DeletedUser
Ziyaretçi
Kıta Bazlı Moral Sistemi
Oyunun özelliklerinde daha önce yer almış bir şey diye hatırlıyorum. Bu oyuna kesinlikle eklenmesi gereken bir özellik çünkü olmaması oyunun bir açığı. Size moralin nasıl oyunun açığı olarak kullanıldığını anlatacağım.
Bir dünya açıldıktan birkaç ay sonra, aktif oyuncuların puanları 1 milyonu geçiyor ve farklı yönlerdeki klanların savaşı başlıyor. Bu savaş başladıktan kısa bir süre sonra 2 klandan biri veya 2si de diğer klanın bölgesine girmeye başlıyor ve sorun burada oluşuyor. Bazı uyanıklar multi hesaplarla veya oyuna sonradan başlattıkları birine çok kritik bölgelerde köy aldırıp bu köyleri destekliyor. Bölgedeki oyuncular da bu oyuncunun köylerini alabilmek için %30-35 gibi morallerle saldırmak zorunda kalıyor.
Bir ikinci sorun ise yine merkezi bölgelerde gelişmeyen ve düşük puanda kalan oyuncuların köylerinin alınmasının moralin etkisiyle zorlaşması. Bu da yine moral özelliğinin temel amacına tamamen aykırı bir durum.
Moral'in temel amacı oyuna sonradan başlayan oyuncuların gelişimine katkı sağlamak. Kısacası aktif oyuncuyu her daim ödüllendirmek. Ama yukarıdaki koşullarda aktif oyuncuya faydadan çok zararı dokunuyor.
Benim önerimse kıta bazlı moral sisteminin getirilmesi,
Peki nedir bu kıta bazlı moral sistemi? Bir kıta %80 dolum oranına ulaştıktan 3 ay sonra moral etkisinin yarı yarıya azalması ve 6 ay sonra tamamen kaldırılması. Bu durumda 44,45,54 ve 55 kıtalarında dünya açıldıktan 3 ay sonra moralin etkisi azalacak ve 6 ay sonra kalkacaktır. Dünyadaki inaktif (büyük çoğunluğu premium kullanmayan) oyuncuların dünyadan düşmesi veya dış bölgelerde tekrar başlamasına, veya yeni açılacak diğer dünyalara geçiş yapmasını sağlar. Moralin etkisini değiştirmek çok zor ise 4-5 ay sonra direk kaldırılabilir. zamanla merkez kıtaların çevresindeki kıtalarda da aynı temizlik olur ve sağda solda 20bin 30bin puanlı 3-5 köylü oyuncular gereksiz kalabalık yapmazlar