- Tepki puanı
- 6.962
Klasik Dünya #6 için farklı bir sistem uygulamayı düşünüyoruz ve bu konuda yorumlarınıza ihtiyacımız var. Bu sistemi uygulamak istememizdeki temel amaç farklı dostluklar kurabilmeniz, her oyuncunun her şekilde birbiri ile uyum sağlayabilmesi, dünyanın diğer klanlarla anlaşan bir grup tarafından domine edilememesi ve oyuncuların daha uzun süre boyunca dünya içerisinde yer almasını sağlamaktır.
Henüz tam şekillenmemiş olsa da dünyada uygulamak istediğimiz;
Lütfen klan arkadaşlarınıza da bilgi vererek foruma gelmelerini ve yorumlarınızı bize iletmelerini sağlayınız.
Henüz tam şekillenmemiş olsa da dünyada uygulamak istediğimiz;
- Açılışta 20 adet klanın bulunması ve bu klan üye sayılarının 200-300 kişi gibi rakamlarda bulunmasıdır.
- klan sayısı ve oyuncu sayısı arttırılabilir. Ancak 20 olmasının daha iyi olacağını düşünüyoruz.- - Oyuncular klanlara rastgele sistem tarafından yerleştirilecektir.
- Klandan ayrılma olmayacaktır.
- Klan yetkileri tarafımızdan açılacak olan fake hesaplarda olacaktır.
- Forum başlıklarına oyuncularla yapılan fikir alışverişi ile karar verilecek ve tarafımızdan açılacaktır.
Lütfen klan arkadaşlarınıza da bilgi vererek foruma gelmelerini ve yorumlarınızı bize iletmelerini sağlayınız.
Herkesin yorumlarına tek tek cevap vermiş olmasa da bazı noktalara değinmek istedik.
- Classic dünya dışında, aktif olan ve kayıtların kapalı olmadığı bir çok dünyamız mevcuttur ki bu dünyalar açılmaya da devam etmektedir. Dolayısı ile tabi ki her zaman olduğu gibi beğenmediğiniz ya da ayarlarının sizi tatmin etmediğini düşündüğünüz bir dünyada yer almama hakkınız her zaman vardır. Bu "işinize geliyorsa oynarsınız, gelmiyorsa oynamazsınız" demek değildir. Bu sadece herkese göre bir alternatifin olduğunun hatırlatmasıdır ve hiçbir zaman hiçbir dünyanın rutin olma zorunluluğunun olmadığının bildirgesidir.
- Çoğunuzun çok iyi bildiğini iddia ettiğinin aksine Classic dünya tarafımızdan arzu ettiğimiz zaman resetlenebilir. Ya da farklı sonlandırma senaryoları uygulanabilir. Bu da demektir ki, varsayalım, böyle bir dünya açtığımızda eğer uygun şekilde ilerlemez ve genel olarak memnun kalınmazsa her zaman kısa ve çabuk bir şekilde müdahale edebilir ve yeni bir dünya başlatabiliriz. Yani kimse sanmasın ki sıkıcı bir dünya olduğu halde 1 sene oyun bitmediği için yeni bir round beklemek zorunda kalacaksınız.
- Bazen bir dünyaya klan arkadaşlarınız, bazen ise bir rakibiniz için girersiniz. Bu son derece normaldir. Ancak unutmayın ki, kimse bu oyuna başladığında bir ekip değildir. Şu anda kendini lider olarak ilan eden insanlar sizi etrafınızda topladı ve siz de başkalarını topladınız. Yani bu bir son değil belki de yeni bir başlangıçtır. Belki şu anda normal bir dünyada içinizde olmasına izin vermediğiniz bir oyuncu sandığınızdan iyi çıkacak ve size dahil olma şansı yakalayacaktır. Ya da belki siz farklı bir ekip oluşturacak ve yeni bir dişli klan yaratacaksınız. Bunların tamamı itiraz ederek değil deneyerek ve geliştirerek görülebilecek şeylerdir.
- Tekrar anladığınızın aksine bu yeni bir özellik değildir. Bir dünya ayarıdır ve kendi topluluğumuz içerisinde düşünülen bir özellik dizisidir. Beta dünyasının Topluluk Yöneticisi ya da X ülkesinin Topluluk Yöneticisi uygulamak isterse uygular. "Betada test edelim, beğenirsek burada uygularız" diye bir durum söz konusu değildir.
- Tüm bunların dışında konunun suistimal edilmesi için tabi ki diğer dünyalara oranlar farklı kurallar uygulanacak ve ekibimiz de daha farklı işlemler yapacaktır. Bunlar neler olabilir?
* Casus oyuncular bulunduğunda, tespit edildiğinde bu rounddan uzaklaştırılabilir.
* Dünyanın başlangıcında klanlar tarafımızdan kurulmuş olacağı için belirli bir süre sonra klanlar içerisinde oylama yapılarak uygun bir yönetici seçilebilir.
* Anlaşmalı köy alma, verme durumlar ceza işlemine tabi tutulabilir.
* Aktif olmayan oyuncular klandan çıkartılabilir ve hesap dünya üzerinden direkt olarak silinebilir.
* Dünyaya kayıtlar belirlenen bir süre sonunda kapatılarak tekrar girişler engellenebilir.
- Klanlar dünya başında tarafımızdan oluşturulacağı için açıldıktan sonra oyuncular bu klanlara dağıtılarak yerleştirilecektir ve bu işlemi sistem yapacaktır. Yani kimin hangi klana gideceğine biz karar vermeyeceğiz. Bu yüzden bu bir anlamda aslında dengeli bir dağıtım olacaktır. Sonrasında klana liderlik eden kişinin becerisine bağlı olarak dengeleri değiştirmek klanın kendi elinde olacaktır.
- Dünyanın sonu için belirli bir yüzde beklemek zorunda değiliz. Bunu bir puan olarak belirleyebiliriz, bir süre olarak belirleyebiliriz, ayakta kalan oyuncu sayısı olarak belirleyebiliriz. Bu tamamen bizim seçeceğimiz bir yöntemdir. Böylece kimsenin sandığı kadar dünya süründürücü olmak zorunda kalmayacaktır.