vere biliyor.
-İstediği oyuncuyu ala biliyor veya ata biliyor.
-Hiç tanımadığı oyuncular ile klan arkadaşı olunuyor.
-Klanlar arası diplomasi koşulsuz başlatılıp anında koşulsuzca bitirilebiliyor.

Peki bu özelliklerin hepimizin de bildiği eksik yönleri neler.

-Hiç klan yönetimi tecrübesi olmayan bir üyede kurucu olup kötü bir yönetim sergileye biliyor. Tecrübesi olup bencilce yönetim yapan üyede kötü bir yönetim sergileye biliyor.

Örneğin : Çok iyi bir üyeyi kendi şahsi düşüncesi yüzünden klandan atıp köylerini klana toplattıran yönetici üyeler var dimi ? :) Yada aksine en pasif üyeyi klandan atmaya biliyor.

-Her üye klan aça bildiğinden dolayı klan isimleri oldukça kötü bir görünüm içeriyor.

Örneğin : XXXXX klanı her dünyada farklı kurucu ve farklı üyelere sahip. Yani XXXXX klanı kurucusu ve üye kadrosu nam salamıyor tüm dünyalara. Aksine diğer dünyaya hep beraber geçmiş olsalar da dahi o dünyada başka üye o isim ile açtıysa klanı o klan ismini de kullanamıyorlar.

-Diplomasi durumu ise oyunu en derinden etkileyen konu. Klanlar arasındaki diplomasi üyelere sorulmadan klan yöneticileri tarafından tek taraflı başlatılıyor. Tek taraflı diyorum çünkü diplomasi resmi olarak bir bağ yok oyun içinde.

Örneğin : A klanı B klanı düşman ekliyor B nin haberi yok. B klanı C yi müttefik ekliyor C nin haberi yok gibi problemler ve bağ kopukluluğu yaşanıyor.

Yine diplomasinin en büyük eksikliği ise her hangi bir koşul olmaması. Yani A klanı B klanına müttefiklik teklif ediyor. Kabulünde bu müttefiklik 1 ay geçerlidir 2 ay yada oyun sonuna kadardır diye bir seçim yok. Her an başlaya bilir her an bite bilir. Hatta müttefikken birbirlerine saldırıp köy alımı bile yapıla bilir durumda.


Peki ya klan sistemi bu şekilde olsaydı ;

+Klan kurmak için en az 1 yıllık hesap sahibi olmak ve önceden 10 & 20 üzeri köy sahibi olmak.
+Klan ismini para karşılığında satın almak. Satın alınmış bir klan ismini diğer dünyalarda başka üyelerin kullanamaması.
+Klan yöneticisi üyeyi kendi seçimiyle değil klan üyelerinin oylaması ile belli bir yüzde oranını geçtiğinde klana alınması-atılması gerçekleşmesi. Aynı şekilde klan üyesinin klan arkadaşlarına ihanetini önlemek amaçlı klandan çıkış talebinde diğer üyelerin onayı ile gerçekleşmesi.
+Klan yöneticisinin yöneticiliği beğenilmediğinde üyelerin oylama sonucu yöneticiliği elinden alma hakkı.
+Diplomasilerin koşullu bir şekilde yapılması. Gün/Hafta/Ay şeklinde dostluk beyan edilip anlaşma bozulamaz koşulu.
+Diplomaside resmi olarak karşılıklı bağlar kurulup müttefik klana saldırı emiri verilememesi ve düşman klana da savunma desteği verilememesi.

Önerim klan sistemin biraz daha kontrollü olmasıdır. Tabi ki de 2 cümle ile anlattığım şekilde yapılırsa açıkları ve eksikleri çok olur. (Örn: Diplomaside düşman köye savunma desteği atılmazsa köyü alırken peşine savunmada koyamayız. Çözüm gerektiren bir problem oluşur.) Geri kalanını eğer uygun görülürse oyun yönetimi zaten tamamlar diye düşünüyorum :)

Oyun klan oyunu ve nam salmak hepimiz istiyoruz. Gururla anlattığım oyuncular, klanlar var. Hepimizin var. Rest klanı kurucusu xxxx efsane olsun yani. Ocean kurucusu ve kadrosu. Ceset ,Gyotin,Akıncı,Anatol vs. düşünsenize resmi olarak sahibine ait ve başkası ondan alamıyor :) Hemen kendi klanınızı almazmıydınız. Oyun içinde para kazanma yolu olur. Bir klan ismi 10.000 dolar :O
 

DeletedUser60166

Ziyaretçi
Yazının tamamını okudum...

Oyuna katılan bir gerçekçilik olayı var yani orta çağ veyahut günümüze baktığın zamanda da hala oyunda ki mantıkla işlerin yürüdüğünü görebilirsin...

1- Şahsım adına oynamış olduğumuz oyunda kendi kurduğum klanlar haricinde en fazla 3 kere bulundum. Oyunla tanıştığım ilk dönem 2008, w27 de GöLGe, w32 SOA, geri kalan her dönemde klan kuruculuğu,yöneticiliği yaptım. Şimdi bu açıdan bakarsan benim kişi olarak niteliklerimi oyunun idrak etmesine imkan yok. Yani bende yönetim kaabiliyeti ve güveni varsa ben klan kurabilirim. Zaten bu güven ve kabiliyeti olmayan ya kurmuyor, yada dağılıyor... Bunun yerine klan kurucu ve yöneticilerine oyun başı gelişim rehberi gibi bir görev dağılımı yapılabilir tüm yetkilerin ve BB-CODE'larına hakim olunması adına püf noktalar anlatılır gibi. Bu olabilir ama senin dediğin şekilde eski hesabı olan vs. dersek yine tecrübesiz bir adam klan kurar ve yönetir bir anlamı olmaz..

2- Bir süre bu oyunu oynayan kimseler artık hangi klanın kurucusu kim bilmekte. Yani atıyorum PUSULA klanını çakma olarak kurdular diyelim. Gerek profil, gerek üyeler bazında bakınca anında anlıyorsun orjinal olmadığını. Bu çok sıkıntı değil. Dediğin gibi ekipçe başladığım worldde kullanmakta olduğum klanın adını almış klanda çok ilerleyemiyor zaten hem çakma olduğundan hem kabiliyeti eksik olduğundan isim döne dolaşa bana kalır yine. Ama şu olabilir dünya şampiyonlarının klan adı REZERV edilir. Klüplerin eski futbolcularının forma numaralarını sakladığı gibi klanlar ekibide şampiyon olan klan adlarının yıpranmaması adına böyle bir durum getirebilir. O klan adını orjinal ekip dahi alamaz. Böylece yeni kurulacak ekiplere daha çok olanak doğabilir aslında :)

3-Gerek günümüzde olsun gerek başka dönemlerde ve çağlarda olsun diplomasi aynı şuan olduğu gibidir. Kişi bazlı güvene esas kalmıştır. X kişisinin ömür boyu X kişisi ile dost olması gibi bir durum söz konusu olamaz, nasıl devletlerde seçilmiş kişiler bu işi yürütüyorsa ve atıyorum z kişisi ve z kişisi gibi düşünenlerin çoğunluğuna rağmen mevcut yönetimin kararı uygulanabiliyorsa buda böyle birşey sonuç olarak bu klanı ve ekibi seçmiş kişiler bu klana katılabiliyor, diplomasi tercihlerinden memnun olmayan kişiler klandan çıkıp farklı yollar seçebilir...

4- Sistemin biraz daha kontrollü ve bilgisayar otomatiğine bağlı olmasındansa daha doğal reaksiyonlar içerisinde olması gereklidir. Oynadığımız savaş oyunu ve bu oyunun daha doğal daha otomatikleşmeden uzak kaldığı bir şekilde daha fazla sevilmeye devam edecektir..

Kendi düşüncelerim bunlar... İyi oyunlar
 

DeletedUser1833

Ziyaretçi
Düşüncelerinde de haklısın tabi. Oyunun yapısı bakımından böyle olması çağına göre, yapısına göre daha uygundur ama dediğim gibi bu sefer eksik yönleri çok oluyor. Acaba bulunduğumuz klan yönetimi pasifi atacak mı, bizi satacak mı, işene gelince müttefiğe savaş mı açacak vb.

".. dünya şampiyonlarının klan adı REZERV edilir." bu bak benimde hoşuma gitti. Parayla almadan hem daha mantıklıda ola bilir :)

Okuyup yorumladığın içinde teşekkür ederim.
 

DeletedUser60166

Ziyaretçi
Rica ederim :)

Önerilerin mantıklı bakıldığı zaman, hani teorikte evet böyle olmalı diye düşünüyorsun sonra bakıyorsun iş profesyonelleşiyor. Bu sadece bir oyun ama :) oyun içinde olması lazım öyle şeylerin...

Ha ben sana şöyle söylim yönetimlerde haklı zira bir yönetici olarak vaktimi ben burada geçirirken, benim gösterdiğimin emeğin 5 te 1 ini göstermesini beklediğim adam günde 1 saatini ayırsa klana yetecek en fazla göstermiyor. Şimdi bu adam istediği kadar puanı olsun bana gölgesinin faydası yok. O nedenle ihraç eder toplarım...

Evet yani aynı klan ve ekiplerin sürekli aynı dünyalarda olmasındansa farklı ekip farklı klanların oynamasına neden olabilir bu öneri. :)
 

Tafarel Batu...

Ağır Atlı
Tepki puanı
459
Diplomasi olayini sevdim. Doger konular bnence suanki oyunda fazla kirli kural(fazla kural) olup oyunun oynanma zevkini dusurecegini dusunuyorum
 

Bengam

Ağır Atlı
Tepki puanı
197
ilk mesajdan itibaren bütün sayfayı okudum galiba. Önerilerin kendi açından iyi görünüyor ama klan yönetrken hakikaten yöneticilik yapan arkadaşların bile tam olarak desteklemiceği şeyler var. Ben kendi adıma hiç bir öneriyi begenmedim diyebilirim.

- Kurulan her türlü klanın gerçek klan mı cakma klanmı olup olmadığını anlayabiliyorum. Ki bu oyundaki çoğu oyuncunun anlayabildiğini biliyorum.

- Klan üyelerinin yöneticileri seçmesini yada değiştirmesini önermişsin. Bir yönetici klanı yönetirken herkesi memnun edemez. Bu bir oyunda olsa farklı görüşlere farklı kafa yapılarına sahip insanlarla oynuyoruz. Yönetici klanın başındayken klanın başarısını düşünerek hareket eder. İnsanların ne diyeceğini değil. Bazen yaptığı seyler klan üyeleri tarafından kabul edilmeye bilir. Doğru ve yanlı kararları yöneticinin liderlik vasfı na göre klanının kaderini belirlediği için stratej oyunu diyoruz biz bu oyuna.

- Üye alımı ve üye atımı;

Klanda yeri gelidiğinde operasyon planlamak bile yöneticiler için uzun ugraşlar ve omzuna yük oluyorken en az 50 kişiden oluşan bir klanda üye atmak yada almak için oylama yapmaya calısmak oyunu oynanmaz hale getirecktir.

- Diplomasi

Yapılan diplomasiden karşı tarafın haberi olmadığını söylüyorsun. Savaş actığında karsı tarafa bildirim gidiyor yahut savaş bittiğinde. Bu sistem bence diplomasi için yeterli değil ama Diplomasi günlük değişebilmesi bence olması gereken bişey. Çünkü günün günü tutmadığı bir dünyada oyun oynamaya calışıyorsak diplomasi de buna uygun olmalıdır neydi o meshur söz ; "Dün dündür Bu gün bugündür. "



Çok yazmışım be dönüp bir baktımda :)
 

DeletedUser57249

Ziyaretçi
sadece bi kisma deginicem digerleri tartisilir ama uyeyi klandan atmak icin oylama felan olamaa yoneticinin yetkisi dahilindedirn vasifsiz uyelerin oyuyla olmaz o iş yonetici liderdir bi gordugu/bildigi vardir atiyorsa.Onu denetlemek icinde kurucu var zaten.
 

Atalet

Mızrakçı
Tepki puanı
2
Fena önerıler yok aslındada uygulamaya konamaz sen bır ısımı parayla alsan bıle sagına soluna takıyla harf degıstırerek zaten o ısmı yıne alırlar.Klan adı rezerv edılmesıde guzel ama aynı şekilde bir öncekı örnekte verdıgım gıbı onunda yolunu yaparlar.Diplomasi oyuna etkı etmıyor o işi gecıyoruz o yuzden.Yapıcı olarak bır önerı belkı aynı klanların ısımının aynı alınması sağlanabılır sıralamada gercekten kötu göruntu olusturuyor.
 

Bengam

Ağır Atlı
Tepki puanı
197
Fena önerıler yok aslındada uygulamaya konamaz sen bır ısımı parayla alsan bıle sagına soluna takıyla harf degıstırerek zaten o ısmı yıne alırlar.Klan adı rezerv edılmesıde guzel ama aynı şekilde bir öncekı örnekte verdıgım gıbı onunda yolunu yaparlar.Diplomasi oyuna etkı etmıyor o işi gecıyoruz o yuzden.Yapıcı olarak bır önerı belkı aynı klanların ısımının aynı alınması sağlanabılır sıralamada gercekten kötu göruntu olusturuyor.

adamlar zaten klan limitini bilerek 50 yapıyorlar. Klabalık klanlar olmasın klan sayısı artsın ki savaşlar daha eğlenceli olabilsin. Ama bz oyuncular bu klan üye sayısının dez avanajı için sülale klanları yapmaya calışıyoruz. bence mantıklı bişey değil. aynı ismi alabilmeleri :D
 

DeletedUser58768

Ziyaretçi
Sonuna kadar okudum. Ellerin dert görmesin. Ama bir düşünün çok fazla üyesi olan bir klan kuracak olsak. 10-15 tane alt klan kuracak olsak. Oyun zengin olur :) ve bunun alım işini tek bir hesaptan halletmeyelim. Hesap ceza yerse güzeli isim gidebilir. 3-5 tane arkadaş hesapları ile alınsın derim. Güzel bir öneri ama sizinki tekrardan teşekkür ediyorum :)
 

DeletedUser

Ziyaretçi
Diplomasi konusunda hiç birşeye katılmıyorum yönetici kimse zaten o kişiyi yönetici yapan bu tür olayların sorumluluklarıdır kendi tasarrufudur kaldı ki cogu klanda benim oynadıgım oyuncu atılmadan yönetimde konusulup işlem yapılıyor


ama klan açma işi yine mantıklı belli bir yılı gecirmis hesaplar mantıklı görünüyor



Diplomasi konusuna gelirsek senelik aylık seklinde degil cünkü her an kücük bir anlasmazsızlıktan müttefiklik bitirilebilir fakat müttefiklik bitirildikten sonra oyun 3 gün 5 gün 1 hafta gibi kısa bir süreligine o iki klan arasında saldırma yasagı koyabilir ziyaret seklinde ve bi klanı düşman ekledigimiz zaman savas otomatik olarak acılabilir
 
Tepki puanı
1.055
1.Klan kurmak için en az 1 yıllık hesap sahibi olmak ve önceden 10 & 20 üzeri köy sahibi olmak.
Su anki hesabim 2 yillik olsada 6-7 yillik hesabimda var, bu demektirki bu oyunu oynayanlarin cogunda bu hesaplardan var...
2.Klan ismini para karşılığında satın almak. Satın alınmış bir klan ismini diğer dünyalarda başka üyelerin kullanamaması.
diyer yorumlarda okudugum uzere arkadaslar katiliyorum, bu oyunu oynayan birisi klanin orjinalmi cakma oldugunu anliyabilir bu durum satin almaya gerek yok ...
3.Klan yöneticisi üyeyi kendi seçimiyle değil klan üyelerinin oylaması ile belli bir yüzde oranını geçtiğinde klana alınması-atılması gerçekleşmesi. Aynı şekilde klan üyesinin klan arkadaşlarına ihanetini önlemek amaçlı klandan çıkış talebinde diğer üyelerin onayı ile gerçekleşmesi.
gene diyer yorumlardaki gibi klana uye alimi yada klandan uye atmak yoneticinin isidir...
klandan cikip ihanet etmemesi icin eski bi kural vardi o getirilsin 1 klandan ciktiktan sonra 24 saat boyunca ne klan uyeleri nede cikan kisi saldiramaz saldirirsa ban yer (BU YUZDEN CEZA ALMISTIM W2)

4.Klan yöneticisinin yöneticiliği beğenilmediğinde üyelerin oylama sonucu yöneticiliği elinden alma hakkı.
bu her gun yonetici degistirilecek anlamina geliyor :)...
5.Diplomasilerin koşullu bir şekilde yapılması. Gün/Hafta/Ay şeklinde dostluk beyan edilip anlaşma bozulamaz koşulu.
bunu ilk okudugumda beyendim yorumlari okudugumda biraz fikrim deisede hala guzel bi dusunceymis gibi geliyor...
soule bir sey yapilabilir belirlenen sureden once mutlugu bozmak isteyen bi taraf olursa karsi tarafa bedel olarak yer ve sayisi onceden belirlenmis koyler versin...


<<Bir klan ismi 10.000 dolar>>
Mr.Storm thumbup
 

DeletedUser1833

Ziyaretçi
Arkadaşlar konuya ilgi, alakanız için çokça teşekkür ediyorum. :)

Çoğunuz hemfikirsiniz ve bende görüşlerinize katılıyorum.
 

DeletedUser56509

Ziyaretçi
1.Klan kurmak için en az 1 yıllık hesap sahibi olmak ve önceden 10 & 20 üzeri köy sahibi olmak.
Su anki hesabim 2 yillik olsada 6-7 yillik hesabimda var, bu demektirki bu oyunu oynayanlarin cogunda bu hesaplardan var...
2.Klan ismini para karşılığında satın almak. Satın alınmış bir klan ismini diğer dünyalarda başka üyelerin kullanamaması.
diyer yorumlarda okudugum uzere arkadaslar katiliyorum, bu oyunu oynayan birisi klanin orjinalmi cakma oldugunu anliyabilir bu durum satin almaya gerek yok ...
3.Klan yöneticisi üyeyi kendi seçimiyle değil klan üyelerinin oylaması ile belli bir yüzde oranını geçtiğinde klana alınması-atılması gerçekleşmesi. Aynı şekilde klan üyesinin klan arkadaşlarına ihanetini önlemek amaçlı klandan çıkış talebinde diğer üyelerin onayı ile gerçekleşmesi.
gene diyer yorumlardaki gibi klana uye alimi yada klandan uye atmak yoneticinin isidir...
klandan cikip ihanet etmemesi icin eski bi kural vardi o getirilsin 1 klandan ciktiktan sonra 24 saat boyunca ne klan uyeleri nede cikan kisi saldiramaz saldirirsa ban yer (BU YUZDEN CEZA ALMISTIM W2)

4.Klan yöneticisinin yöneticiliği beğenilmediğinde üyelerin oylama sonucu yöneticiliği elinden alma hakkı.
bu her gun yonetici degistirilecek anlamina geliyor :)...
5.Diplomasilerin koşullu bir şekilde yapılması. Gün/Hafta/Ay şeklinde dostluk beyan edilip anlaşma bozulamaz koşulu.
bunu ilk okudugumda beyendim yorumlari okudugumda biraz fikrim deisede hala guzel bi dusunceymis gibi geliyor...
soule bir sey yapilabilir belirlenen sureden once mutlugu bozmak isteyen bi taraf olursa karsi tarafa bedel olarak yer ve sayisi onceden belirlenmis koyler versin...


<<Bir klan ismi 10.000 dolar>>
Mr.Storm thumbup


İlk iki öneri bence mantıklı ve olabilir..
Diğer öneriler için grup halinde ve takım olarak oynadığı için çoğu klanlar zaten klanı kuranlarda yönetecenlerde o grupların liderleri oluyor yani beğenmeseler zaten o kişilerin arkalarından gitmezler :)
 

Mr.Storm

Topluluk Yöneticisi
Klanlar Takımı
InnoGames
Tepki puanı
6.941
Klan Sistemi Şuan ki hali ;

-Her oyuncu istediği klanı kura biliyor. İstediği ismi vere biliyor.
-İstediği oyuncuyu ala biliyor veya ata biliyor.
-Hiç tanımadığı oyuncular ile klan arkadaşı olunuyor.
-Klanlar arası diplomasi koşulsuz başlatılıp anında koşulsuzca bitirilebiliyor.

Peki bu özelliklerin hepimizin de bildiği eksik yönleri neler.

-Hiç klan yönetimi tecrübesi olmayan bir üyede kurucu olup kötü bir yönetim sergileye biliyor. Tecrübesi olup bencilce yönetim yapan üyede kötü bir yönetim sergileye biliyor.

Örneğin : Çok iyi bir üyeyi kendi şahsi düşüncesi yüzünden klandan atıp köylerini klana toplattıran yönetici üyeler var dimi ? :) Yada aksine en pasif üyeyi klandan atmaya biliyor.

-Her üye klan aça bildiğinden dolayı klan isimleri oldukça kötü bir görünüm içeriyor.

Örneğin : XXXXX klanı her dünyada farklı kurucu ve farklı üyelere sahip. Yani XXXXX klanı kurucusu ve üye kadrosu nam salamıyor tüm dünyalara. Aksine diğer dünyaya hep beraber geçmiş olsalar da dahi o dünyada başka üye o isim ile açtıysa klanı o klan ismini de kullanamıyorlar.

-Diplomasi durumu ise oyunu en derinden etkileyen konu. Klanlar arasındaki diplomasi üyelere sorulmadan klan yöneticileri tarafından tek taraflı başlatılıyor. Tek taraflı diyorum çünkü diplomasi resmi olarak bir bağ yok oyun içinde.

Örneğin : A klanı B klanı düşman ekliyor B nin haberi yok. B klanı C yi müttefik ekliyor C nin haberi yok gibi problemler ve bağ kopukluluğu yaşanıyor.

Yine diplomasinin en büyük eksikliği ise her hangi bir koşul olmaması. Yani A klanı B klanına müttefiklik teklif ediyor. Kabulünde bu müttefiklik 1 ay geçerlidir 2 ay yada oyun sonuna kadardır diye bir seçim yok. Her an başlaya bilir her an bite bilir. Hatta müttefikken birbirlerine saldırıp köy alımı bile yapıla bilir durumda.


Peki ya klan sistemi bu şekilde olsaydı ;

+Klan kurmak için en az 1 yıllık hesap sahibi olmak ve önceden 10 & 20 üzeri köy sahibi olmak.
+Klan ismini para karşılığında satın almak. Satın alınmış bir klan ismini diğer dünyalarda başka üyelerin kullanamaması.
+Klan yöneticisi üyeyi kendi seçimiyle değil klan üyelerinin oylaması ile belli bir yüzde oranını geçtiğinde klana alınması-atılması gerçekleşmesi. Aynı şekilde klan üyesinin klan arkadaşlarına ihanetini önlemek amaçlı klandan çıkış talebinde diğer üyelerin onayı ile gerçekleşmesi.
+Klan yöneticisinin yöneticiliği beğenilmediğinde üyelerin oylama sonucu yöneticiliği elinden alma hakkı.
+Diplomasilerin koşullu bir şekilde yapılması. Gün/Hafta/Ay şeklinde dostluk beyan edilip anlaşma bozulamaz koşulu.
+Diplomaside resmi olarak karşılıklı bağlar kurulup müttefik klana saldırı emiri verilememesi ve düşman klana da savunma desteği verilememesi.

Önerim klan sistemin biraz daha kontrollü olmasıdır. Tabi ki de 2 cümle ile anlattığım şekilde yapılırsa açıkları ve eksikleri çok olur. (Örn: Diplomaside düşman köye savunma desteği atılmazsa köyü alırken peşine savunmada koyamayız. Çözüm gerektiren bir problem oluşur.) Geri kalanını eğer uygun görülürse oyun yönetimi zaten tamamlar diye düşünüyorum :)

Oyun klan oyunu ve nam salmak hepimiz istiyoruz. Gururla anlattığım oyuncular, klanlar var. Hepimizin var. Rest klanı kurucusu xxxx efsane olsun yani. Ocean kurucusu ve kadrosu. Ceset ,Gyotin,Akıncı,Anatol vs. düşünsenize resmi olarak sahibine ait ve başkası ondan alamıyor :) Hemen kendi klanınızı almazmıydınız. Oyun içinde para kazanma yolu olur. Bir klan ismi 10.000 dolar :O

Klanlar oyunu nasıl herkesin oynaması için açık olan bir oyunsa bu oyunun temeli olan Klan kurulumu da bu şekildedir. Sizin bu düşündüğünüz mantık ile hareket etmemiz gerekirse o halde tecrübesi olmayan kimsenin bu oyunu oynamaması gerekmektedir ki o zaman da siz oynayacak rakip bulamazsınız. Öneri kullanışsız olduğu gibi online bir oyunun temeline de aykırıdır.
 
Durum
Konu yanıtlara kapalı.
Üst