Aslında sistemi daha net anlamanız açısından direk işlemi anlatayım. Savaş hesaplamaları saldırı ve savunma puanları üzerinden yapılıp en son birim sayılarına aktarılır(kayıp olarak). Bu saldırı ve savunma puanlarına (hesap yapılmadan önce) etki eden bir çok faktör vardır.
Normal dünyalarda bunlar , şans , duvar bonusu, bayrak bonusu, öge bonusu, gece bonusu gibi faktörlerdir.
Çiftlik limitinin olduğu dünyada ise asker limiti aşıldığında ordunuzun savunma puanlarını azaltan bir çiftlik %si devreye girer.
30 seviye çiftlikte 4500 birim limit alırsınız 150 ise limit ayarı. Birim sayısı askerlerin çiftlikte kapladığı nüfus ile ölçülür. askerlerinizin kaç birimden oluştuğunu çiftlik ekranına girerek görebilirsiniz. çiftlik limiti olan dünyalarda ise köyde mevcut askerlerinizin savunma gücünün % kaç olacağını görmek için yine çiftlik ekranına gitmeniz yeterlidir.
Diyelim ki köyünüzde 5000 mızrak ve 1000 hafif var. diğer faktörleri hesaba katmadan genel savunma puanınız
5000*15+1000*30'dan 105000
atlı savunma puanınız, 5000*45+1000*40'dan 265000 eder.
Toplam birim sayınız 9000 olduğu için 4500/9000'i yüzdeye vurursak askerlerini %50 güçle savaşacaktır. tıpkı kiliseli dünyalarda kilise etkisi altında olmayan köylere yansıtılan %50 güç azaltma gibi askerlerinizin savunma puanları düşecektir.
5000 mızrak 1000 hafif 52500 genel savunma ve 132500 atlı savunması sağlayacaktır. savunmadaki ordunuz ne kadar saldırı birimi ağırlıklıysa savunma puanınız o kadar düşük olacaktır.
eğer saldırı aldığınızda 1000 hafifi köyden kaçırabilirseniz
(4500/5000)*[5000/(5000/4500)] hesaplaması yüzünden 5000 mızrak 4500 mızrak gücünde olacaktır.
yani köydeki 5000 mızrağınız
4500*15 genel savunma = 75000 genel savunma(52500'den oldukça fazla)
ve 4500*45 atlı savunma = 202500 atlı savunma puanı ile savaşacak.
Kısaca çiftlik limitli dünyalarda saldırı birimiyle savunma yapmak çoğu senaryoda savunma puanınıza ciddi bir ceza getirecektir. isterse köyünüzde 1 milyon hafif atlı olsun. Eğer saldıranda 1500-2000 balta varsa hepsi ölecektir.