52. Dünya kazananı (Röportaj)

  • Konuyu başlatan DeletedUser68297
  • Başlangıç tarihi

DeletedUser68297

Ziyaretçi
1- Öncelikle sizi ve ekibinizi tanıyabilir miyiz ? (Tanıtım)

@konfory : Herkese merhabalar. Ben konfory(Faruk), Stalker ekibiyle w24 te tanıştım ve orada yöneticilik yapmaya başladım. w26, w35 ve sonrasında da w52 de kurucu yönetici olarak rol aldım. Stalker ekibi tanıştığım günden bu zamana kemik kadrosunu korumuş ve oynadığı her dünyada tanıştığı karakterine uygun oyuncuları da kemik kadrosuna katarak güçlenmiş ve bugünlere gelmiş bir klandır. Alessandro Del Piero, Ruznark, Stormblessed(Bivya), Tiestokral, Hephon ve daha nice yöneticimizle kurulu güzel bir sistemimiz var.

2- Normalden hızlı bir şekilde dünyayı kapattınız.Bu başarı size ne hissettirdi ? Duygularınızı öğrenebilir miyiz ?

@konfory : Açıkçası w52 için başarıyı hepimiz bekliyorduk ama bu kadar erken gelmesini biz de beklemiyorduk. Dünyaya ilk girdiğimizde büyük klanların hiçbirini daha önceden tanımıyorduk ama onlar birbirini tanıyan ve hatta beraber dünya kapamış ekiplerdi. Bu sebeple işimizin zor olacağını düşünüyorduk. Ama Stalker olarak meydan okumaları ve zoru seven bir yapımız var, gerek yöneticilerimiz gerekse oyuncularımız gerektiğinde özel hayatından fedakarlık yaparak ellerinden gelenin fazlasını verdiler ve başarılı bir şekilde ilerledik. Sonuca ulaşmaktan ve bu dünyada da ekibimize çok değerli yeni üyeler kazandırmaktan dolayı mutluyuz. W52 de bizle tanışmış herkes yeni bir dünyaya girmemizi bekliyor :)


3- Bu dünyaya başlayan klanlardan farklı olarak neler yaptınız ? Başarınızın sizce sebepleri nelerdir ?

@konfory : Bu dünyaya giren klanlardan bence en büyük farkımız deneyimimiz oldu. Gerek diplomasi alanında gerek sahada olsun her alanda istediğimizi uygulayabildiğimiz, aktif yönetim ve oyuncu ekibimizle farkımızı koyduğumuz keyifli bir dünya oldu. Diğer klanlarda değer görmeyen, keyif almayan, oyun aklı olmayan yöneticilerin yanında oyun şevki kırılan rakiplerimize kıyasla bizim oyuncularımız her gün bizlerin beklediğinden de fazlasını veren bir şevkle oyuna sarıldılar ve başarının kilit noktası oldular. Özetlersek iyi yönetim ve hırslı oyuncularımızla sonuca gittik.

4- Sizi en çok zorlayan ve en kolay savaşınız hangi klanla oldu ve neden ?

@konfory : Bizi en çok zorlayan savaşımız tabii ki Vegas klanı ile oldu. Fakat burada zorluğun en büyük sebebi Vegas klanı değil, w52 nin siyasi haritasıydı. Vegas savaşı sırasında hem haritanın sol tarafında Vegas dostu bizi arkadan vurmaya hazır bir Tuğra klanı vardı hem de w44 bölgesinde olası bir Nwo üstünlüğü Vegas klanına avantaj sağlayabilirdi. Bu sebeple Vegastan ziyade hem siyasi harita hem de zamanla savaşmamız gerekiyordu. En kolay savaşımıza gelirsek; kıta kapama zamanında irili ufaklı çok sayıda klanla savaşta bulunduk fakat pek savaş denebilecek kıvamda olmadıkları için onları saymamayı tercih ederim. Tuğra savaşı bu anlamda daha kolay bir savaş sayılabilir. Az önce bahsettiğim siyasi haritadaki tüm koşulların Vegasın dağılmasıyla beraber bizim elimize geçmesi ile beraber zaten moral olarak savaşı kazanmıştık. Kaldı ki Vegas savaşı devam ederken bile sadece 10-15 oyuncu ile tüm Tuğra klanına karşı bir süre sınırı tutmuş hatta 40 kadar köy avantajı ile savaşı devam ettirmiştik. Vegas dağıldıktan sonra da kalan köyleri toplayıp Tuğrayı yendik.

5- Size göre dünya kapatmak için mutlaka yapılması yada sahip olunması gereken şeyler nelerdir ?

@konfory : Bana göre dünya kapatmak için iyi yönetim ekibi ve alınan kararları sahada uygulayabilecek oyuncular gereklidir. 20-30 klan girip oyunu domine ederek dünya kapatmayı saymazsak eğer yönetim ve sahada uygulayıcı oyuncular olmadan dünya kapatmak imkansızdır. Yönetimin oyun aklı, strateji, diplomasi, adaletli yaklaşım ve düzgün uyguladığı iyi kuralları ile oyuncularının önünü açması ve oyuncuların da gerekeni yapması gereklidir.

6- Bu dünyada beklentilerin üstünde performans gösteren klan ve oyuncu kimdi neden ?

@konfory : Bu dünyada beklentilerin üstünde performans gösteren bir klan maalesef yoktu. Bizim dışımızdaki klanlar beklentilerin altında kaldılar, biz ise bekleneni yaptık ve dünyayı kazandık. Belki beklentinin üstü diye değerlendirebileceğimiz şey daha önceden bahsettiğim siyasi haritadır. İsyan-Tuğra klanları beraberlerdi, Nwo-Vegas klanları da beraberlerdi ve buna ek olarak Vegas-Tuğra klanları da ortak planla hareket ettiler. Bütün bunları düşünürsek beklenti bizim için olumsuz olabilirdi, ama olmadı :). Oyuncu olarak beklentinin üstü diye düşünürsek sanırım Denklem diyebilirim. Ruznark, Stormblessed gibi daha önceden tanıdığım yüksek seviyede oynayan oyuncular zaten bekleneni yaptılar ve çok iyi iş çıkardılar. Fakat bu dünyada tanıştığım, ekibimize sonradan dahil olan ve tanımaktan bütün klanımızın mutluluk duyduğu Ali abi katıldığı ilk günden dünyanın son gününe kadar her anlamda klanımıza büyük fayda sağladı. Buradan kendisine teşekkür ederim.

7- Bu dünya için hayal kırıklığı olarak gördüğünüz, beklentinin altında kalan klan ve oyuncu söyler misiniz ? ve neden ?

@konfory : Kişisel olarak bu dünyada hayal kırıklığı diyebileceğim klan Generals'dir. Diğer klanları hem daha önceden hiç duymamış olmam hem de oyun içinde beklediğim performansları görmem sebebiyle ilk sıraya Generals'i koydum. Generals ekibini daha önceki dünyalardan biraz görme fırsatım olmuştu, onun dışında da hem harita olarak hem konum olarak gayet iyi durumdalardı. Fakat Nwo savaşını bitiremedikçe kendileri tükendiler ve o kıtadan hakim çıkmalarını bekliyorken dağılıp gittiler. Oyuncu olarak ise Kim bu Pembish? diyebilirim sanırım. Dünyanın ilk dönemlerinde çok hızlı gelişerek 1. sıraya kadar yükselmişti. Sıralama sebebiyle ister istemez bir beklenti oluşmuştu
fakat kendisi pek oyunun ince detaylarına hakim değilmiş ne yazık ki, çabuk parlayıp çabuk söndü.

8- Başladığı günden bu güne çaba / gayret ve başarısı ile klanınızın başarısında etkin rol oynayan 3 isim istesek bunlar kim olurdu ?

@konfory : Başladığı ilk günden bugüne en etkili 3 ismi saymak gerçekten çok zor. Çünkü bireysel oyun oynamayıp hesabını geliştirmeden sadece yönetimsel anlamda ve kilit rollerde yer alan isimlerimiz de var. Ayrıca uzun süreli dünyalarda uyguladığımız bir taktik gereği zaman zaman bazı oyuncuları dinlendirip diğerlerini ön plana alıyoruz bu sebeple çok fazla arkadaşımız öne çıktı diyebilirim. İlk aklıma gelenlerden bazılarını sayarak konuyu kapatayım; Stormblessed, Ruznark, Denklem, *MayDonoZcu*, copur obası, Tiestokral, Hephon.

9- Oynadığınız süre boyunca "Klanlar destek ekibinin" performansı sizce nasıldı ? Bir hakem olarak düşünürsek çok fazla oyuna müdahale oldu mu ? Yoksa gayet güzel iş mi çıkardılar ?

@konfory : Açıkçası ben destek ekibinden pek memnun değilim ne yazık ki. Bunun sebebi yapılan itirazları, edilen şikayetleri tamamen robot gibi okuyarak ezbere işlem yapmalarıdır. Gayet iyi niyetle 'yengem nasıl' diye sorulan bir soruyu kötü niyetli birisi şikayet ettiğinde düşünmeksizin süresiz ceza yiyen bir hesabımız olmuştu. İtiraz ile bu cezayı açtırdık sonunda fakat en başta bu cezanın hiç verilmemesi gerekirdi. Adminin biraz olsun olaya detaylıca yaklaşıp niyeti okuması gerekirdi. Bu tarz basit yaklaşım dışında destek sistemi ile pek yakından temasımız olmadı o sebeple çok uzun uzadıysa bir eleştiri yapmam mümkün değil.

10- Yeni açılacak bir dünyaya başlama kararı aldığınızı varsayalım. Başladığınız bu dünyada hangi klanların olmasını istersiniz ?

@konfory : Yeni başlayacağımız dünyada Myrimidon, Nop, UDW klanlarından birini rakip olarak görmek isterim. Tabii 30 klan olarak gelmemeleri koşuluyla :)


11- Klanlar oyununu oynayan oyunculara söylemek istedikleriniz nelerdir ?

@konfory : Öncelikle herkese bu oyunun bir klan yani topluluk oyunu olduğunu hatırlatmak isterim. Bireysel oynayan, önüne gelen klana giren, önüne geleni klana alan, karşısındakine veya yanındakine karşı saygısızca davranan, toplu hareket etmeyen, oyunun gerekliliğini yerine getirmeyen kişilerin bu oyunu oynayabilmesi veya keyif alması pek olası değildir. Bizde olduğu gibi birbiriyle oynamaktan keyif alan, sohbet eden, 'oyun' da olması gerekenin olduğu güzel bir klan ile keyif alarak oynayınız. Eğer iyi bir klanlar oyuncusu olursanız bir gün siz de Stalker Mode On diyebilirsiniz :)

Teşekkürler

Konfory
Stalker
 

Denklem

Mızrakçı
Tepki puanı
197
Röportajda adimin geciyor olmasina cok sevindim ama beni daha cok sevindiren Stalker gibi bir ekip ile oynama firsati bulmus olmamdir.

Oyle iyi bir ekiple oynarsiniz ki arada bir "keske daha saglam rakiplerle karsilassak" dersiniz ya, Stalker ile oynarken bunu cok sık soyledim.

O degil isin pis tarafi bu ekip ile oynadigim ilk dunya, ilk olmasi bir yana dunyanin basinda katildigim bir klan bile degil ama ona ragmen sanki daha once bir cok dunyada bu ekip ile oynamis gibi hissettim, cok iyi kaynastik. Cok saglam bir yonetim ekibi ve bir o kadar saglam bir oyuncu ekibi var, saldiri ve savunma sorumlulari harika strateji gelistiriyorlar, klan icinden sorumlu olan arkadaslarin cozemedikleri sorun ile karsilasmadim her seferinde gayet adaletli degerlendirmeler ile sorunu cozmeyi basarmislardir. Oyuncularin birbirine ne kadar bagli ve yardima hazir olduklarini gorunce butun bu pozitifligin arasinda "keske daha saglam rakiplerle karsilassak" demeyip ne diyeyim :)

Tam ve oldukca sıkı bir ekip calismasiyla harika bir oyun oynadik, emegi gecenleri saymakla bitiremem hele ki o 50 kisilik listenin icinde olmayanlarin hakki nasil odenir bilmiyorum ama her birinin onunde saygi ile egiliyorum.
 

R U Z N A R K

Baltacı
Tepki puanı
711
Klan içinde ne kadar espirisini yapsakta, mizansen bir ifade gibi gözüksede Stalkerı Stalker yapan kurallarıdır ve Alessandro Del Piero klanı kurduğu gün koymuştur. Başkan haklı da olsa haksız da olsa son kararı verir ve uyulur. Herkes itaat eder, görevini yapar. Bu yüzden parçalanmayız, kenetlenerek daha da büyürüz.

Klan Kuralları
----
1-Klan başkanı her zaman haklıdır.
2-Klan başkanının haksız olduğu durumlarda birinci kural devreye girer.
 

DeletedUser67586

Ziyaretçi
ben arada sırada cıks dediğim oldu Fatihe ahahahaaa az çekmediniz benden DC de yönetim toplantılarına veya WP gruplarına bodozlama girmelerime :cool:
 
Üst