Dünya Sonlandırmak !

Tibelda

Emekli Görevli
Tepki puanı
9.437
Dünya Kazanma Şartları Ve Senaryoları

Dünyanın sonunun ne zaman geleceğini belirleyen birkaç faktör vardır. Dünyanın sonu dramatik bir şekilde değişebilir, bu yüzden dünya ilerledikçe oynadığınız dünyanın Dünya sonu gerekliliklerini kontrol etmenizi tavsiye ederiz. Bazı dünyalarda, özellikle eski dünyalarda, otomatik Dünya Sonu sistemi yoktur. Bu dünyalarda, Dünyanın sonu için diğer gereksinimler veya koşulların yerine getirilmesi gerekebilir. Dünyanın ne zaman sonra ereceği hakkında bilgi almak için, bireysel dünya duyurularına bakınız. Dünya senaryoları ve kazanma şartları "hakimiyet, rün köyleri, büyük kuşatma, aydınlanma çağı, güç sırları, puan-köy gereksinimleri" şeklindedir.



  • Hakimiyet
DY.png
Haftalar ve aylar geçtikçe, klanını harita üzerinde yavaşça yayılırken ve dünyada bir hakimiyet kazanırken bulabilirsin. Hakimiyet tabanlı oyun sonuna göre bu, “siz ve takım arkadaşlarınız dünyada kazanmaya çok yakınsınız” anlamına gelir. Klan bir kere hakimiyetin belirlenen derecesine geldiğinde (bu, dünya ayarlarına göre değişiklik gösterebilir), tüm oyunculara klanın dünyanın kazananı olmaya çok yakın olduğuna dair bir uyarı mesajı gönderilir. Bu noktadan sonrası, hakim olan klanın, hedefine ulaşması ve onları durdurmaya çalışan herkes arasında devam eden savaştır.

Hakimiyet Nedir ?
Hakimiyet, bir klanın oyuncularının sahip olduğu köylerin yüzdesi alınarak hesaplanır. Örneğin, dünyada oyuncular tarafından sahip olunan 100.000 tane köy varsa ve klan bunlardan 50.000 tanesine sahipse, bu klanın %50 hakimiyeti vardır.
Kazanmak için Gereklilikler:
Klanın dünyanın kazananı olması için, aşağıdaki şartların ikisi de sağlanmış olmalıdır (Bazı detaylı gereksinimler dünya ayarlarına göre değişiklik gösterebilir):
  • Dünya minimum yaşa ulaşmış olmalıdır
  • Klan minimum hakimiyet seviyesine ulaşmış olmalıdır

Oyunu Kazanmak:

Oyunu kazanmak için gereksinimler tamamlanmaya yaklaşıldığı zaman, bununla ilgili bir uyarı tüm oyunculara gönderilir. İki şartta tamamlandığında, “Oyun sonu modu aktiftir” ve “Barış modu ayarları aktif olacaktır” uyarıları tüm oyunculara yollanacaktır. Hakimiyet seviyesine ulaşmayı başaran klan oyunu kazanacaktır.

Rün Dünyalarının farklarını daha iyi anlatmak için kısa bir genel bakış hazırladık. Genel olarak bu dünyalar üç aşamaya ayrılırlar:

Hazırlık Aşaması

Oyunun ilk zamanları bildiğimiz ve sevdiğimiz Klanlar gibi başlayacak. Köy geliştirecek, güçlü bir ordu oluşturacak, düşmanlarla savaşıp hakimiyet alanınızı arttıracaksınız. Ardından Rün Köyleri ortaya çıkacak!

Fetih Aşaması

Rün Köyleri göründüğü anda oyun değişecek. Klanlar her kıtadaki rün köylerini fethetmeye başlayacak. Akıllı liderler bu aşamanın geleceğini bildiği için buna çoktan hazırlanmış olacaklar. Küçük klanlar da büyük klanlardan, hazır temizlenmiş, Rün Köyü çalarak yeni olasılıklara yelken açabilecekler.

Bu aşamada odak noktası rün köylerinin içini temizlemek, fethetmek ve onları en iyi şekilde savunmak. Savunma zayıflığı nedeniyle (-%50 savunma gücü) köyleri savunmak onları fethetmekten çok daha zor olacak. Gözünüzü sürekli düşman birliklerinde tutmalı ve köyler arasındaki savunma birliklerini ona göre değiştirmelisiniz. Rün Köylerini fethetmek ve elde tutmak için sabit bir savunma gücü gerekecek.

Kontrol Aşaması

Bir klan gerekli oranda Rün Köyünü ele geçirdiğinde geri sayım başlayacak. Bittiğinde, dünya kazanılmış olacak! Bu aşamada kontrolü elinde tutan klan bir karar vermeli: eldeki köyleri korumaya mı odaklanacaklar, yoksa imparatorluğu daha da genişletme riskini mi alacaklar? Ama bu arada diğer klanlar da yeni stratejiler geliştirebilir. Bunun en barizi elbette klanın elinden bir köy almak olacaktır. Ama alternatif stratejiler de var. Örneğin düşmanın asker üretim merkezine saldırıp yeni asker üretmesini sekteye uğratmak gibi. Karar sizin!


  • Rün Köyleri

Runestone_header.png

Rün Dünyalarının farklarını daha iyi anlatmak için kısa bir genel bakış hazırladık. Genel olarak bu dünyalar üç aşamaya ayrılırlar:

Hazırlık Aşaması

Oyunun ilk zamanları bildiğimiz ve sevdiğimiz Klanlar gibi başlayacak. Köy geliştirecek, güçlü bir ordu oluşturacak, düşmanlarla savaşıp hakimiyet alanınızı arttıracaksınız. Ardından Rün Köyleri ortaya çıkacak!

Fetih Aşaması

Rün Köyleri göründüğü anda oyun değişecek. Klanlar her kıtadaki rün köylerini fethetmeye başlayacak. Akıllı liderler bu aşamanın geleceğini bildiği için buna çoktan hazırlanmış olacaklar. Küçük klanlar da büyük klanlardan, hazır temizlenmiş, Rün Köyü çalarak yeni olasılıklara yelken açabilecekler.

Bu aşamada odak noktası rün köylerinin içini temizlemek, fethetmek ve onları en iyi şekilde savunmak. Savunma zayıflığı nedeniyle (-%50 savunma gücü) köyleri savunmak onları fethetmekten çok daha zor olacak. Gözünüzü sürekli düşman birliklerinde tutmalı ve köyler arasındaki savunma birliklerini ona göre değiştirmelisiniz. Rün Köylerini fethetmek ve elde tutmak için sabit bir savunma gücü gerekecek.

Kontrol Aşaması

Bir klan gerekli oranda Rün Köyünü ele geçirdiğinde geri sayım başlayacak. Bittiğinde, dünya kazanılmış olacak! Bu aşamada kontrolü elinde tutan klan bir karar vermeli: eldeki köyleri korumaya mı odaklanacaklar, yoksa imparatorluğu daha da genişletme riskini mi alacaklar? Ama bu arada diğer klanlar da yeni stratejiler geliştirebilir. Bunun en barizi elbette klanın elinden bir köy almak olacaktır. Ama alternatif stratejiler de var. Örneğin düşmanın asker üretim merkezine saldırıp yeni asker üretmesini sekteye uğratmak gibi. Karar sizin!

  • Büyük Kuşatma

gs_forum_banner.jpg


Bu senaryoda klanlar bir büyük şehrin hakimiyeti için savaşacaklar. Kazanmak için iyi bir strateji gerekiyor. Şehre elinizdeki bütün birimlerle saldıracak mısınız? Şehrin stratejik kısımlarını mı alacaksınız? Yoksa düşmanlarınız şehre saldırırken siz de onların köylerini m kuşatacaksınız? Karar sizin!




Bölgeler

Bu oyun sonuna sahip her dünyanın ortasında kocaman bir şehir olacak. Şehrin büyüklüğü değişebilir ve birkaç bölgesi olabilir. Bu bölgeler normal köyler gibi işleyecek ancak adları değiştirilemeyecek, sadakatleri hep 1 olacak ve seyahat süreleri sabit olacak. Bölgeden bölgeye bile. Ayrıca, bölgelerin savunma değerleri negatif olacak ki savunması zor olsun. Bu değer bölgeden bölgeye değişecek ama daha değerli bölgeler daha fazla ilham puanı verecek, ve bu puanlarla da dünya kazanılacak.

gs_map_city_400300.jpg
gs_ranking_overview_400300.jpg


İlçeler

İlham puanları her klanın elinde tuttuğu bölgeye göre verilecek ancak ilçe de önemli. Bölgeler dünyadan dünyaya değişse de şehirler her zaman dört ilçeden oluşur. Her ilçe günün farklı saatlerinde ilham puanı verir . Kasaba Meydanı sabah 10'da, Mali Bölge 14'te, Zanaat Köşesi 18'de ve Liman 22'de puan değiştirir. (Liman var ama Klanlar'a hala gemi gelmedi, üzgünüz!). Puan kazanmak için bu saatlerde bu ilçeleri elinizde tutmalısınız. İlham puanı almanın başka yolu yoktur ve zamanlayıcı sıfırlanırken ilçenin elinizde olması şarttır. Yani ya savunmanızı çok iyi kurun, ya da son saniyede saldırarak ilçeyi elde etmeye çalışın. İşe biraz daha heyecan katmak için bir şey daha ekledik: Bir klan gerekli ilham puanının %40'ını topladığında dünyadaki herkes için altın para maliyeti %10 düşecek. BU %90 puana ulaşılana kadar her %10'da olacak ve sonunda %40 indirim yapılmış olacak.


gs_influence.jpg

Hadi savaşalım!

Umarız yeni oyun sonunu seversiniz. Konu basit ama bölgeleri elde tutmak basit olmayacak! İyi bir planınız olduğundan ve hedeflerinizi akıllıca seçtiğinizden emin olun.



  • Aydınlanma Çağı

LH_University_19.jpg



Aydınlanma Çağı Temmuz 2019’da çıkan bir oyun sonu senaryosudur. Bu senaryoda oyuncular ve klanlar özel Üniversite köylerinden birini fethetmek ve üniversiteyi belli bir seviyeye çıkartmak zorundadır. Klan veya oyuncu bu özel köydeki Üniversiteyi son seviyeye çıkardığında dünya sona erer.

Hedefe daha hızlı ulaşmak için, klan oyuncuları birlikte çalışmalı ve köye hammadde göndermelidir. Bu oyun sonu konseptinin ardındaki fikir, kazanma şartı olarak bir “Dünya Harikası” inşa etmek ve onu yükseltmektir.

Bir Üniversite Köyü Fethetmek

Dünya başladığında, Üniversite köyleri önceden belirlenmiş noktalarda ortaya çıkar ancak saldırıya karşı korumalıdır. Oyun sonu başlayana kadar koruma devam eder.

Köyler dünyanın başından itibaren göründüğü için siz ve klanınız onları nasıl ve ne zaman fethedeceğinizi önceden, koruma bitmeden planlamalısınız. Üniversite köyleri için barbar yükselmesi ve küçülmesi mekanikleri saf dışı edilmiştir, bu yüzden saldırı koruması dönemi köy puanlarını etkilemez.

Üniversite köyleri aşağıdaki koordinatlarda ortaya çıkar:

  • 499 | 450
  • 550 | 499
  • 500 | 550
  • 450 | 500
Daha büyük dünyalarda ise aşağıdaki koordinatlarda çıkar:

  • 400 | 400
  • 400 | 599
  • 599 | 400
  • 599 | 599

Üniversiteyi Yükseltmek

LH_MapIcon_03_%281%29.png

75 günün sonunda, saldırı koruması kalkar ve Üniversite köyleri fethedilebilir halde gelir. Bir Üniversite köyü fethedildiğinde, köy sahibi Üniversiteyi yükseltmeye başlayabilir. (ilk seviye zaten inşa edilmiştir ve yıkılamaz). Diğer klanlar kontrol ettiğiniz Üniversite köyüne saldırabilir veya onu fethedebilir. Üniversite köyünde, oyuncular sadece Üniversiteyi yükseltebilir (diğer binaları değil). İnşaata etki eden bayraklar işe yaramaz. Premium Zaman Kısaltıcı ve Destek, İmtiyaz eşyaları Üniversite köyünde kullanılabilir.

Üniversiteyi yükseltmek için, siz ve klanınız köye hammadde göndermelisiniz. Üniversitede yeterli hammadde depolandığında, "Yükselt" butonuna basarak seviyesini yükseltebilirsiniz. Üniversite köyünde 2.000.000.000 hammadde depolanabildiğinden, hammadde paketlerini kullanmanın bir etkisi olmaz.

Aşağıdaki tabloda Üniversitenin her seviyesi için gereken inşaat süresini görebilirsiniz:

Üniversite İnşaat Süresi

Üniversite İnşaat Süresi
Seviyeİnşaat süresi (saat)
12
24
36
48
510
612
714
816
918
1020
1122
1224
1326
1428
1530
1632
1734
1836
1938
2040
2142
2244
2346
2448
2552
2656
2764
2872
2980
3096


Bir Üniversite Köyüne Saldırmak
Rakip oyuncular ve klanlar Üniversite köylerine saldırabilir. Fethedilmemiş Üniversite köylerine yapılacak saldırılar iyi planlanmalıdır. Çünkü her Üniversite köyünde aşağıdaki savunmacı birimler bulunur:

  • 1.000 Mızrakçı
  • 1.000 Kılıççı
  • 500 Ağır Atlı
Oyuncu kontrolünde olan Üniversite köyleri de doğal olarak klan tarafından desteknelir yani azami direnci beklemelisiniz! Unutmayın ki (sunucu ayarlarına bağlı olarak) oyuncular fethedilmemiş barbar köylerine de ek savunma gönderebiliyorlar!

Rakip Üniversite köyüne saldırmanın temel amacı Üniversitenin seviyesini düşürüp, kendi Üniversitenizi herkesten önce son seviyeye ulaştırabilmektir. Üniversite seviyesini düşürmek için çeşitli yollar vardır:

  • Mancınıklarla yapılan başarılı saldırılar
  • Üniversite köyünün fethedilmesi (Üniversite 2 seviye düşer)
  • Üniversite köyüne sahip olan klandaki oyuncunun yok olması (Üniversite 2 seviye düşer)
Her durumda, Üniversite 1. Seviyeden aşağı inmez. Ayrıca İçtima Meydanı, Çiftlik ve Depo da mancınıklarca saldırılamaz.


Oyun Sonu Ekranı

Ranking.png



Oyuncular oyun sonu ekranına Sıralama ve ardından Aydınlanma Çağı seçeneğine tıklayarak ulaşabilir. Bu ekranda şunlar görünür:

  • Üniversite
  • Lider klan/oyuncu
  • Dünyayı kazanmak için gereken Üniversite seviyesi
  • Seviyeye göre azalan şekilde Üniversite köyleri
  • Her Üniversite köyüne sahip olan klan. Eğer köy henüz sahipli değilse klan/oyuncu hücresi bol olacaktır
  • Üniversite köyünün koordinatları. Eğer tıklarsanız, haritada o noktaya gidebilirsiniz
  • Her Üniversite köyündeki Üniversitenin seviyesi
Oyun Sonu

Eğer siz ve klanınız Üniversiteyi son seviyeye çıkarırsa, dünya sona erer (inşaat bitince) ve barış ayarları devreye girer. Bu süreçte, oyuncular klanlarını terk edemez (veya kovulamaz) ve kazanan klan dağıtılamaz.



  • Güç Sırları

Ordularınızı geliştirdiniz , düşmanlarınızı onurlandırdınız, güçlü bir klana katıldınız ve artık her yerde güçsüz oyunculara korku salıyorsunuz! Şimdi ne yapmalı? Oyunda belli bir zamanda “Güç Sırları” haritadaki tüm “Barbar Köyleri” üzerinde belirecek. Bu sırlar, dünyanı yeni bir çağa taşıyacak icatlar ve keşiflerdir. Bunlar oyunun ana görevleridir; bu sırları oyunun belirli bir süresi elinde tutan ve yöneten klan, yeni çağdaki en büyük güç ve oyunun kazananı olacaktır.

Sırrı Kontrol Etme

Saklı bulunduğu yerdeki (Haritada özel bir bayrak işareti ile belirtilmiştir) köyü fethettiğin zaman ya da sır senin köylerinden birine taşındığı zaman, sırrı kontrol edersin. Orduların aksine, Sırlar belirli bir zamanda sadece belirli bir alan kadar hareket edebilirler. Taşındıktan sonra, “Sır” dünya ayarlarında ayarlanmış süre kadar köyün içinde kalmalıdır. Sır'a bir hareket emri verirseniz, sizin kontrolünüzden çıkar. Hareket emrini iptal edemez ya da geri alamazsınız(Size geri gelmediği sürece), bu yüzden onu emanet edeceğiniz kişiye dikkat ediniz.

Sırrın Yayılması

Bir süre sonra, sırlar kendilerini elinde bulunduran klana yayılmaya başlar. Sizi sırların nereye ve ne zaman yayılacağına dair bilgilendiren periyodik güncellemeler alacaksınız. Yeni meydana gelen “kopya” sır en az orjinali kadar iyidir! Sonuç olarak sırlar etrafa yayılmaya devam edecekler, rakiplerinizin açgözlü ellerinden koruyamayacağınız bir hale gelecekler. Sonunda sizin klanınınız tarafından kontrol edilmeyen, elinde sırları bulunduran herhangi bir köye saldırmanın zamanı gelecektir.

Oyunu Kazanmak:

Oyunu kazanmak için, klan tüm sır takımlarını elinde tutmak zorundadır. Siz haritadaki tüm sırlara sahip olmak zorunde değilsiniz, Ama klanınız her isimden sırrın örneğinden en az birine sahip olmak zorundadır. Klan tüm sır takımının kontrolünü ele geçirdikten sonra, kazanma geri sayım’ı başlayacaktır. Eğer klan, geri sayım boyunca kontrolü elinde tutabilirse, oyunu kazanmış demektir. Geri sayımın ayarına dikkat ediniz: Eğer klan elinde sırrın birden fazla kopyasını tutuyorsa; bu klanın sır takımının kontrolünü elinde tutması, sırların bütünlüğünü kaybetmeden tam takım olarak kalmasını sağlaması ve oyunu kazanması için bir tanesini hakimiyeti altında tutması yeterlidir.
Klan oyunu kazandıktan sonra, dünya otomatik olarak “Barış Modu”na geçer ve zaman içinde dünya kapanır.

  • Puan/Köy Gereksinimleri

Dünya Sonu senaryosu, dünya ayarlarına göre, bir oyuncu ya da bir klana uygulanabilir. Oyuncu seneryosu bazen Yüksek Hızlı Dünyalarda kullanılır fakat normal hızlı dünyalarda bu özellik fazla kullanılmaz. Dünyanın kazananı olmak için her koşulda, ister klan ister oyuncu olsun, minimum puan ve köy sayısına ulaşmış olmak zorundadır. Ayrıca bu puan ve köyleri belirlenen bir süre kadar korumalıdır. Eğer oyuncu ya da klan, kazanmak için gerekli olan şartları kaybederse, oyun sonu prosedürü iptal edilir ve bu işleme tekrar başlanması gerekir.

Kazanmak için Gereksinimler

Dünyanın kazananı olmak için, oyuncu ya da klan, aşağıdaki şartların sağlanmış olması gerekmektedir. (Kesin şartlar dünya ayarlarına göre değişiklik gösterebilir)
• Oyuncu/Klan minimum puana ulaşmış olmak zorundadır
• Oyuncu/Klan minimum köy sayısına ulaşmış olmak zorundadır
• Oyuncu/Klan belirlenen süre boyunca yukarıdaki iki şartı sağlamış bulunmak zorundadır.

Oyunu Kazanmak:

Herhangi bir Oyuncu/Klan, kazanma şartlarını sağlayabilirse, tüm oyunculara uyarı gönderilecektir. Bu noktada, dünyanın geri kalanı, belirlenen süre içerisinde dünya sonu şartlarını bozmak için uğraşacaktır. Eğer Oyuncu/Klan belirlenen süre içinde kazanmak için gereken şartları devamlı olarak sağlayabilirse oyunun kazananı olur
 
Son düzenleme:
Üst