Arazi ve Çevre Etkenler Bonusları

Art Of War*

Okçu
Tepki puanı
650
Bu öneri harita üzerinden daha kolay anlaşılır, aslında bu öneriyi anlatmak biraz zor şuan işyerindeyim biraz kabaca bahsedeceğim haftasonu daha güzel anlatırım.

Öncelikle bu öneri kilise binası gibi bir dünya özelliği olarak eklenebilir ve her dünya olmak yerine bazı dünyada geçerli olursa daha mantıklı olur ve bu öneriyi o şekilde değerlendirmenizi istiyorum.

Bir köyün sağında solunda yukarısında ve aşağısında olmak üzere 4 farklı kare var. Bu karelerde bir müttefik köyü(klan arkadaşın), başka bir köy, tepelik orman, göl veya düz alan olabilir. Bu 4 alanın köyün savunmasına etki ettiğini düşünün, özellikle rome total war gibi oyunları oynayanlar bilirler ki şehre saldırırken saldırı noktalarındaki şartlar çok önemlidir. Bir kuşatma esnasında bölgede müttefik birlikleri varsa sen saldırıya başlarken bir yandan onlar saldırırlar vs. gibi. Bu yüzden saldırı savunma dengesini çok bozmayacak şekilde köylerin savunma yüzdesi düşüp yükselebilir. Örneğin;

2 Yanı müttefik köyse %5 savunma bonusu
3 yanı müttefikse %15
4 yanı müttefik köyüyse (burada müttefik dedğim senin köylerin ve içinde bulunduğun klanın köyleri) %30 savunma bonusu

Ayriyeten tepelik varsa %-10 savunma bonusu
Deniz, göl varsa %-10 savunma bonusu
düz alan varsa %-5 savunma bonusu

Orman varsa %5 savunma bonusu (her orman başına)

Oranlar bonuslar vs düzenlenebilir ama önerim genel olarak harita konumunun köy savunmasına etkisi olması yönünde.
 

TaPaTeS

Casus
Tepki puanı
602
bence gayet mantıklı hem operasyonda adam silmeye değil - bonus olan yerlere olur saldırmak için bu yüzden alacağımız köyleri bunları düsünerek köy alacağız daha çok beyin yakacağımız anlamına gelir ilk defa oyunu zorlastıracak bir öneri gördüm bence kabul edilebilir
 

TaPaTeS

Casus
Tepki puanı
602
bu özellik oyuna bence daha çok zevk verebilir hatta moral sistemi yerine bile koyulabilir ve ya moral sistemi ile orantılı bir şekilde tadından yenmez
 

burçigin

Hafif Atlı
Tepki puanı
1.331
Bu öneri harita üzerinden daha kolay anlaşılır, aslında bu öneriyi anlatmak biraz zor şuan işyerindeyim biraz kabaca bahsedeceğim haftasonu daha güzel anlatırım.

Öncelikle bu öneri kilise binası gibi bir dünya özelliği olarak eklenebilir ve her dünya olmak yerine bazı dünyada geçerli olursa daha mantıklı olur ve bu öneriyi o şekilde değerlendirmenizi istiyorum.

Bir köyün sağında solunda yukarısında ve aşağısında olmak üzere 4 farklı kare var. Bu karelerde bir müttefik köyü(klan arkadaşın), başka bir köy, tepelik orman, göl veya düz alan olabilir. Bu 4 alanın köyün savunmasına etki ettiğini düşünün, özellikle rome total war gibi oyunları oynayanlar bilirler ki şehre saldırırken saldırı noktalarındaki şartlar çok önemlidir. Bir kuşatma esnasında bölgede müttefik birlikleri varsa sen saldırıya başlarken bir yandan onlar saldırırlar vs. gibi. Bu yüzden saldırı savunma dengesini çok bozmayacak şekilde köylerin savunma yüzdesi düşüp yükselebilir. Örneğin;

2 Yanı müttefik köyse %5 savunma bonusu
3 yanı müttefikse %15
4 yanı müttefik köyüyse (burada müttefik dedğim senin köylerin ve içinde bulunduğun klanın köyleri) %30 savunma bonusu

Ayriyeten tepelik varsa %-10 savunma bonusu
Deniz, göl varsa %-10 savunma bonusu
düz alan varsa %-5 savunma bonusu

Orman varsa %5 savunma bonusu (her orman başına)

Oranlar bonuslar vs düzenlenebilir ama önerim genel olarak harita konumunun köy savunmasına etkisi olması yönünde.
Civilization oynuyor musun? :)
 

O.K.D.

Baltacı
Tepki puanı
488
Yapmazlar sanmıyorum. Biraz fazla detaylı ve tıkırında giden bir düzen varken çok ellemezler bence.
Editliyim: Öneri güzelmiş.
 

Jirachi

Oyun Görevlisi
Klanlar Takımı
Tepki puanı
845
Müttefik bonuslarını, dünya kapatmak için bin tane klanın birleşmesi ve aile klanları nedeniyle uygun olmadığını düşünüyorum. Birde bunun üstüne müttefik bonusu eklenecek olursa, aile klanları daha da artacak ve tüm dünya müttefik olarak barış şarkıları söyleyecektir.


Arazi şartları hakkında önerin bence güzel ve geliştirilebilir. Misal tepedeki köye + şans, çukurda kalan köye -şans gibi... Tabi bunlar uygulanabilir mi ben bilmem comam bilir :p
 
Son düzenleme:

Art Of War*

Okçu
Tepki puanı
650
Müttefik bonuslarını, dünya kapatmak için bin tane klanın birleşmesi ve aile klanları nedeniyle uygun olmadığını düşünüyorum. Birde bunun üstüne müttefik bonusu eklenecek olursa, aile klanları daha da artacak ve tüm dünya müttefik olarak barış şarkıları söyleyecektir.


Arazi şartları hakkında önerin bence güzel ve geliştirilebilir. Misal tepedeki köye + şans, çukurda kalan köye -şans gibi... Tabi bunlar uygulanabilir mi ben bilmem comam bilir :p
Müttefikten kastım klan üyeleri, başka türlü zaten işleyemez.
 

Art Of War*

Okçu
Tepki puanı
650
Bana ait köyler benim annexim altında birleşmiş birbiriyle müttefik şehirlerdir. Biz köyleri savaşarak ele geçirmiyoruz oyunda. Misyoner yollayarak ele geçiriyoruz. Yani köylerimiz bizim ilk köyümüze bağlanmış annexler aslında. Müttefikten kastım bu yüzden kendi diğer köylerimiz ve aynı klan üyelerine ait diğer şehirler. Müttefik şehirlerden kastım bu.
 

Cyroburn*

Okçu
Tepki puanı
1.010
Bence bu dengeli olmaz. Şans eseri yerleşiyorsunuz haritaya. Sen çukura yerleştin o tepeye. Onun savunma avantajı olacak senin dezavantajın olacak. Boş yere 1-0 başlıyorsun oyuna. Müttefik haritası imkansız zaten Jirachi gerekli açıklamayı yapmış müttefik konusunda :D
 

Tibelda

Forum Görevlisi
Klanlar Takımı
Tepki puanı
1.110
Fikir güzel ama uygulanabilirlik açısından nasıl olur ? Diğer oyuncuların bahsettiği sorunlara nasıl çözüm bulunabilir ? Bunları iyi düşünmek gerekiyor.
 

Art Of War*

Okçu
Tepki puanı
650
Bence bu dengeli olmaz. Şans eseri yerleşiyorsunuz haritaya. Sen çukura yerleştin o tepeye. Onun savunma avantajı olacak senin dezavantajın olacak. Boş yere 1-0 başlıyorsun oyuna. Müttefik haritası imkansız zaten Jirachi gerekli açıklamayı yapmış müttefik konusunda :D
Siz de yanlış anlamışsınız okumadan geliyorsunuz arkadaşım. Senin kendi köylerin diğer köylerine müttefik olmuyor mu? diplomasiden bahsetmiyorum ben. Kendi köylerinden ve klan üyelerinin köylerinden bahsediyorum müttefik köy derken.
Kötü yerde iyi yerde başlama konusuna gelirsek bunlar klan bazlı düşünüldüğünde önemi olmayan ufak farklar, strateji ile üstesinden gelinebilir ki burada amaç zaten stratejiye teşvik.
Dengeleme konusunda önemli olan saldırı savunma dengesini kurabilmek, örneğin bu özellikle beraber getirilebilecek aynı anda geçerli olacak Saldırı savunma köyü olarak köyler ayrılabilir. Köyü saldırı köyüne çevir emri verdiğinizde 24 saat içinde geçerli olacak ve 1 hafta boyunca savunma köyüne değiştiremeyeceksiniz %20 saldırı bonusu verecek %-30 savunma bonusu verecek yani o köydeki savunmayı %30 azaltacak.
Savunma köyüne çevir de ekstra %10 savunma bonusu verip %-20 saldırı verebilir.
 

Art Of War*

Okçu
Tepki puanı
650
Neyse ben gidem de oyun yapmaya başlicam bu böyle olmaz :D şimdi otursam 3 güne yepyeni on numara bi oyun çıkarırım :D klanlar da neymiş :p