Oyun içi yapısal Sorunlar

*Voyager

Acemi
Tepki puanı
3
Öncelik oyun formatından başlıyorum, Klasik Premium özellikleri şuan için ideal, bu konuda bir fikrim olursa daha sonra ekleme yapabilirim. Ancak konuyu hesap yöneticisi bazında ele aldığımızda ciddi sıkıntılarla karşılaşıyoruz. Oyuncu gelişim hızında, askeri gelişimin bina gelişiminin önüne geçtiği durumlarda sürekli olarak çiftlik hatası alıyorsun ve askeri üretim durduruluyor. Burada oyuncu zaten Bina için ayrılan çiftlik birimleri ve askeri birimler için gerekli çiftlik birimlerini hesaplayıp, uyguladığı için sıkıntılı bir durum. Çiftlik doldugu anda, asker üretimi dondurulup, hesap yöneticisi tarafından çiftlik tamamlandığında otomatik olarak askeri üretim devam etmeli ve bu esnada kaynak dağılımı etkin bir şekilde dağılmalı.

Oyunda mantığa aykırı bazı durumlar ortaya çıkıyor, Artık eski oyun düzeninin olmadığı kabul ediyorum, Bu baglamda olayları değerlendirmeye çalışıyorum. Çünkü eski oyun düzenin de olsa patır patır multi cezalarıyla oyun dengelenirdi. Şu an için mevcut dünyalarda bu tarz cezalar veriliyor olup bizim haberimiz olmuyor da olabilir. Ancak mevcut oynadığım dünya için konuşuyorum. Saldırı endeksli başlayıp 45 dakika mesafende bulunan bir oyuncunun Premium katkısı ile senden daha iyi bir saldırı ordusu olması neticesinde, bölge değiştirdim. Oyuna aşağı yukarı 1 hafta geç başlamış sayıyorum bu durumu. Daha sonrasında bahsi geçen oyuncuyu takip ettim ve tahmin edeceğiniz üzere silinip gitmiş.
Her neyse yeni başladığım bölge itibari ile gelebilecek tehditlere karşı oyunu savunma bazda ilerlemeye çektim. Saldırı yada savunmanın avantajı yada dezavantajı nedir diye düşünürsek, Saldırı oynarken yagma imkanı ile daha fazla hammadde ve bu da daha fazla gelişim demektir. Yalnız saldırı bazda oynadığınız için tehdit unsurlarına yapılan saldırılar ile gerçekleşen kayıpların telafi edilmesi de hesaba eklenmelidir. Savunma durumunda kaldığınızda dışarıdan gelecek tehditlere karşı daha güvenlisiniz, ve temizlik yapma imkanı ile kısmi olarak yagma şansınız var. Yani işin özü doğru yol izlenirse arada çok fazla bir fark oluşmaz. Sadece savunma oynayan açısından biraz ivme kaybı olur.

Tüm bu faktörleri göz önüne alıp oyuncu gelişim/askeri gelişim ve yapılan yagma miktarına baktığınızda mantıklı olmayan sonuçlarla karşılaşıyoruz. Birinci ihtimal ya karşındaki kitle ciddi anlamda Premium harcayarak oynuyor yada Oyunu kurallarına göre oynayan oyuncu sayısı ciddi derece az ve bu artık göz ardı ediliyor. Bu durum emek veren bir kişi olarak beni rahatsız etti.

Konudan bağımsız olarak şu konudaki fikrimi beyan ediyorum. Bir oyunda kazanan ve kaybeden olur. Ancak beraberlikte bir ihtimal olmalıdır. Oyunu tamamen kazanmaya endekslediğinizde pek de hoş olmayan durumlarla karşılaşıyoruz, herkes emek veriyor. Buradaki sıkıntı kazanan tek bir klan, ancak klan üye limiti dünyadan dünyaya farklılık gösteriyor. Savaş 100 kişiyle kazanılıyor ancak klan limiti 30 kişi olabiliyor. Ve bunun sonucunda aynı klanda oynayan oyuncular, Sadece XX adlı oyuncu QQQ adlı dünyayı ZZZZ adlı klanla ile kapattı ibaresi yada ünvanı için aşağı yukarı bir yıldan fazla oynadığı oyunculara saldırıp hesap silmeye zorluyor. Böyle bir zorbalık ve entrika düzeninin hakim olduğu bir ortamda hangi oyun ne kadar gelişir, yada eglenceli olabilir?

Oyunu genel anlamda stres atmak amacıyla oynayan bir oyuncu olarak bu bahsettiğim olaylar dizisi sonucu stres sahibi oluyorsunuz. Oyunu maksimum hız seviyesinde oynadığımı düşününce bu denli fark bana mantıklı gelmiyor. Bu konudan müzdarip olan tek kişi ben miyim? Yoksa benim gibi eski nesil oyuncular pek fazla kalmadı mı? Lütfen yorumlarınızla katkıda bulununuz.

İ

Dipnot:Mevcut oynadığım dünyayı belirtme gereği duymadım.
Oyun hızı 1.6
Birim hızı 0.625

Oyun 1. sahip olduğu köy sayısı: 224
Benim sahip olduğum köy sayısı:26
Oyun 113 gündür aktif
 

*Voyager

Acemi
Tepki puanı
3
Konu başlığı açıldıktan belirli bir süre geçtiği için son mesajımızı yazalım,

Şimdi mevcut düzeni sayfalarca yazıp, çizip anlatmaya kalksam şu video gibi anlatamazdım onu buraya tekrar koyuyorum.


Hal böyle olunca şimdi oyun mekanizması gereği bir oyuncu hem premium alacak, bu premiumları doğru bir şekilde kullanacak, zaman harcayacak ( en önemli kıstas bu), Üstüne bir de senden bir-iki gömlek alt seviyede bulunan ancak premium katkısı yada multi yaparak önde olan arkadaşlar tarafından salak salak muhabbetlere maruz kalacak, oyunun son periyodunda da oyun kapatma evresinde hesap sil denilecek, Bu şartlarda oyuna katılmak bir nevi zeka testine dönüşmüş durumda, Kendime şu soruyu soruyorum, neden bu oyun için hem premium alacağım, hem zaman harcayacağım hem de abuk subuk muhabbetlere maruz kalacağım? İlk mesajda belirtmemişim, önemli bir dipnot olarak geçiyorum, bina gelişimleri tamamlanmadan bir saldırı köyünde yaklaşık olarak 2-3 defa doldurt boşalt yapmışım.

Hal böyle olunca oynayanlar bilir The Battle for Middle Earth oyununda kendinize maksimum seviyede rakip seçiniz, tamamını brutal yapın ve oynamaya başlayın, düşman kuvvetlerinin hazırlanıp üzerinize gelmesi klanlar oyun hızı ile karşılaştırıldığında çok daha yavaş olacaktır

Son bir defa daha bu video'yu sizlerle paylaşıp aranızdan ayrılıyorum, herkese iyi oyunlar dilerim, Emeklerinizin karşılığını almanız umuduyla


 

DeletedUser67294

Ziyaretçi
videoyu bi kez atarsan oyunu silceklermiş.

hocam beceremiyorsan oynamayacaksın herkes bu oyunda başarılı olacak diye bir şey yok :D kasıp verdiğiniz köylerde emekleriniz yaşayacak öyle düşünün.
 

*Voyager

Acemi
Tepki puanı
3
Arkadaşım yanlış anlama ama oyunun bugün geldiği noktayı anlayabilmen için sana şu örneği vereceğim.
İnnogames, gameforce anlaşmazlığından önce olan oyun versiyonlarında premium'u olan bir oyuncu sınırsız inşa emri verebiliyordu. Yani anlatmaya çalıştığım şeyleri düşün oyun nereden nasıl bir noktaya gelmiş.

Senin oyundaki amacın nedir, yada ne maksatla oynuyorsun bilemiyorum; ancak benim anlayışıma göre emek+zaman harcama+ strateji olmalı, Oyunun bu formatında benim dediğim şekil şartlarda oynayabiliyorsan diyecek söz yok

Zaten farkındaysan herkes halinden memnun gözüküyor, ayrıntılı analizlere girmenin bir anlamı yok, Bİr kitle düşünüp, strateji üretecek (bu kitle gördüğüm kadarıyla kısıtlı sayıda) bu baglamda oyun oynayacak, diğer bir kitle multi yada premium ile senden fersah fersah öne geçecek, kabadayılık yapacak v.s v.s v.s uzatmıyorum, Bu biraz şeye benziyor pc oyunlarında yapılan hilelere benziyor, eline ne geçiyor?
 

DeletedUser67142

Ziyaretçi
Şu premium = para kafasından artık kurtulsanız diyorum. Emek diyorsun strateji kurmak diyorsun bunları yapmakta yine özgürsün.

Örneğin emek harcayarak bol miktar da pre kasabilirsin. Strateji kurarak şu kadar dünya da premium kasarsam ve şu rakama getirirsem şu dünya da güzel bir oyun çıkartabilirim diyerek stratejini hayata geçirebilirsin. Yani şu aman premium vah premium kafasından artık bir kurtulun oyuna gerekli önemi vermeyip bodoslama giriş yapıyorsunuz sonra emek verip premium kasan herkesi böyle garip ve tuhaf şekil de preci diye yaftalıyorsunuz.

Evet premium oyun sisteminde parayla satılıyor lakin alternatif olarak pazar ticaretinden de kazanma şansı sunulmuş sana. Madem strateji merakın ve emek verecek vaktin var bence burada bu kadar uzun yazılara ayırdığın zamanı premium kasarak değerlendir.
 

*Voyager

Acemi
Tepki puanı
3
arkadaşım benim söyledikleri tam algıladığından emin değilim, Premium nedir? Genel anlamda bütün online strateji oyunlarda farklı adlarla varolan, oyuncu için bir nevi kolaylık sağlayan aynı zamanda oyunun gelişimi, ilerlemesi ve sürdürülmesi için gerekli olan bir nesne.

Ben sana farklı farklı olaylardan bahsetmişim, olayı doğrudan premiuma indirgememişim dahi..
Onun dışında şunu ekleyeyim neden online oynuyoruz arkadaşım? Seninle eşit şartlarda oyuna başlayan insanlarla hem arkadaşlık, hem eglence v.s v.s uzar gider, tek kişilik hazlar için pc oyunları var zaten, saygılar
 

DeletedUser67142

Ziyaretçi
O yüzden pc de tek kişilik oyun alıp keyfine bak sen boşver buraları
 

*Voyager

Acemi
Tepki puanı
3
düşünceni söyle ama ne yapmam gerektiğini söyleme.
Burada oyunun içinde varolan sıkıntıları dile getirmişim. Aklı başında bir kaç insan varsa karşındaki insanın fikri nedir, onları da dinleyelim diye yazıyoruz, senin yaptığın yoruma bak :)
Fikrin yoksa boş atışmaya girme arkadaş, bununla ilgili forumda alanlar var, istediğine istediğini söyleyebilirsin, Bu Genel tartışma alanında konunun amacına çıkma, sana bol premium kasmalar!
 

Strafe

Klanlar Ekip Lideri
Klanlar Takımı
Klanlar Destek Ekibi
Tepki puanı
6.778
Öncelik oyun formatından başlıyorum, Klasik Premium özellikleri şuan için ideal, bu konuda bir fikrim olursa daha sonra ekleme yapabilirim. Ancak konuyu hesap yöneticisi bazında ele aldığımızda ciddi sıkıntılarla karşılaşıyoruz. Oyuncu gelişim hızında, askeri gelişimin bina gelişiminin önüne geçtiği durumlarda sürekli olarak çiftlik hatası alıyorsun ve askeri üretim durduruluyor. Burada oyuncu zaten Bina için ayrılan çiftlik birimleri ve askeri birimler için gerekli çiftlik birimlerini hesaplayıp, uyguladığı için sıkıntılı bir durum. Çiftlik doldugu anda, asker üretimi dondurulup, hesap yöneticisi tarafından çiftlik tamamlandığında otomatik olarak askeri üretim devam etmeli ve bu esnada kaynak dağılımı etkin bir şekilde dağılmalı.

Oyunda mantığa aykırı bazı durumlar ortaya çıkıyor, Artık eski oyun düzeninin olmadığı kabul ediyorum, Bu baglamda olayları değerlendirmeye çalışıyorum. Çünkü eski oyun düzenin de olsa patır patır multi cezalarıyla oyun dengelenirdi. Şu an için mevcut dünyalarda bu tarz cezalar veriliyor olup bizim haberimiz olmuyor da olabilir. Ancak mevcut oynadığım dünya için konuşuyorum. Saldırı endeksli başlayıp 45 dakika mesafende bulunan bir oyuncunun Premium katkısı ile senden daha iyi bir saldırı ordusu olması neticesinde, bölge değiştirdim. Oyuna aşağı yukarı 1 hafta geç başlamış sayıyorum bu durumu. Daha sonrasında bahsi geçen oyuncuyu takip ettim ve tahmin edeceğiniz üzere silinip gitmiş.
Her neyse yeni başladığım bölge itibari ile gelebilecek tehditlere karşı oyunu savunma bazda ilerlemeye çektim. Saldırı yada savunmanın avantajı yada dezavantajı nedir diye düşünürsek, Saldırı oynarken yagma imkanı ile daha fazla hammadde ve bu da daha fazla gelişim demektir. Yalnız saldırı bazda oynadığınız için tehdit unsurlarına yapılan saldırılar ile gerçekleşen kayıpların telafi edilmesi de hesaba eklenmelidir. Savunma durumunda kaldığınızda dışarıdan gelecek tehditlere karşı daha güvenlisiniz, ve temizlik yapma imkanı ile kısmi olarak yagma şansınız var. Yani işin özü doğru yol izlenirse arada çok fazla bir fark oluşmaz. Sadece savunma oynayan açısından biraz ivme kaybı olur.

Tüm bu faktörleri göz önüne alıp oyuncu gelişim/askeri gelişim ve yapılan yagma miktarına baktığınızda mantıklı olmayan sonuçlarla karşılaşıyoruz. Birinci ihtimal ya karşındaki kitle ciddi anlamda Premium harcayarak oynuyor yada Oyunu kurallarına göre oynayan oyuncu sayısı ciddi derece az ve bu artık göz ardı ediliyor. Bu durum emek veren bir kişi olarak beni rahatsız etti.

Konudan bağımsız olarak şu konudaki fikrimi beyan ediyorum. Bir oyunda kazanan ve kaybeden olur. Ancak beraberlikte bir ihtimal olmalıdır. Oyunu tamamen kazanmaya endekslediğinizde pek de hoş olmayan durumlarla karşılaşıyoruz, herkes emek veriyor. Buradaki sıkıntı kazanan tek bir klan, ancak klan üye limiti dünyadan dünyaya farklılık gösteriyor. Savaş 100 kişiyle kazanılıyor ancak klan limiti 30 kişi olabiliyor. Ve bunun sonucunda aynı klanda oynayan oyuncular, Sadece XX adlı oyuncu QQQ adlı dünyayı ZZZZ adlı klanla ile kapattı ibaresi yada ünvanı için aşağı yukarı bir yıldan fazla oynadığı oyunculara saldırıp hesap silmeye zorluyor. Böyle bir zorbalık ve entrika düzeninin hakim olduğu bir ortamda hangi oyun ne kadar gelişir, yada eglenceli olabilir?

Oyunu genel anlamda stres atmak amacıyla oynayan bir oyuncu olarak bu bahsettiğim olaylar dizisi sonucu stres sahibi oluyorsunuz. Oyunu maksimum hız seviyesinde oynadığımı düşününce bu denli fark bana mantıklı gelmiyor. Bu konudan müzdarip olan tek kişi ben miyim? Yoksa benim gibi eski nesil oyuncular pek fazla kalmadı mı? Lütfen yorumlarınızla katkıda bulununuz.

İ

Dipnot:Mevcut oynadığım dünyayı belirtme gereği duymadım.
Oyun hızı 1.6
Birim hızı 0.625

Oyun 1. sahip olduğu köy sayısı: 224
Benim sahip olduğum köy sayısı:26
Oyun 113 gündür aktif
Online yada offline oyunlarda oyuncuların daha kolay/ayrıcalıklı özelliklere sahip olunması adına bir paket satılır.Bu paket oyundan oyuna göre değişir(premium,dlc vb.)Oyunumuzda premium satışı olduğu kadar bu imkanları kendi emeğinizle kazanma yolu da mevcuttur.Oyunun genel hikayesi itibariyle bir savaş oyunu olduğu insanların ve klanların strateji geliştirmesi gerekmektedir.Bu bağlamda en iyi strateji yapan klan ve üyelerin isimleri gözükür.Mevcut dünyalarda 15-20 oynadığım dönemde 32 alt klan olduğunu görmüştüm.Kazandığını düşündüğümüzde dünya başlamadan bitmiş oluyor ve minimum 200 kişiden fazla kişi kazanmış oluyor. Kazanmış olmanında bir değeri olması lazım değil mi? Son olarak multi konusuna değinmişsiniz bu konuda destek sistemimiz üzerinden şikayetlerinizi bildirebilirsiniz.Bu konuda takım olarak üzerimize düşen görevi yerine getirdiğimizden şüpheniz olmasın.
 

*Voyager

Acemi
Tepki puanı
3
Öncelikle katkınız için teşekkür ederim, Premiumla ilgili çok fazla polemiğe girmenin anlamı yok, Bu konudaki klanlar ekibinin doğrusu yada yanlışı varsa bunu zaman içerisinde kendileri zaten görecektir. Sadece şunu eklemem gerekiyor, bir oyuncu oyun anlamında bir dünyaya kayıt olmalı, premium kazanmak için farklı farklı dünyalarda olmasının bir anlamı yok. Bu ilave yorumla beraber daha fazla premium yorumu yapmıyorum, çünkü yorum yapacak arkadaşlar doğrudan balıklama olarak buraya atlıyor.
Diğer konuyla alakalı olarak şunu söylemek gerekiyor; Alt klanlarla beraber 200 kişilik bir ekip savaş kazanıyor, ancak klanı kazanacak olan bir klan ve o klanın üye limitiyle alakalı bir durum. Bu son aşamaya kalan 200 kişilik ekip; savaşarak oyunun sonunu belirlese haklısın diyeceğim ama burada hesap sildirme yönünde eylemler mevcut, ve arkadaşlık v.s gibi faktörleri de gözönüne alınca oyunun son düzlüğünde kazanan oyuncular doğru bir şekilde belirlenmiyor, Bu konuya çözüm olarak klasik dünya da var olan klan kilitleme olayı çözüm olabilir. Bu yöntemin ilerleyen zamanda doğru yada yanlış olup olmadığını göreceğiz.
 
Üst